return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 
Tis zover in Nederland (pg. 3)
View this Thread in Original format
Roger
quote:
Originally posted by Blik
gaat toch alleen om de grote jongens, niet om ons

uhuh en als er een grote jongen opgepakt wordt staan er weer 3 andere op.. dus brein is lekker kansloos bezig
BaRTeZ
oeh scary :nervous:

net voor de zekerheid mijn MP3 harde schijf in de vuilnisbak gegooid :nervous:

:tongue3
SnuggLe
quote:
Originally posted by Blik
gaat toch alleen om de grote jongens, niet om ons

Hier op TA zitten ook een paar 'grote jongens' hoor, maak je geen illusies.

Maar joh, niets aan de hand, BREIN kan niets zo maar doen.
MaGiK54
*bump*

Brein verliest geding providers
door Gabi Ouwerkerk
AMSTERDAM - De vijf consumentenproviders hoeven geen klantgegevens af te staan aan auteursrechtenwaakhond Brein. Dit heeft de rechtbank in Utrecht vandaag bepaald.

Brein eiste vorige maand in een kort geding de NAW-gegevens van 41 klanten van Chello, Tiscali, Essent, KPN en Wanadoo die grote hoeveelheden beschermde muziekbestanden aanbieden via online ruildiensten. Rechter M. van Delft-Baas heeft de vordering afgewezen omdat zij de wijze waarop Brein de IP-adressen van de betreffende klanten heeft verzameld en verwerkt niet rechtmatig acht.

Brein heeft het Amerikaanse recherchebureau MediaSentry laten speuren in de ‘shared files’ van peer-to-peer-gebruikers. Advocaat Willem Roos die de belangen van Brein behartigt, wees er tijdens het kort geding op dat p2p-netwerken publieke plaatsen zijn waar gebruikers bestanden delen met miljoenen andere gebruikers. MediaSentry en Brein hebben niets anders gedaan dan op het publieke netwerk te zoeken naar bestanden die illegaal worden aangeboden. Advocaat Christiaan Alberdingk Thijm die optreedt namens de providers, ziet dat anders. Hij beaamde dat mensen die muziek ruilen hun shared files zelf toegankelijk maken. Maar hij wijst erop dat ze dit voor een bepaald doel doen. “Als ik een feestje geef en ik zet mijn deuren open, mag ook niet zomaar iedereen naar binnen lopen.”

Verder oordeelt de rechter dat een IP-adres alleen niet voldoende is om vast te stellen dat een gebruiker daadwerkelijk illegaal muziek- of andere bestanden aanbiedt op zijn computer. Om dit vast te stellen dient nauwkeurig de datum en het tijdstip te worden bepaald. De serviceproviders hebben tijdens het geding met succes aangevoerd dat Brein hierbij fouten heeft gemaakt.

Brein moet de kosten van het geding betalen.
(www.telegraaf.nl)
kolkiewolkie
Hier is maar 1 passende reactie op mogelijk natuurlijk: :haha: :haha:
Massive84
quote:
Originally posted by kolkiewolkie
Hier is maar 1 passende reactie op mogelijk natuurlijk: :haha: :haha:

x2
eXos
quote:
Originally posted by SnuggLe
Hier op TA zitten ook een paar 'grote jongens' hoor, maak je geen illusies.

Que?
New Wave
mooimooimooi

Zijn livesets nou wel ili of niet?
BooMBooM
ja ook die zijn illegaal tenzij je ze gekocht heb ;)
New Wave
quote:
Originally posted by BooMBooM
ja ook die zijn illegaal tenzij je ze gekocht heb ;)

Ah gelukkig heb ikz e natuurlijk allemaal gekocht he :p

eieregooie
Mooi :)
Asperge
quote:
Originally posted by MaGiK54
*bump*

Brein verliest geding providers
door Gabi Ouwerkerk
AMSTERDAM - De vijf consumentenproviders hoeven geen klantgegevens af te staan aan auteursrechtenwaakhond Brein. Dit heeft de rechtbank in Utrecht vandaag bepaald.

Brein eiste vorige maand in een kort geding de NAW-gegevens van 41 klanten van Chello, Tiscali, Essent, KPN en Wanadoo die grote hoeveelheden beschermde muziekbestanden aanbieden via online ruildiensten. Rechter M. van Delft-Baas heeft de vordering afgewezen omdat zij de wijze waarop Brein de IP-adressen van de betreffende klanten heeft verzameld en verwerkt niet rechtmatig acht.

Brein heeft het Amerikaanse recherchebureau MediaSentry laten speuren in de ‘shared files’ van peer-to-peer-gebruikers. Advocaat Willem Roos die de belangen van Brein behartigt, wees er tijdens het kort geding op dat p2p-netwerken publieke plaatsen zijn waar gebruikers bestanden delen met miljoenen andere gebruikers. MediaSentry en Brein hebben niets anders gedaan dan op het publieke netwerk te zoeken naar bestanden die illegaal worden aangeboden. Advocaat Christiaan Alberdingk Thijm die optreedt namens de providers, ziet dat anders. Hij beaamde dat mensen die muziek ruilen hun shared files zelf toegankelijk maken. Maar hij wijst erop dat ze dit voor een bepaald doel doen. “Als ik een feestje geef en ik zet mijn deuren open, mag ook niet zomaar iedereen naar binnen lopen.”

Verder oordeelt de rechter dat een IP-adres alleen niet voldoende is om vast te stellen dat een gebruiker daadwerkelijk illegaal muziek- of andere bestanden aanbiedt op zijn computer. Om dit vast te stellen dient nauwkeurig de datum en het tijdstip te worden bepaald. De serviceproviders hebben tijdens het geding met succes aangevoerd dat Brein hierbij fouten heeft gemaakt.

Brein moet de kosten van het geding betalen.
(www.telegraaf.nl)

Net goed, stellete tyfusleiers daar bij Brein, zal ze leren. Zo en nu ff een dvdrtje binnen trekken:p :) :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement