|
DJ Tiesto verdient VEEL!!!!!
|
View this Thread in Original format
| raoel |
Ik weet het, we hebben het hier al vaker over gehad.
Maar de meninen over de salarissen van DJ's lagen nogal uiteen.
Ik heb zojuist een klein interview met DJ Tiesto op TV gezien.
Daarin verteld hij zelf dat hij al gauw tussen de 20000 en 25000 !!! gulden verdient voor 2 uur draaien.
Sommige hier zeiden dat al, andere zeiden dat zulke DJ's "maar" :D 3000 gulden voor een uur kregen.
Verder werd na dat interview nog gezegd dat er het gerucht gaat dat Carl Cox 200.000 gulden heeft ontvangen voor zijn optreden op Dance Valley !!!!!!!
Dat lijkt me toch overdreven???
Tiesto, zo zegt ie zelf, kon het ook wel begrijpen dat er zulke bedragen voor DJ's worden betaald omdat zei het publiek aantrekken. Hij ziet zichzelf dan ook meer als artiest dan als DJ.
In dat laatste kan ik um dan ook geen ongelijk geven. Want zo is het ook wel. |
|
|
| -TAIS- |
Jaartje geleden kreeg meneertje Oakenfold ongeveer 50.000 ballen voor een optredentje van 2 uurtjes... Maar dat zal nu wel weer hoger zijn door de inflatie :D.
Dat is het enige wat ik weet aan cijfertjes van DJ's... Ik heb het onthouden omdat ik het zo teringveel vond.
Ow ja, nog eentje (gaat niet over DJ's: Ministry Of Sound betaalde $500.000 (das meer dan 1 miljoen piekies) voor de rechten van Iio - Rapture. Zodat zij alle behaalde winst er uiteraard van krijgen en het mogen gebruiken waarvoor zij willen (waarschijnlijk ook voor die 80 MOS cd's die iedere week uitkomen, dus dat scheelt alweer een boel voor ze). |
|
|
| TranceFool |
Das idd focking veel, is iig geen kattepis :D
En over Carl Cox, ik d8 me te herinneren dat het zelfs 500.000 gulden was op DV, seri :) |
|
|
| Dj Lex |
| Ja maar dit was toch allemaal wel bekend. Van Tiesto wist ik het iig. Heb hier op het forum wel eens gelezen at of Oakenfold of Sasha met het millenium ergens draaide voor een miljoen. Dat is lekker draaien toch |
|
|
| kolkiewolkie |
Dan vraag ik me toch af waar sommige festivals/evenementen het van doen.
Impulz outdoor pas geleden: 75 artiesten (zo noem ik ze dan maar ff). Wat ik me herinner waren onder die 75 toch wel 10 - 20 bekend/redelijk (20.000 piek p. stuk) bekend, en de rest bijna onbekend/helemaal niet bekend. (zeg dat die dat voor een paar piek doen). dan mot je als organisatie toch wel een heeeel goed plan hebben om winst te draaien volgens mij.
Hetzelfde geld voor een een of andere club waar een zeg 100-300 man zo'n man (m/v) toch weer op moeten brengen.
maar goed, dat zal wel weer aan mij liggen..
greetz kolkiewolkie
p.s. ze zeiden dat sommige wel 10 shows p. week deden, das 10x20000 somolians = 2 tonnetjes rond per week!!!!!:eyes: :eyes: :eyes:
volgens mij wordt het tijd dat ik ook es ga draaien ofzo, want daar valt eigenlijk best vies vet veel poet mee te verdienen:D :D :D
greetz (nogmaals) kolkiewolkie |
|
|
| -TAIS- |
| Reken maar dat een Club Eau echt geen winst maakt hoor als ze meneer Cox ofzo uitnodigen (zoals ze volgende maand doen). Het is hen dan puur te doen om aandacht te trekken... puur goede promotie, want veel mensen hebben het er dan toch even over dat meneertje Cox ergens in den haag gaat draaien. Dat levert op de lange termijn wel weer winst op. |
|
|
| Optimus Trance |
| Vorige maand was Picotto in de , en op de website van de stond dat ze zelf ook vonden dat ze een belachelijk hoog bedrag moesten betalen, maar dat ze dat wel wilden betalen, omdat ie anders nooit komt.Maar t was t wel waard hoor...:D:D:D |
|
|
| Flipper01 |
DAMN wat een bedragen zeg!! En dan heb je ook nog Dj's die af en toe wat producen... reken maar dat Tiësto ook aardig wat heeft opgehaald met Flight 643!! :p
Maar voordat je zover bent dat je zoveel kan verdienen heb je ook heel veel moeten (uit)geven. Denk maar eens aan beginnende DJ's die voor een schijntje staan te draaien, hun eigen plaatjes en decks moeten kopen..Respect! |
|
|
| Flippe |
| Das idd veel voor een DJ, beetje teveel al zeg ik t zelf! |
|
|
| Little Theseus |
hadden we t pas niet over je grootste droom?
Nou flink geld, een goede producer en dj zijn, een lekker wijf hebben, en vast ook wel een mooie auto heeft die tiesto wel! |
|
|
| Ruben_Dubbink |
he! Had wel gedacht dat die gasten het e.e.a zouden verdienen, maar zoveel?!
Volgens mij moet ik ook maar s wat gaan investeren in wat plaatjes e.d. ; geloof dat Mido over een jaartje of wat ook wel s lekker kan gaan binnenlopen:D (je kent mij he, Mido?!;) )
Greetz RubDub |
|
|
| serialkillah |
Er is ook een thread op de music discussion (klik hier
en daarin staat dat Paul van Dyk tijdens de millenium wisseling 250.000 POND!!!!! heeft gekregen voor een draai-sessie!!!! Das GVD een half miljoen keiharde knaken!!!!! |
|
|
|
|