|
Maxisinglar (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| RebeL9 |
| ok är du så säker så sitt inte inne med den :) |
|
|
| RebeL9 |
| det var skickligt gissat för det stämmer :) |
|
|
| reveal |
| självklart, man är väl inte kass heller... :p |
|
|
| reveal |
| snarare skicklighet :) |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Jag kan gärna gå med på att dela med mig men som sagt jag måste bara ha en av de där singlarna i gengäld alternativt något annat trevligt :) |
Det ska väl inte vara så svårt att kunna ge dig något annat och det du söker...
Ska kolla upp detta när jag kommer hem........ |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by RebeL9
det är en principsak.
precis som att man inte avslöjar vilket parti man röstar på. |
Varför kan man inte säga vilket parti man röstar på? OK jag förstår att ifall man röstar på Naziparti eller Sverige skit partierna så har man en hel del att skämmas för...Jag har inget att dölja ...VÄNSTERN alla gånger ;) |
|
|
| mindshooter |
Ok...för mig har en maxisingel varit en singel i plastfodral...alltid lite dyrare än dom i kartong.
Men du vill alltså byta mp3 det är det det handlar om?
Varför inte bara ge, och ta....alla delar med sig här...du får gärna tillgång till min FTP om du vill.... :) |
|
|
| RebeL9 |
| Mindshooter: Seriöst har du aldrig sett att man rippar maxisinglar till mp3? Släpps ju nya varje dag. Jag föredrar maxisinglar framför vinylrippar pga dels får man bättre ljudkvalité. dels får man fler remixar på singeln eftersom maxisinglar alltid (oftast) innehåller remixar som inte tas med på vinylen. |
|
|
| reveal |
vinylsinglar innehåller mer information, dvs högre kvalitet
naturligtvis så tillkommer brus efterhand som sänker kvaliteten
men när man rippar skivan så blir ju rippen helt perfekt från cd, medan en rip från vinyl inte blir det
på vinyl är det vanligt att det släpps mixar som inte kommer med på cd-maxin |
|
|
| RebeL9 |
| reveal: det var precis det jag syfta på. att många vinylrippar innehåller brus. sen får du ta och förklara dig. jag har aldrig varit med om en maxi som innehåller färre remixar än på vinylen. ta bara Mario Lopez - Blind som exempel. Vinylversionen innehåller 4 remixar medan maxisingeln innehåller 8 versioner. Då menar jag inte bara radioversionerna utan även nya remixar som inte fanns med på vinylen. |
|
|
|
|