|
Wat is jou 'nummer 1' housestijl? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Djeebie
De progtrance ála Schulz, Probspot, Hammer & Bennett enz. (zeg maar de ASOT en GDJB progtrance) is gewoon trance en geen prog imo. |
Aan die uitspraak durfde ik met niet te wagen, goed dat jij het zegt ;) |
|
|
| @win |
Trance! :p
In Trance zit gewoon alles, pure emotie in de vorm van liefde, geluk en euforie! Ik kan me echt zo identificeren met die muziek! Het is heden ten dagen ook erg breed met progtrance, psytrance, techtrance en wat allemaal meer. Dat maakt trance ook zo verfrissend en afwisselend.
Verder luister ik ook naar andere dingetjes als progressive, techno (liefst minimal), breaks, electro en house. Maar niets geeft zo'n bevredigend gevoel als trance! |
|
|
| Cosmic |
Hardtrance natuurlijk! Niet dat gepingel van progressive of die synths van trance (alhoewel dat ook wel mooi kan zijn..) maar een stevige beat met een mooi melodie!
Zoals synthflut-no_time_to_sleep, kamui-ghosts__energy_mix, platinum-head_rush |
|
|
| basd |
Techno.
Over mezelf verbonden voelen met Tim laat ik me maar niet uit. |
|
|
| AxePlode |
| mij maakt het ook niet zo veel uit, als er maar melodie in zit een flink veel energie. nou kom je dat het meeste tegen bij de trance dus dat is wel mijn favo, maar een goeie prog set met veel energie kan er bij ook zeker in. ben niet zo van het lompe beuken maar op t eind van een feest kan dat ook wel grappig zijn voor een half uurtje :) |
|
|
| tango |
| Ik heb gestemd voor progressive....Maar ik moet bekennen dat het qua stappen vaak ook club/groove is! |
|
|
| TranceFool |
| Ik heb ook op techno gestemd (techhouse hoort hier ook bij neem ik aan), maar luister de laatste tijd ook erg veel funky club/groove/house :) |
|
|
| New Wave |
| Techno. Het is de enige style (behalve hardcore dan :p ) waarbij je niet in slaap valt (prog) of je ergerd aan al die telange brakes (trance). Techno rolt lekker door. Techno is zeeeer breed en dus zeer veel variatie. |
|
|
| nwopper |
Hardtrance en hardhouse! :D
Lekkere stevige beat, de melodische elementen van trance. Dat gaat erin als zoete koek. Heerlijk om op te dansen!
Luister daarnaast ook nog de huis-tuin-en-keuken trance, maar het trekt me iets minder de laatste tijd. Moet zeggen dat weinig releases me echt verbazen, en er zijn in 2005 al 10 betere hardtranceplaten gereleased dan tranceplaten (bijv. Ralph Novell - Hurricane, DuMonde vs. Judge Jules - What's in your head, Chrysus feat. Solar Scape - Massive, Technikal feat. Pierre Pienaar - Global Panic, Yoji Biomehanika - Monochroma, Bas & Ram - Alien Threath, Marcel Woods vs. Jesselyn - Flora/Fauna).
Ik luister ook wel progressive als in Sander Kleinenberg, Sasha, Shiloh, Greg Benz etc. Digweed en Zabiela vind ik te droog, dat gaat er niet in. En van dat deephouseyspul a la James Holden, Nathan Fake etc. Die twee kunnen me de laatste tijd erg boeien. En (sinds Mayday) een klein beetje techno, voornamelijk in de sets van Beltram en Slater daarzo :D |
|
|
| Jantjeuh |
Ik luister naar: minimal (ala Wighnomy Bros, Holden & Nathan Fake), dikke filterhouse/techhouse (ala Prydz, Ingrosso & Angello), 'electrohouse' (ala Tiefschwarz & Mylo) en 'proghouse' (Fanciulli, Porter, Quivver, Dekay, etc.). Niet echt één favoriete stijl.. heb dus maar voor 'Anders' gekozen :) Trance heeft tegenwoordig helaas helemaal afgedaan voor mij.
edit: Zie dat ik zo'n beetje precies dezelfde smaak qua muziek als Djeebie heb :p |
|
|
| dj pdv |
Trance en alles wat ermee te maken heeft. Of het nou hard-, tech-, progressive trance is of "gewoon" trance maakt me niet uit.
Trance blijft de muziek waar ik altijd en overal naar luister. Kan er echt al mijn emotie in kwijt. |
|
|
| Original |
Ik luister naar van alles, van progressive tot hardcore. Maar het meeste toch progressive, progressive trance en trance.
Moeilijk kiezen tussen progressive & trance... nummers zoals Xpander van Sasha en Sander Kleinenberg - My Lexicon vind ik ook weer meer de trance kant op gaan. Het Involver album van Sasha dan weer niet, hoewel ik dat wel mijn fav album van afgelopen jaar was.
Dekay die ik nu echt top vind heeft ook weer van die trance invloeden. En een van me fav. nummers van nu The Killers - Mr. Brightside (Thin White Duke Remix) heeft toch ook weer wat weg van trance. (vind ik dan)
Ik luister ook nog vaak ouwe setjes van Avb, Tiesto, Pvd, Scott Bond etc..en Magik 6 blijft mijn Nr1 album dus ik heb maar voor de optie "trance" gekozen als mijn style.
Maar als iemand me opstraat zou vragen naar mijn fav muziek style zou ik waarschijnlijk zeggen; die heb ik niet. |
|
|
|
|