return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
fiskrensning i Norge
View this Thread in Original format
mr_fisken
Någon som varit i Norge och rensat fisk tills förbannelse?
Verkar vara rena rama guldgruvan. Tänkte om det var någon här ifrån som kunde dela med sig av eventuella erfarenhter.

mvh fISKEN
n0bben
nope.. ett varningens finger dock, har läst en mycket ingående artikel om just detta. när du säger att det är "rena guldgruvan", ha då i åtanke att jobbet är ett rent helvete. kallt, tungt, fysiskt arbete dagarna i ända.
de som åker dit och tror det är någon sorts semester (i.e bara hört de positiva sidorna) pallar inte trycket och åker hem redan efter en vecka. men om du är beredd att arbeta hårt under jävliga omständigheter, då är det nog inte helt fel. man tjänar ju rätt bra, och eftersom man inte har tid/pallar göra något efter jobbet så gör man ju inte av med några pengar heller. :cool:
mr_fisken
äsh vadå, en gammal rörmockare som jag ska nog stå pall för lite hårt arbete..

stämmer nog det du säger, men man måse inte jobba där i all livstid,läste om folk som varit där allitfårn 2-8månader.
ScuL
du kan väl lika bra sticka till Spitsbergen och jobba i gruvorna hehe :D
de säger att det tjäner otroligt mycket också
jofawe
ujag fick ett erbjudande att jobba på ett nybyggnation av ett oljeraffinaderi i nordnorge.

Lön 1000000kr hela byggtiden.

Saken var den att det var under vintern och i nordnorge, nästan i ryssland.. typ.

Inget vidare.
reveal
^^^ För en miljon kronor kan man nog tänka sig att jobba en vinter :)
jofawe
quote:
Originally posted by reveal
^^^ För en miljon kronor kan man nog tänka sig att jobba en vinter :)



-nä
är rätt kräsen med jobb.

Det dummaste jag tackat nej till var en plats på SR kronoberg som tekniker ... det var dumt gjort.
Laszlo
quote:
Originally posted by jofawe
-nä
är rätt kräsen med jobb.

Det dummaste jag tackat nej till var en plats på SR kronoberg som tekniker ... det var dumt gjort.


Du kan få komma och prya hos oss på Växjö Club här på studentradion :) Men då måste du ha på dig en prao-lapp .. ;)
Cloudburst
quote:
Originally posted by Laszlo
Du kan få komma och prya hos oss på Växjö Club här på studentradion :) Men då måste du ha på dig en prao-lapp .. ;)


haha :p
jofawe
quote:
Originally posted by Laszlo
Du kan få komma och prya hos oss på Växjö Club här på studentradion :) Men då måste du ha på dig en prao-lapp .. ;)


Visst är det mysigt med andra chansen? :)

Jag gör vadsomhelst .. hoho

St_Andrew
quote:
Originally posted by reveal
^^^ För en miljon kronor kan man nog tänka sig att jobba en vinter :)


indeed! en vinter går ganska snabbt ju :)

men asså hur mkt tjänar man som fiskrensare då?
mr_fisken
quote:
Originally posted by St_Andrew
indeed! en vinter går ganska snabbt ju :)

men asså hur mkt tjänar man som fiskrensare då?


Jag vet inga exakta siffror men man tjänar ju uppåt 150kr timmen.
Finns gott om jobb och bostad ska enligt uppgift inte vara något större problem.
Är ju rätt populärt att tjäna pengar på detta viset, jag känner mig peppad på det nu i höst iaf:D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement