return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 
Dance Valley 2005 5-7 augusti
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever
DANCE VALLEY 2005

Date: 2005-08-05 - 2005-08-07
City: Spaarnwoude
Country: Netherlands
Arranger: UDC
Price: €95 weekend biljett , €62.50 för enbart lördag
Age: 18
Website: http://www.dancevalley.nl


DJ's:

Friday 5th August
Mainstage:
- Carl Cox
- Sasha
- Marco Carola
- Christopher Lawrence
- Nick Warren
- Erick Pike

Eurogrooves:
- Eddie Halliwell
- Above & Beyond
- Tall Paul
- Jean
- Ronald van Gelderen
- Marcel Woods
- Ian Betts
- Ton TB

Reactor:
- Gaetano Parisio
- Darren Kay & Preach
- Jan Liefhebber
- Vin-iLL
- Ard
- Hardcell (live)
- Carlos Rios & Vincent de Wit (live)
- Oliver Kucera Live.

Renaissance:
- Deep Dish
- Satosi Tomiie
- Nic Fanciulli & Behrouz
- Marcus James
- Nick K

Loveland:
- Eric Prydz
- Derrick May
- Sebastian Leger
- Dave Angel
- Jamie Anderson
- Marnix
- Vince Watson (live)
- Joris Voorn (live)

HQ:
- BK
- Lisa Lashes
- JP
- Marc EG
- Energy Dai
- Marc Glazby
- Amber D
- Fausto
- Danny D
- K90 (live)

Electronation:
- Jesper Dahlback
- Headman
- Agoria
- Dion
- Nuno Dos Santos
- Pablo vs Nauta
- Alter Ego (live)
- Jon Tejada (live)
- Codec & Flexor (live)
- Drillem (live)

Chill:
- Christyna
- Zaven
- Funky Paradox
- Ambient Daan
- MPS Pilot


Saturday 6th August
Main Stage:
- Deep Dish
- Paul van Dyk
- Ferry Corsten
- Ben Sims
- Nic Fanciulli & Dean Coleman
- Trevor Rockcliffe
- David Mas
- Alexander Koning

HQ:
- Proteus
- Tidy Boys
- Tom Harding
- Eddy Halliwell
- Scott Project vs Derb
- JP
- Danny D
- Robby Tissera
- Jay Pidgeon
- Rossi
- Dark by Design aka Gaz West (live)
- Organ Donors Dex n FX

Global Stage:
- Carl Cox
- Chris Liebing
- Umek & Valentio Kanzyani
- Marco Bailey
- Michel de Hey
- Lucca
- Vibe

Armada Stage:
- Armin van Buuren
- Markus Schulz & Perry O’Neil
- Remy
- M.I.K.E.
- Stonebrigde
- Harry Lemon
- Mischa Daniels

Eurogrooves:
- Christopher Lawrence
- Jean, G-Spott
- Jochen Miller
- Randy Katana
- Adam Sheridan
- Ian Betts
- Marcus Euphonic
- Scott Mac
- E-Craig
- NU NRG (live)

Concept:
- Kevin Saunderson
- Derrick May
- Darren Kay
- Preach
- Anderson Noise
- Shinedoe
- Greg Martini
- Alexander Kowalski (live)
- Hertz (live)

Renaissance:
- Sasha
- Steve Lawler
- Hernan Cattaneo
- James Zabiela
- Redanka
- Joyce Mercedes
- Infusion (live)

Loveland:
- Seb Fontaine
- Dr, Kucko
- Marnix
- Benny Rodrigues
- Erick E
- Roog
- Mustafa
- Laiback Luke
- Sebastian Leger (live)
- Dimitri & Eric Nouhan (live)

Electronation:
- Tiefschwarz
- Jacques LuCont
- Steve Bug
- Terry Toner vs Herr Arter
- Mason
- Monika Elektronika
- Groove Addicts
- The Youngsters (live)

Chill:
- Sven van Hees
- Ambient Daan
- Zaav
- Ishtar
- Ocean
SteveTranz4ever
Nån som har funderat på att dra ? Åter igen en festival där det finns jsukt många DJ's man vill se men inte ens om man klonade sig skulle hinna med...
ScuL
det är iaf inte tillräckligt interessant för mig... som varje år. det är verkligen en konstig kombination mellan olika glada och komersiella genre tillsammans med en sida av EDM-världen som jag inte tycker om (house/hardhouse/techno/chill/electro o dylikt)..
de som lirar trance eller hardtrance är inte värt priset för mig.
benni
^^ för mig på andra sidan är linan himmelsk!

och jaa, jag har funderat på att dra :)
Laszlo
ehhhhhhhhhhhhhhhhrm
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=237443 ;)

Linan är helt jävla skruvad. Om jag nu visste säkert att jag hade pengar kvar då hade jag inte tvekat en sekund - jag vet dock av erfarenhet att jag är sämst vad gäller att hålla i cash - speciellt med tanke på att jag drar till rumänien om två veckor... :| Om jag får fullt bidrag av CSN för sommarkursen jag läser nu (3 lax) så kommer världens alla problem bli lösta... :D

sen är det en annan sak jag gått runt och funderat på. Frågan är om man får lämna campingplatsen eller om man måste vara inne hela tiden...jag antar att man inte får ta med sig egen dricka in, som man får göra här på hultsfred tex. För att dricka öl för €4kr/33 cl i två dygn håller fan i mig inte...
CJ InterCity
det är FÖR mycket helt enkelt. Man hinner knappt se hälften av de DJs man verkligen inte vill missa, blir väl smått besvikande efteråt? :o

Fast det är säkerligen en massiv upplevelse ändå! :)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Laszlo
ehhhhhhhhhhhhhhhhrm
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=237443 ;)

Aj fan... letade lite iaf.

Min e iaf finare & mer informativ :D Eller nåt...


Fan jag vill så gärna ut på nån fest i Europa... funderade ju på GKGG men det krockar med en viktig spelning jag fixar åt en polare (Åke Ceder @ MB 29 juli)som jag hemskt gärna vill vara med på...

Kanske ML i år igen... :crazy:
chjo
Vart är Yoji Biomehanika ?? Trodde han var självskriven på DV :conf:
Laszlo
quote:
Originally posted by chjo
Vart är Yoji Biomehanika ?? Trodde han var självskriven på DV :conf:


Japp, de föregående åren har han väl i princip varit det men iår verkar han falla bort...(om det inte visar sig att han är någon överasknings-act som de drar upp ur någon hatt)...men jag kommer inte sakna honom...finns plenty of others som jag hellre ser. :)
mjz
för mig blir det dance valley i år om jag över huvudtaget har råd att åka någonstans, har lovat det liksom... känns som det kommer gå om jag skyfflar lite skulder hit och dit kanske :)

Hauken
quote:
Originally posted by Laszlo
ehhhhhhhhhhhhhhhhrm
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=237443 ;)

Linan är helt jävla skruvad. Om jag nu visste säkert att jag hade pengar kvar då hade jag inte tvekat en sekund - jag vet dock av erfarenhet att jag är sämst vad gäller att hålla i cash - speciellt med tanke på att jag drar till rumänien om två veckor... :| Om jag får fullt bidrag av CSN för sommarkursen jag läser nu (3 lax) så kommer världens alla problem bli lösta... :D

sen är det en annan sak jag gått runt och funderat på. Frågan är om man får lämna campingplatsen eller om man måste vara inne hela tiden...jag antar att man inte får ta med sig egen dricka in, som man får göra här på hultsfred tex. För att dricka öl för €4kr/33 cl i två dygn håller fan i mig inte...


Du får inte lämna området. Det ska finnas "supermarket" med "vanliga" priser och inte "festival priser" på området enligt UDC själva.

Är enormt sugen på Dancevalley, men det var penga frågan då... går helt klart, men alla man vill ha med ska ju ha råd :/ men annars är det inge riktig fest förräns summer cruise...

Mysteryland har helt klart mycket bättre lina. Q-Dance och Yoji, men det är samma helg som Summer cruise (Det går att hinna med att åka på båda, men lite väl intensivt... och ska man till holland vill man ju gärna ha helgen i underbara amsterdam, inte enbart festival dagen!).
Fashionized
DV känns extremt lockande. Var där förra året samt på mysteryland. Själv föredrog jag nog ändå mysteryland då det var snäppet mer freakigt. Men eftersom att de äntligen får ha en riktig festival och studierna drar igång den 15:e känns DV eller GG som ett bättre val.

Men jag lovar er som inte varit på DV - ni kan inte och kommer inte bli ett dugg besvikna. Sen att man inte hinner se alla man vill se struntar man totalt i när man kommit igenom portarna. Det är schysst musik överallt.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement