return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 
Gåshud...
View this Thread in Original format
CJ InterCity
Det ska krävas rejält starka känslor för att kroppen automkatiskt utlöser gåshud... och ibland kommer det när man lyssnar på en alldeles speciell låt. Vilka låtar får ni alltid eller ofta gåshud av? vad i låten är det som utlöser tror ni? :)

Rising Star - Touch Me brukar ge mig gåshud. Jag har några av mina bästa minnena från sommaren 2003 till just denna. Sedan har vi breaket i Corderoy - Sweetest Dreams (Ferry Corsten Remix) som funkar varenda gång för mig... ingen speciell anledning, det är bara så [icke beskrivningsbart] vackert så jag fattar inte :o Refrängen i Masters & Nickson - Out There funkar också, fröken Suissa är min stora svaghet :eek:
NooN
, det är några stycken. Återkommer med dom när jag har lite mer tid. Jag brukar dock kalla fenomenet "audio-orgasm". :D
Gate 42
Basic Dawn - 'Pure Thrust (Nu Nrg Remix)'
^ Nackhåren reser sig varje gång i breaket, så otroligt mäktigt!
gurra
Gåshud? Eller såna där härliga rysningar längs ryggraden?
Själv brukar jag få sånt av speciellt goa- och psytrance. För där drivs melodierna lite extra och skruvas lite mer tills det verkligen når ett klimax. :crazy:

Eller brukade iaf, var ett tag sen jag fick gåshud av nån låt. Men det är väl bara jag som blivit tråkig. :)
montana
kippenvelfaktorn blir som högst på Gouryella - walhalla (armin mix) hos mig och som två är det lovetronic - you are love (si brad dub)
RebeL9
The Digital Blonde - Legato ligger bra till.
jofawe
Nästan allt som Justine Suissa sjunger på får jag gåshud av..
Hennes röst är .. underbar!
Treo
Det är inte många låtar som ger mig den reaktionen.. men art of trance - breathe (dawnseekers mix) är en av dem. sen beror det ju lite på situationen oxå förstås. om jag t.ex. får höra delerium - silence (tiesto rmx) när jag är ute o dansar i fyllan så blir jag helt galen :D
ShyTrance
william orbit - barbers adagio for strings (ferry corsten remix)
en av flera kommer inte på flera just nu...
CJ InterCity
quote:
Originally posted by ShyTrance
william orbit - barbers adagio for strings (ferry corsten remix)
en av flera kommer inte på flera just nu...

just det fan! fick tidernas öron-orgasm när ferry släppte den på Mondo :nervous: :nervous:

zoric
CJ: Du är inte ensam om att få rysningar av dessa låtar. När jag lyssnar på Corderoy - Sweetest Dreams [Ferry Corsten Remix] så får jag rysningar så fort jag hör att de där rösterna i början av låten. Breaket är fantastiskt och det får mig att rysa till ännu mer. Efter breaket byggs låten upp och kommer fram mer upplyftande. Det är då jag hör den fantastiska basen blandad med melodin och de otroligt vackra stringarna. Sedan har vi breaket igen och då byggs låten upp än en gång och får en enormt vacker basmelodi samtidigt som stringarna fortsätter att lyfta låten. Till slut är den så upplyftande att alla hårtstrån höjer sig.

Jag gillar även Corderoy - Deeper [Dub Mix]: Ännu en fantastisk kreation av Corderoy. Jag älskar de!

Masters & Nickson Feat. Justine Suissa - 5th Dimension [Out There] är riktigt härlig. Den börjar rätt lugnt med ett fint beat som följer med hela vägen, Sedan börjar den lyfta upp sig självt och man hör Justine's vackra röst. Samtidigt som låten är uplyftande så sjunger Justine i samma takt, Jag får gåshud! Rösten är gudomlig!

Andra låtar som jag får gåshud av:

Moonman/Ferry Corsten - Galaxia [Solar Stone Remix/2005
Witness of Wonder - Emotions In Motion [The Thrillseekers Remix]
System F Vs. Armin van Buuren - From The Hear
Mike Shiver - Feelings [Instrumental Remix]
Solid Sessions - Janeiro [Armin van Buuren Remix]
Riva - Time Is The Healer [Armin van Buuren Dub]
Tektonik - Shine [DBA Remix]
Solar Stone - Seven Cities [Solar Stone's Atlantis Remix]
Gouryella - Ligaya/Tenshi/Walhalla
Mirco de Govia - Voller Sterne [Super8 Remix]
Lexicon 4 - Reach Me
keddo
Jag får knappt gåshund av musik längre. Mest beror det väll iof på att jag inte klarar av trance längre, och istället har börjat söka mig till techno / house. Kan dock få gåshund av en och en annan låt med grymt mkt driv i ibland t.ex. något från thomas krome eller chris liebing.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement