return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 
Trance stromen
View this Thread in Original format
diddi
Welke stromen bestaan er volgens u in de Trance-scene?

Zijn er stromen die algemeen bekend zijn?

Persoonlijk ken ik maar 3 echte stromen en dan nog:
Uplifting trance, hardtrance en Progressive. Wat met techtrance of Emotion trance. En dan komt daar nog eens Vocal trance tussen... :p

Na deze opsomming kom ik tot het besluit dat ik veel Trance platen niet kan plaatsen. Wat is bv Junky XL - Dirty Sticky Floor?

Maar bij progressive zet ik toch een vragteken. Het wordt meestal in 1 adem met trance vermeld, maar is dit geen aparte muziekstroom? (Hopelijk gaat hier niet weer iemand een stamboom van de elektronische muziek opsommen :rolleyes: )

Discuss plz... :toothless
Real
Urgh hokjes :nervous:
diddi
quote:
Originally posted by Real
Urgh hokjes :nervous:


Grosse modo hè, moet niet perse in enge hokjes...

Wees creatief... laat horen welk genre (gevoel) je op bepaalde trance nummers zet.
Real
Alé dan. :)

Voor mij:
Progressive Trance: kokosnootdrankje in de hand en relaxen
Markus Schulz pres Elevation - Clear Blue , Alucard presents The 49th Line - Blue On Blue (Hydroid's Dream Mix) :crazy:

Melodic Trance: gewoonweg genieten, punt
Dreas pres Havannah - Havannah , Fred Baker vs Nyram - Confirmation

Uplifting Trance: handjes in de lucht, zweven, springen, vanalles
Kindred Spirits - Plus Ultra :toothless , Tiesto - Suburban Train

Techtrance: alles geveuh :toothless
Mojado - El Toro , Sandler - Chemistry

Hardtrance: Buh, volg ik totaal niet meer. Da klinkt nogal platjes de laatste tijd imo.

Vocal Trance vind ik geen apart genre, gewoon een trance-track met een vocaltje erover :)


Ik maak meestal enkel een onderscheid tussen progressive trance/andere trance. Maar zelfs dat zou ik beter niet doen, 't is allemaal EDM. :crazy:
diddi
voor mij een emotion trance tunetje is Airwave vs Rising Star - SunSpot.


gReetz
TOR
progressive moet je opsplitsen in progressive trance en progressive house. Hernán Cattáneo draait anders dan John Digweed bijvoorbeeld. bij progressive trance wordt voornamelijk een warme soundscape gecreëerd, bij progressive house wordt er meer gefocust op de baslijn (vaak redelijk funky) en de percussie.

daarnaast maak ik bij trance het volgende onderscheid:

- melodic trance
-> ik noem dit geen uplifting, omdat met dat woord grote supersaw-melodieën worden geassocieerd, en dat maakt het moeilijk sommige nummers te categoriseren, zoals Dirty Sticky Floors. deze categorie omvat voor mij nummers waarbij alles rond een melodie draait. Dirty Sticky Floors hoort hier dus ook bij, net zoals As The Rush Comes of The Timelord. allemaal 1 pot nat.

- hard trance

- tech-trance
-> het verschil tussen hard- en tech-trance zit hem in de percussie. tech-trance haalt de mosterd bij techno, hardtrance bij hard house. in tech-trance kom je ook geen grote melodieën tegen, zoals dat bij hard trance soms wel het geval is.

- psy trance

- goa trance
-> het verschil tussen psy en goa is niet altijd evident. maar ik merk dat goa een agressievere sound hanteert, en dat er in psy trance heel wat meer effecten aan te pas te komen.
Belgian Bonzai
quote:
Originally posted by TOR
progressive moet je opsplitsen in progressive trance en progressive house. Hernán Cattáneo draait anders dan John Digweed bijvoorbeeld. bij progressive trance wordt voornamelijk een warme soundscape gecreëerd, bij progressive house wordt er meer gefocust op de baslijn (vaak redelijk funky) en de percussie.

daarnaast maak ik bij trance het volgende onderscheid:

- melodic trance
-> ik noem dit geen uplifting, omdat met dat woord grote supersaw-melodieën worden geassocieerd, en dat maakt het moeilijk sommige nummers te categoriseren, zoals Dirty Sticky Floors. deze categorie omvat voor mij nummers waarbij alles rond een melodie draait. Dirty Sticky Floors hoort hier dus ook bij, net zoals As The Rush Comes of The Timelord. allemaal 1 pot nat.

- hard trance

- tech-trance
-> het verschil tussen hard- en tech-trance zit hem in de percussie. tech-trance haalt de mosterd bij techno, hardtrance bij hard house. in tech-trance kom je ook geen grote melodieën tegen, zoals dat bij hard trance soms wel het geval is.

- psy trance

- goa trance
-> het verschil tussen psy en goa is niet altijd evident. maar ik merk dat goa een agressievere sound hanteert, en dat er in psy trance heel wat meer effecten aan te pas te komen.


Perfect. Epic Trance, Euphoric Trance, Melodic Trance en dan nog wat ik Dreamtrance zou noemen: daar en tussen die 4 bestaat alles wat uplifting heet bij mij.
Dark Apostle
Je hebt

Snob Trance/ Snob : het genre is vooral kenmerkend door degeen die het niet kunnen laten om elke 5 minuten het woord Prog of McProg te laten vallen. Blijkbaar verwijzen ze vol trots naar een of andere electronische toestand en vinden ze zich hierdoor zo veel beter dan de rest

Spastische Trance/ Epylepsie Trance: weer gekenmerkt door de fans van dit genre, ze kunnen namelijk niet laten om als waanzinnige met hun armen te gaan zwaaien en andere bizare lichaamsbewegingen uit te voeren elke keer ze strings horen passeren en die genre trance staat bol van de springs

Tering Trance/ Sweinn Trance: trance gemaakt op zen industrieel, veel releases, weinig kwaliteit. Vooral Nederland en Duitsland boeren hier goed in.

Kastjaag Trance: melodie verdwijnt naar achtergrond, kick en basslijn zijn belangrijker. Ideale vorm om Snob Trance-fans op de kast te jagen, vandaar de naam.

Pinguin Synth Trance: bizarre rythmes, schelle tonen en melodietjes die alle kanten uitgaan, duidelijk gemaakt door pinguins die op keyboards spelen, vandaar de naam

Snob Trance UK/ Snob UK: zelfde als Snob (Trance), maar komt uitsluitend uit de UK, de absolute fans voelen zich gewoonlijk nog beter dan de normale Snob-fans

Zing Mee Trance: trance met zang, waarvan tekst gewoonlijk kant nog wal raakt.

Top 40 Getokkel: slap afkooksel, domme zang edits of luchtige derivaten van alles van hierboven, aldan niet qua lengte/max aandachtsboog verhouding ideaal voor de die-hard VTM/Vitaya/Jim-TV/MTV/TMF-kijker
pooley
^^
blijven proberen
Jasperovitsj
:haha: :haha:

Go Rafic!

Dark Apostle
quote:
Originally posted by pooley
^^
blijven proberen


zeg ik ook elke keer tegen Ferry Corsten als hij vol fierheid zijn nieuwste productie door mij wil laten goedkeuren
X-Tune
Is dance familie van trance?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement