|
Eftersnack : Monday Bar Summer Cruise '05 (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
Saxat från Judge Jules veckodagbok på sin hemsida judgejules.net
After the break it was a mild culture shock getting back to work, and following my final 2005 visit to Benidorm (Weds), I flew to Scandinavia on Thursday Aug 26th. I was heading for a party on board a large ferry travelling from Stockholm to Turku in Finland. Dj’s on the night in two rooms were Dave Clark, Phil Kieron, Justin Robertson, Alex Kunnari, Eddie Halliwell and myself.
I’ve dj’d on occasional boat parties, including events in London, Miami and Ibiza, but this was no piffling boat- it was one of the largest car ferries in the world. Each dj had his own cabin, although my pre dj’ing disco nap was badly disturbed by the 1500 Swedish clubbers having their own mini parties in adjacent cabins. I could hear every bar and chord of Tiesto’s “Just Be” album from next door.
Because it was pitch black outside during my 1.30-4am set I almost forgot we were on a giant ship. The constant rocking from side to side helped jog my memory, and the sensation made me feel as though I’d drunk three times as much alcohol as I actually had. Although I’ve played on a number of occasions in Finland, Norway and Denmark, this was my first appearance before Swedish clubbers, and the atmosphere was fantastic.
At 8am we docked in Turku, and I was loudly woken by Eddie Halliwell’s brother Simon hammering on my cabin door. We were coached the 160kms back to Helsinki for the djs’ various flights home. It was the first time I’ve met Dave Clark, and he’s a ‘character’ to say the least. |
|
|
| RebeL9 |
hah vilka amatörer som lyssna på den skitskivan.
"kolla polarn nu ska du få höra äkta jävla tranz lixom straight från tranceguden i holland!" |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by RebeL9
hah vilka amatörer som lyssna på den skitskivan.
"kolla polarn nu ska du få höra äkta jävla tranz lixom straight från tranceguden i holland!" |
Haha, det är helt sagolikt hur du kan hitta negativa saker i precis allt... tom en sådan positiv recension av svenska clubtokar ser du den mörka sidan. Du ger mig alltid ett gott skratt... det är kärlek... |
|
|
| Mats W |
| quote: | Originally posted by RebeL9
hah vilka amatörer som lyssna på den skitskivan.
"kolla polarn nu ska du få höra äkta jävla tranz lixom straight från tranceguden i holland!" |
Sluta vara så förbaskat bitter. Har du någon gång reflekterat över att det kanske är du själv som har jävligt taskig musiksmak och snedvridna åsikter? Vidare så verkar du ha jäkligt svårt att förstå det faktum att folk gillar olika sorters musik. En del gillar house, en del rock och en del diggar hardstyle. |
|
|
| RebeL9 |
| om till och med Judge Jules, en DJ som i min smak är en av de sämsta, klagar ja då är det något som inte står rätt till :) |
|
|
| Kvicket |
| quote: | Originally posted by RebeL9
om till och med Judge Jules, en DJ som i min smak är en av de sämsta, klagar ja då är det något som inte står rätt till :) |
Missade delen där han klagade på den... please enlighten me.. |
|
|
| RebeL9 |
| ap ap ap vänta lite. är det någon här som på fullaste allvar tycker att Just Be är en bra skiva? |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by RebeL9
ap ap ap vänta lite. är det någon här som på fullaste allvar tycker att Just Be är en bra skiva? |
Judge Jules tydligen .. men han är dum.. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
Judge Jules tydligen .. men han är dum.. |
Enligt rebel9 så tyckte han inte om skivan men det var ju dock feltolkat |
|
|
| Aendy |
| Boys, chilla med flamewaren. Kan vi inte bara låta folka vara dem de är, ingen kan ändra på någon och då tycker jag vi kan låta folk komma med de där sköna negativa kommentarerna och ta det med en klackspark, så länge vi inte hoppar på varandra kan vi ju ha en vettig debatt. |
|
|
| Braxen |
| Just Be = bIg cH00n aLerT !!1 :crazy: |
|
|
| RebeL9 |
| ja det är samma Judge Jules som utsåg Ian van Dahl till en av de viktigaste tranceproducenterna. |
|
|
|
|