return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 [2] 3 4 5 
dj's hoe nemen jullie een mix op? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Pumaz
Ogg ing sucks
Jasperovitsj
Ik neem altijd op via Minidisc (setup staat boven en PC beneden, dus kan ni rechtstreeks gaan), sluit die dan beneden aan op de line-in van de geluidskaart, en dan opnemen en omzetten met een programma. Ik heb ook lang Soundforge gebruikt, maar da vergde echt enorm veel van m'n geheugen. Vanaf ik een andere applicatie opende begon het geluid meteen te clippen. M'n mp3-omzettingen waren dan ook ineens op, dus dan maar Adobe Audition geïnstalleerd. Er is een 30 dagen gratis trial te vinden op bv. download.com, en cracks en keygenerators zijn ook makkelijk te vinden. Dus ik zou daarvoor gaan, want tot nu toe kan ik er echt ni over klagen! :)
The_G0dfather
Cool Edit ?
Phortastic
bestaat nimeer ;)
heet nu adobe audition...
diddi
+

Ik gebruik nog een oude versie van CoolEdit...de versie 2.0. Voor op te nemen moet je niet steeds het nieuwste van het nieuwste hebben.
Makkelijk te gebruiken en doet wat het moet doen: opnemen! Ik slaag mijn bestanden op in mp3.


-

Ik heb al gemerkt dat er soms spetskes in mijn opnames zitten. Ligt aan de hardware van mijn pc (pentium 3 - 800Mhz en een stokoude Soundscard) of de software, daar ben ik nog niet uit :p.


gReetz
Xilver
^ spetskes? :p
Pumaz
quote:
Originally posted by Xilver
spetskes? :p

+1 :conf:
eieregooie
Mp3 (mits goed encode) > ogg

Adobe Audition roelz grote tijd voor opnemen enzo, kan alleen niet real-time editen, iets dat sommige andere editors wel kunnen.

Opnemen op MiniDisc en dan converteren naar mp3 is quality-wise ook een afrader omdat MiniDisc ook al gecomprimeerd is...
Pumaz
quote:
Originally posted by eieregooie
Opnemen op MiniDisc en dan converteren naar mp3 is quality-wise ook een afrader omdat MiniDisc ook al gecomprimeerd is...

Idd, toen ik het zo deed (voor mijn Ableton dagen) liet ik het altijd masteren omdat ze kwaliteit echt op niks trok :)
Jasperovitsj
Tjah, niet iedereen heeft een eigen PC waarop hij rechtstreeks kan opnemen hé... en ni zagen dat die kwaliteit op niks trekt, het is gewoon niet de beste kwaliteit, maar zeker ni de slechtste ook ni :rolleyes:

The_G0dfather
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Tjah, niet iedereen heeft een eigen PC waarop hij rechtstreeks kan opnemen hé®®.


een zeeeer lange kabel maken :p
Pumaz
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
het is gewoon niet de beste kwaliteit, maar zeker ni de slechtste ook ni :rolleyes:

It's better than ing ogg :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 
Privacy Statement