|
dj's hoe nemen jullie een mix op? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| Ik neem altijd op via Minidisc (setup staat boven en PC beneden, dus kan ni rechtstreeks gaan), sluit die dan beneden aan op de line-in van de geluidskaart, en dan opnemen en omzetten met een programma. Ik heb ook lang Soundforge gebruikt, maar da vergde echt enorm veel van m'n geheugen. Vanaf ik een andere applicatie opende begon het geluid meteen te clippen. M'n mp3-omzettingen waren dan ook ineens op, dus dan maar Adobe Audition geïnstalleerd. Er is een 30 dagen gratis trial te vinden op bv. download.com, en cracks en keygenerators zijn ook makkelijk te vinden. Dus ik zou daarvoor gaan, want tot nu toe kan ik er echt ni over klagen! :) |
|
|
| The_G0dfather |
| Cool Edit ? |
|
|
| Phortastic |
bestaat nimeer ;)
heet nu adobe audition... |
|
|
| diddi |
+
Ik gebruik nog een oude versie van CoolEdit...de versie 2.0. Voor op te nemen moet je niet steeds het nieuwste van het nieuwste hebben.
Makkelijk te gebruiken en doet wat het moet doen: opnemen! Ik slaag mijn bestanden op in mp3.
-
Ik heb al gemerkt dat er soms spetskes in mijn opnames zitten. Ligt aan de hardware van mijn pc (pentium 3 - 800Mhz en een stokoude Soundscard) of de software, daar ben ik nog niet uit :p.
gReetz |
|
|
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by Xilver
spetskes? :p |
+1 :conf: |
|
|
| eieregooie |
Mp3 (mits goed encode) > ogg
Adobe Audition roelz grote tijd voor opnemen enzo, kan alleen niet real-time editen, iets dat sommige andere editors wel kunnen.
Opnemen op MiniDisc en dan converteren naar mp3 is quality-wise ook een afrader omdat MiniDisc ook al gecomprimeerd is... |
|
|
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Opnemen op MiniDisc en dan converteren naar mp3 is quality-wise ook een afrader omdat MiniDisc ook al gecomprimeerd is... |
Idd, toen ik het zo deed (voor mijn Ableton dagen) liet ik het altijd masteren omdat ze kwaliteit echt op niks trok :) |
|
|
| Jasperovitsj |
| Tjah, niet iedereen heeft een eigen PC waarop hij rechtstreeks kan opnemen hé... en ni zagen dat die kwaliteit op niks trekt, het is gewoon niet de beste kwaliteit, maar zeker ni de slechtste ook ni :rolleyes: |
|
|
| The_G0dfather |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Tjah, niet iedereen heeft een eigen PC waarop hij rechtstreeks kan opnemen hé®®. |
een zeeeer lange kabel maken :p |
|
|
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
het is gewoon niet de beste kwaliteit, maar zeker ni de slechtste ook ni :rolleyes: |
It's better than ing ogg :D |
|
|
|
|