return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Long Live the US of America ! (pg. 2)
View this Thread in Original format
zoric
"What goes around, Comes around USA"

Ingen kan göra de något förutom naturen.
gurra
quote:
Originally posted by ScuL

60% av Holland ligger under havsnivån.


Jag vet det :) Men situationen är lite annorlunda där.
jofawe
det jag tycker är intressant är att 900+ dog när de försökte fly för sina liv från en påstådd självmordsbombare på en bro i irak.
Mest kvinnor och barn... och vad fick det? En notis.. Samma dag inträffade en orkan som man vetat om i minst 5 dagar i Usa som tar upp hela nyhetsflödet.

Jag säger då det...
Kunde inte bry mig mindre om vad som händer i USA, det landet är på väg utför sen Clinton inte fick sitta kvar..
ScuL
quote:
Originally posted by gurra
Jag vet det :) Men situationen är lite annorlunda där.


inte alls. vi har diker som beskyddar oss.
i New Orleans fanns det diker också, men det var Bush som förminskade pengarna som var reserverade åt det.
så förorsaker man en livsfarlig situation!

om vår regering skulle stoppa finansera dikerna imorron så är jag död om några månader med :rolleyes:
St_Andrew
quote:
Originally posted by RebeL9
anledningen till anarkin är väl att myndigheterna ingrep alldeles för tafatt och för sent. hade de gått in direkt med en stor styrka så hade det nog knappast urartat. Nu satte man in ett fåtal från hemvärnet och dessa var ju hopplösa direkt.


Precis, gick oerhört segt för dom federala (och statliga) myndigheterna att reagera, var väl egentligen bara borgmästeren i New Orleans som reagera snabbt och bra. Men det har ju inte vart lite kritik mot mydigheterna heller så är ju bra :)

Hursom, sen får man ju inte glömma att dom utrymde ju staden innan, så det som blev kvar var i princip alla fattiga som inte kunde ta sig ut. Samt dom kriminella. Om man har en stor del kriminella gäng i en tom stad, som inte har nån respekt för något, och hatar allt som har med myndigheter att göra, ja då vet man ju hur det kommer gå. Dom här människorna borde inte få förstöra ryktet för hela USA, som imo är typ det trevligaste och snällaste folket som jag träffat på denna jord.

quote:
Originally posted by jofawe
det jag tycker är intressant är att 900+ dog när de försökte fly för sina liv från en påstådd självmordsbombare på en bro i irak.
Mest kvinnor och barn... och vad fick det? En notis.. Samma dag inträffade en orkan som man vetat om i minst 5 dagar i Usa som tar upp hela nyhetsflödet.


Är ju inte sant, dom 900 som dog där var lätt första nyheten den dagen! Jag tänkte speciellt på det och tyckte det var nästan lite konstigt (konstigt, inte dåligt) eftersom man alltid brukar prioritera västvärlden... Sen är det ju vissa som tror det dött mer än 10 000 i denna katastrof, så är ju inte så ologiskt om den får mer publicitet (plus att det finns mer nya saker att diskutera här än det som hände i irak, och att effekten för oss blir mkt större, ekonomiska osv).
St_Andrew
quote:
Originally posted by ScuL
inte alls. vi har diker som beskyddar oss.
i New Orleans fanns det diker också, men det var Bush som förminskade pengarna som var reserverade åt det.
så förorsaker man en livsfarlig situation!

om vår regering skulle stoppa finansera dikerna imorron så är jag död om några månader med :rolleyes:


Inte för att jag tycker om att försvara bush men måste ändå göra det... Dom var aldrig byggda för en orkan starkare än category 3, så hade inte hjälp med mer pengar, däremot hade det kanske vart bättre plannering när nått sånt skulle hända...

Hursom, är lite konstigt att dom haft för svaga dammar i 30 år och ingen gjort något åt saken, även fast man visste att det förr eller senare skulle komma en stark orkan...
gurra
quote:
Originally posted by ScuL
inte alls. vi har diker som beskyddar oss.
i New Orleans fanns det diker också, men det var Bush som förminskade pengarna som var reserverade åt det.
så förorsaker man en livsfarlig situation!

om vår regering skulle stoppa finansera dikerna imorron så är jag död om några månader med :rolleyes:


Fast det var inte riktigt så jag menade. New Orleans ligger i en sänka mitt i mellan en sjö och själva havet, vid ett floddelta dessutom vilket innebär sankmark. Vädret kan som synes också bli mycket, mycket hårdare där än i Nederländerna. :)
ScuL
quote:
Originally posted by St_Andrew
Hursom, är lite konstigt att dom haft för svaga dammar i 30 år och ingen gjort något åt saken, även fast man visste att det förr eller senare skulle komma en stark orkan...


detta är vad jag pekar på.
vad är också viktigt i historien är att det fanns en stor sump framför kusten o det blev mindre o mindre av det dem senaste åren, och de har gjort ingenting heller emot det. värför? för att Bush tog pengarna och använde det i Irak.. :rolleyes:
jofawe
iofs var det kanske lite mer än en notis.. men det är ju minst lika allvarligt när en jävlamassa människor dör pga nån säger att det finns en självmordsbombare där.. tänk skräcken och paniken.

Visst hade de evakuerat en jävla massa.. men som du själv sa, de som är kvar är de fattiga och kriminella.
Då går det som det går.. vad hade de väntat.

Förhoppningsvis lär sig amerikanarna något på detta.. att deras land inte är en dröm som de själva säger.

Nej.. usch för dem.
CJ InterCity
Vet någon av er att halva europa (smått överdrivet) har legat under vatten efter stora översvämningar nyligen, och att portugal lider av torka och skogsbränder? Jag har inte sett så mycket som en notis om detta, trots att det är våran egen bakgård...

ScuL
quote:
Originally posted by CJ InterCity
Vet någon av er att halva europa (smått överdrivet) har legat under vatten efter stora översvämningar nyligen, och att portugal lider av torka och skogsbränder? Jag har inte sett så mycket som en notis om detta, trots att det är våran egen bakgård...


Jag har det men man kan säga att hjälpen här är adekvat.
vi skickade t.o.m. helikoptrar till Portugal och båtar till Schweiz
St_Andrew
quote:
Originally posted by CJ InterCity
Vet någon av er att halva europa (smått överdrivet) har legat under vatten efter stora översvämningar nyligen, och att portugal lider av torka och skogsbränder? Jag har inte sett så mycket som en notis om detta, trots att det är våran egen bakgård...


Tycker det vart en hel del. Kollar iof nästan aldrig på svenska nyheter så kanske vart dåligt här? Hursom, går knappast att gämföra. Nu har vi ett område större än stor britanien som är drabbat!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement