return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
[10-11-2005] Underworld - 013
View this Thread in Original format
Tim81
do 10 november 2005
Three Hour Set
Underworld

Het Underworld verhaal begint in 1988. Karl Hyde en Rick Smith richten samen Underworld op, schoppen het tot een platendeal en brengen twee albums uit: 'Underneath The Radar' en 'Change The Weather'. Met de komst van DJ Darren Emerson beweegt Underworld zich steeds meer in de dancehoek. In 1992 verschijnen de singles 'Dirty Minneapolis' en 'Bigmouth Eclipse'. Een jaar later breekt de band definitief in de dancewereld met 'Rez' en 'Mmmm....Skyscraper I Love You'. 'Dubnobasswithmyheadman' wordt hun magnum opus. De symbiose van techno, pop/rock en trance wordt het handelsmerk van Underworld. De algemene doorbraak volgt drie jaar later in de vorm van de cd 'Second Toughest In The Infants' (1996), met de hit 'Born Slippy'. Naast eigen hits maken ze ook remixes voor artiesten als Depêche Mode, Bjork, Orbital en Simply Red, die er flink mee scoren.
Underworld consolideert haar status als één van de invloedrijkste dance-acts met 'Beaucoup Fish' (1999, single 'King Of Snake'). Na interactieve DVD 'Everything, Everything' (2000) verlaat Emerson de groep, nog voordat 'AHundredDaysOff' in de winkels ligt. Ondanks zijn vertrek laat de plaat het vertrouwde Underworldgeluid horen. Ook de single 'Two Months Off', met Emerson apart als producer vermeldt, wordt een aardige hit.

Aanvang 21.00 / tot 02.00 / zaal open 20.00
The Choice / entree 35,00 euro / 3,35 euro servicekosten
Vvk start op 10 september
ahp2002
Ik vind ze heel wisselend eigenlijk, qua kwaliteit van de tracks. Optredens zijn wel mooi, maar stonden ze niet laatst in de Heineken Music Hall?
Tim81
quote:
Originally posted by ahp2002
Ik vind ze heel wisselend eigenlijk, qua kwaliteit van de tracks. Optredens zijn wel mooi, maar stonden ze niet laatst in de Heineken Music Hall?


Ja, zelfde avond als Sasha in Panama (zondag 24 juli)!

Ik vind het ook best prijzig voor een 3-uur durend optreden...en Tilburg is een beetje ver! Volgend jaar moeten ze gewoon weer op een festival in NL geboekt worden!
eieregooie
quote:
Originally posted by ahp2002
Ik vind ze heel wisselend eigenlijk, qua kwaliteit van de tracks. Optredens zijn wel mooi, maar stonden ze niet laatst in de Heineken Music Hall?


Ja, maar wel uitverkocht :)
ahp2002
quote:
Originally posted by eieregooie
Ja, maar wel uitverkocht :)


ja het blijft een topnaam he. Persoonlijk vind ik hun "rustigere" nummertjes vaak het beste.
franzelare
zo, das wel een idee om dat ff mee te pakken!
Keldana
quote:
Originally posted by Tim81
The Choice / entree 35,00 euro / 3,35 euro servicekosten


nearly 40 Euro for 3 hours ??? :eyes: :nervous: :nervous: :nervous: :eyes:
robin
quote:
Originally posted by Keldana
nearly 40 Euro for 3 hours ??? :eyes: :nervous: :nervous: :nervous: :eyes:


35 = 35, not really 'nearly' 40 is it :rolleyes: ?

Kinda expencive though :o
Dj Lex
quote:
Originally posted by robin
35 = 35, not really 'nearly' 40 is it :rolleyes: ?

Kinda expencive though :o


+ 3,35 service kosten, dus toch dichterbij 40 dan bij 35 he!
Disney
quote:
Originally posted by Dj Lex
+ 3,35 service kosten, dus toch dichterbij 40 dan bij 35 he!


Ik vind het ook best prijzig in ieder geval. Voor minder had ik er misschien nog over nagedacht, maar voor deze prijs wacht ik liever een festival af waar ze toevallig dan staan.

TranceFool
Deze ga ik niet missen :cool:
robin
quote:
Originally posted by Dj Lex
+ 3,35 service kosten, dus toch dichterbij 40 dan bij 35 he!


:clown:

ik = spuit11 :o

Sowieso belachelijk, die service kosten :mad:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement