|
CD Vs. VINYL
|
View this Thread in Original format
| YoraY |
היום פיטפטתי קצת עם המפקד החדש וכרגיל הגענו לזה שאני עוסק הרבה באלקטרונית
בקיצר הוא מבוגר, כששמע שעדיין משתמשים בויניל נגנב...
זרקתי לו שהאיכות טובה יותר בויניל-זה ידוע.....
הוא אמר שאין סיכוייי וזה...
בקיצר לא ידעתי בדיוק איך להסביר לו את הסיבה
אמרתי לו משהו שמישהו זרק פה פעם - שויניל מיוצר באיכות
44800 הרץ
הוא שאל אותי בתגובה שאלה מעניינת:
האם ויניל שמיצרים היום יכול להיות מושמע בפטיפונים של פעם...?
אמרתי לו שאת הדיון הזה.... אני כבר אשאיר לאנשים שמבינים בתחום ואחזור אליו עם תשובות
אז מה יש לכם להגיד בנידון..?:>
תתיחסו גם לשאלה - למה ויניל יותר טוב מסידי או להיפך |
|
|
| YuVaL |
ברור שאפשר לנגן ווינלים שמייצרים היום בפטיפונים של פעם.. יש הרבה שעושים את זה.. שיטת היצור של הווינל לא השתנתה.. היא תמיד הייתה\תהיה אותו דבר.. הדבר היחיד שהשתנה זה הווינל עצמו.. הוא יותר חזק\עמיד.. ככה שתוכל לנגן אותו יותר פעמים.. ז"א יקח לו יותר זמן עד שהאיכות תרד.. למרות שזה גם תלוי בהרבה דברים אחרים...
אני חושב שבווינל באמת יש יותר "קראנץ" אם אפשר לקרוא לזה.. יותר חיים.. לא משו שאפשר להסביר.. |
|
|
| ronk |
דיי מעניין אם משעמם לך ובא לך לדעת
| quote: | The key to this question is the difference between a digital and an
analog recording. Natural sound is by definition analog.
When a CD recording is created, this analog is sound is digitized. To
do this, they take a lot of snapshots of the analog sound. For a CD
recording they take 44,100 snapshots in a minute. These snapshots are
then converted to digital information with a certain precision. For a
CD recording this precision is 16 bits which means that every one of
the 44,100 snapshots needs to be converted into one of the 65,536
(2^16) possible values.
You can probably see where I am going: by definition a digital
recording doesn't include all the sound information. You could
visualize a CD recording as a really large chest with a lot of
drawers. Because the number of snapshots that are taken are not
infinite (the maximum is 44,100 per minute), the process of taking
snapshots results in the loss of information. Information is further
lost because each of these snapshots must be made to fit in one of the
65,536 drawers of the chest.
A record player which plays LP’s is strictly analog. A vinyl record
has a groove carved into it that mirrors the original sound's
waveform. The record player than transforms this groove to an analogue
sound signal which can be fed into an amplifier.
In this process, no information can be lost. No snapshots need to be
taken and the sound doesn't need be converted to one of the possible
65,536 values. There basically is an infinite number of 'snapshots'
and 'possible values'. Therefore vinyl recording sound richer than CD
recordings (as long as you have a decent vinyl record player).
Be aware that recent DVD Audio players and Super Audio CD players come
closer to vinyl recordings as they have a much larger number of
possible snapshots in one minute (up to 192,000) and because these
snapshots can be converted to a larger number of possible values (up
to 16,777,216 possible values, or 24 bit). |
http://answers.google.com/answers/threadview?id=375592 |
|
|
| Scorchio |
סביר להניח שהתקליט יתנגן ללא בעיות מיוחדות על פטיפון ישן, כל עוד טווח הסיבובים עובד ב 33-45 סיבובים לדקה
אבל אם הפטיפון הנ"ל עובד עם רצועה והיא שחוקה סביר להניח שיהיו עיוותים בסאונד לכן יותר הגיוני שיהיו בעיותת בפטיפונים ישנים אבל תיאורטית זה אפשרי בהחלט. |
|
|
| coby |
| quote: | Originally posted by ronk
דיי מעניין אם משעמם לך ובא לך לדעת
|
באמת מעניין... סוף סוף הסבר אמיתי בקשר לנושא החרוש הזה |
|
|
| Shahar |
שהמפקד שלי היה קטן היה משחק כדורגל בשכונה ולא ידע מזה פטיפון :rolleyes:
והשיחות היחידות עם המפקד זה על בנות חח
"לך תחבק אותה תראה איך היא מתלהבת"
"אם אתה לא מביא כוסית לערב יחידה אל תבוא"
"בוא נתערב שעם כל ההתלהבות שלך אני עשיתי דברים שאתה עוד לא חלמת לעשות"
"אם אני הייתי חייל חובה הייתי מפרק פה כל פקידה שיש"
העיקר שכל ויכוח נגמר ב
"טוב יאללה לך הבית" |
|
|
| luckystrike |
טוב שיעמם לי כנראה וקראתי את ההסבר
הוא לא בדיוק מדויק
נכון שבהקלטה הראשונית הדיגיטילית הפורמט שונה אבל היום ההקלטה הראשונית בעצמה היא דיגיטלית ולכן האיבוד אינפורמציה הוא אפסי ומה שכתוב שם נכון לגבי הקלטה\צריבה לויניל שהעבירו אותו לדיסק וזה כבר לא תופס כמעט ...
צריבה מדיסקים - יותר נכון הקלטה דיגיטלית אין בה איבוד מידע בכלל...
זה מה שטוב בדיגיטלי וזה למה הפסיקו באופן כללי להשתמש בפטיפון ביום יום ...
להיפך בויניל האיבוד מידע הוא עצום - הויניל הראשוני (המקור) נשחק אחרי שמטביעים אותו על וינילים רבים אחרים (בגלל זה למהדורות מוגבלות ההאיכות יותר טובה אגב) אבל גם שם אפשר לצמצם את השחיקה...
בכל מקרה כל פעם שהמחט עוברת על הגרף (השריטות כביכול הסיבוביות האלה שאתם רואים על הויניל-התקליט הם בעצם כמו גרף מיקרוסקופי שהמחט עוברת ורועדת עליו) אז זה שוחק את הגרף ולא משנה כמה המחט טובה ואיכותית תקליט מאוד ישן יש לו פחות מידע מתקליט חדש עם אותו שיר והאיכות יורדת אמנם לא מפעם לפעם כי האוזן לא שומעת את האיבוד מידע כי הוא אפסי אבל אחרי שימושים רבים הוא כן משמעותי...
אגב בגלל זה התקליט זהב\פלטינה יענו המקור אמור להיות באיכות הכי טובה ... |
|
|
| Glenn-Holmes |
| quote: | Originally posted by Shahar
שהמפקד שלי היה קטן היה משחק כדורגל בשכונה ולא ידע מזה פטיפון :rolleyes:
והשיחות היחידות עם המפקד זה על בנות חח
"לך תחבק אותה תראה איך היא מתלהבת"
"אם אתה לא מביא כוסית לערב יחידה אל תבוא"
"בוא נתערב שעם כל ההתלהבות שלך אני עשיתי דברים שאתה עוד לא חלמת לעשות"
"אם אני הייתי חייל חובה הייתי מפרק פה כל פקידה שיש"
העיקר שכל ויכוח נגמר ב
"טוב יאללה לך הבית" |
שחר אם לא שמת לב זה כבר די מרגיז
באמת כאילו לכל טרד תדחף את הצבא?
תשמעו שחיקה או לא אני חושב שמה שמסכם את השימוש בתקליטים הוא אותו "קסם" בלתי מוסבר שהזכיר יובל
זה כמו אהבה לך תסביר אהבה במילים |
|
|
| Scorchio |
התקליט מאסטר שעשוי מזהב לא אמור להיות מנוגן נותנים אותו ליוצר אחרי שהוא מוכר 1000 עותקים והוא ממסגר אותו
אבל תיאורטית אם מדברים על זה, אי אפשר לנגן אותו, הוא כבד מידי ולא יסתובב טוב על הפטיפון. |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
שחר אם לא שמת לב זה כבר די מרגיז
באמת כאילו לכל טרד תדחף את הצבא? |
הייתי חייייב הוא סיפר על המפקד שלו :D
ואותי זה לא מרגיז אני בנאדם רגוע |
|
|
| Glenn-Holmes |
| quote: | Originally posted by Shahar
ואותי זה לא מרגיז אני בנאדם רגוע |
ממממ יש לי תחושה שכמה קללות לעבריך (או סתם מפקד שמתעקש איתך על משהו שלא בא לך) יוציאו ממך את כל הרוגע |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
ממממ יש לי תחושה שכמה קללות לעבריך (או סתם מפקד שמתעקש איתך על משהו שלא בא לך) יוציאו ממך את כל הרוגע |
בדיוק בגלל זה אנלא עולה לבס"א18 לאכול והולך לאכול בלוטם או במסעדות למטה
ככה היחידים שמכירים אותי זה המפקד גף והמשק גף והרסר בגלל שאני אוהב לעבוד איתו
כל השאר עם השני פלאפלים ומעלה לא מכירים אותי |
|
|
|
|