|
מבנה סטים - העדפה אישית שלכם
|
View this Thread in Original format
| Glenn-Holmes |
טוב אז הנה עוד דיון שאפשר איכשהו לפתח
ככה מהכמה שנים שאני שומע מוזיקה ובעיקר בשנים האחרונות ובמיוחד באחרונה שאני שומע המווון סטים יצא לי להבחין בסיווג בולט לשתי אפשרויות מתקבלות על הדעת לטעמי לבניית סט
אני יתאר את שתי האפשרויות כפי שאני רואה אותן ואביא דוגמאות
אפשרות ראשונה: - בנייה הדרגתית מסגנון איטי ועד לסגנון הקיצוני ביותר על הסקאלה של הסגנונות שאותו די גיי נתון נוהג לנגן
די גיים בולטים שבונים כך סטים שלהם: ארמין ואן ביורן, ניקלאס הארדינג, מנו דה יונג ועוד
טוב אז קודם כל די גיי שבוחר לבנות כך תסטים שלו הוא די גיי שמנגן שלל סגנונות בדרך כלל ולכן יכול להתחיל סטים נמוך יחסית ולעלות לאט לאט עם הסגנון
בשיטה זו מאוד נוח במסיבה לייב לעצור בשלב מסוים לפני שמגיעים לנקודה היותר גבוהה שאותו די גיי יכול ושואף להגיע בהתאם לדרישת ולתגובת הקהל באותם רגעים
דבר טוב נוסף הוא שלמעשה הדי גיי הבוחר לנגן בצורה זה מהווה כביכול מעין חימום נפרד לעצמו כך שלמעשה גם ללא חימום של די גיי לפניו הוא יכול לבנות לעצמו את הערב כפי שהוא חושק
חסרון אפשרי שמצריך ערנות הוא במידה והקהל במקום מגיע עם ציפיות לסגנון גבוה מההתחלה ואז אותו די גיי צריך לבנות את הסט למעבר מהיר יותר אל הסגנונות היותר מהירים שהוא נוהג לנגן
אפשרות שנייה: - בניית סט בשיטת "לסירוגין" או "נד-נד"
כן ככה אני אוהב לקרוא לזה חח... אל תתייחסו לזה ביתר רצינות
די גיים בולטים שמנגנים בעיקר בשיטה זו הם: מרקוס שולץ, פרי קורסטן, אבאב אנד ביונד, גאדג גולס
השיטה הזו היא בדרך כלל לדי גיים שנשענים על סגנון בולט וברור אחד בעיקר לא משנה אם זה כמעט הסגנון היחיד שהם מנגנים או אם יש עוד סגנונות שהם מנגנים אך הם פחות בולטים בייצוגם בטראקליסטים שלהם
הרעיון הוא מאוד הגיוני בבסיסו
סט שלם באותו סגנון שנקודת ההתחלה והסוף שלו די דומות כדי שישמור על עניין חייב לעבור הרבה מורדות ועליות - ברוב המקרים!
צריך גם אופי מסוים כדי לנגן בצורה הזו
ואם זו הגמישות כאן בהקשבה לרצון הקהל היא לטעמי גדולה יותר - קחו לדוגמא את פרי שיש לו דיפלומה בנושא (אם כי לעתים נוטה לשלב יותר מדי רפרטואר אישי אבל זו כנראה מחלה הולנדית..חח..)
כמו כן בניית הסט כאן נבנית פחות או יותר סביב בי פי אם קבוע בעוד באפשרות הראשונה הבי פי אם נמצא בכיוון עליה רוב הזמן
לשיטה הזו יש בעיה מסוימת מאחר והיא יכולה להשמע בבחירה טיפה לא מבוקרת כ"סלט" ולא ממש כסט שמושקעת בו מחשבה
ולכן חשוב לבנות תסט כמעין מיני סיפורים עם תפניות מעט קיצוניות
גאדג גולס מצליח פעם אחר הפעם עם הגישה הזו ובנה לעצמו שם שאף אחד לא ימחק בעזרת סטים טובים מאוד שבנויים כך (עבדכם הנאמן היה עד לכך שעתיים ברציפות לפני שעזב את איביזה)
בוודאי אפשר להוסיף הרבה לחלוקה הזו ולמי שיש משהו להוסיף מוזמן
אני חושב שפרשתי כאן בסיס לדיון גם בקרב הדי גיים שבינינו וגם בקרב אלו שרק מאזינים לסטים |
|
|
| Shahar |
אני מעדיף את השיטה הראשונה ואני יסביר למה
כשאתה מנגן ואתה עולה במהירות ובקצב זה מדליק את הקהל ומגביר את האנרגיה
אם פתאום באמצע שאני שומע טראק של
ron van den beuken
ישימו לי לדוגמא את
no one on earth
זה לא במקום
זה מוריד את האנרגיה..
אחרי טראק גבוה מצפים לטראק שישלים אותו לא לטראק שיוריד את הקצב
לפחות ככה אני רואה את זה |
|
|
| Segev |
אני דאווקה מעדיף את השיטה השניה אומנם יש משהו במה ששחר אומר באמץ מצפים להמשך ולא לטראק דיוריד את האנרגיה אבל מצד שני זה יכול להתחיל להיות משעמם כמו שלי אתמול קרה טיאסטו עלה ועלה ועלה ואותי אישית זה התחיל כבר לשעמם בגלל זה אני מעדיף שהיו עליות וירידות שהיו דברים מפתיעים כמו שהיה יכול להיות ממש מפתיע עם אתמול טיאסטו היה מנגן
nooe...
אבל זה מה שאני חושב... |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Segev
אני דאווקה מעדיף את השיטה השניה אומנם יש משהו במה ששחר אומר באמץ מצפים להמשך ולא לטראק דיוריד את האנרגיה אבל מצד שני זה יכול להתחיל להיות משעמם כמו שלי אתמול קרה טיאסטו עלה ועלה ועלה ואותי אישית זה התחיל כבר לשעמם בגלל זה אני מעדיף שהיו עליות וירידות שהיו דברים מפתיעים כמו שהיה יכול להיות ממש מפתיע עם אתמול טיאסטו היה מנגן
nooe...
אבל זה מה שאני חושב... |
נו מה אתה לוקח לי דוגמא מטייסטו הוא נראה לך אחד שאפשר לקחת ממנו דוגמא? ביחוד במה שקשור בטכניקות?
קח את ארמין
אתה יכול לשמוע סט שלם שלו והוא פועל בדיוק בשיטה שאמרתי ולא תשתעמם
הכל תלוי איזה טראקים שמים ומתי..
ב 4.2 שארמין היה פה הוא פתח עם פרוגרסיב ואחרי שעה שעה וחצי פרוגרסיב
פתאום הוא הכניס את
enmass - cq
אתה יודע איזה התלהבות הייתה בקהל?
תחשוב שאם אחר כך הוא היה חוזר לפרוגרסיב זה היה מבאס את כולם |
|
|
| YuVaL |
שמע... זה תלוי איפה אתה מנגן לאיזה קהל ובאיזה מצב
אני אישית שאני סתם מתקלט לעצמי אני אוהב את השיטה השניה.. להתחיל עם איזה אינטרו יפה ולהמשיך עם טראק אנרגטי.. אבל לא פיצוצים פיצוצים.. ולאט לאט לעלות ולעלות ולעלות.. בדר"כ מאפליפטינג לטק טראנס.. ואז אחרי זה בסוף לסיים עם הארד... =)
או שמדי פעם אם אני מנגן סט של רק אפליפטינג אז אני תמיד אוהב להכניס באמצע איזה קטע יוצא דופן.. איזה קטע פרוגרסיב מהיר או קטע טכנואי או טק טראנסי כזה להפתיע את עצמי ככה =) |
|
|
| Segev |
שמע אני לא יכול להגיד לך כי אני אף פעם לא הייתי במסיבה של ארמין או כל דיגי אחר חוץ מטיאסטו...
אז אין לי דדוגמא אחרת אולי שאני היה במסיבה של ארמין אני יחשוב אחרת |
|
|
| KrazyDJs |
הכל תלוי בסיגנון אני מניח, אבל אני די חושב שזה ההפך..
די ג'יים שמתקלטים בשיטת "נד-נד" הם די ג'יים שיש להם מגוון ענקי של סיגנונות שכל טראק שהם בוחרים משלב מספר סיגנונות וזה נותן להם את האפשרות לשלב למשל אסיד האוס ולעבור לפרוג האוס ומשם לטרייבל האוס ומשם לטק האוס ומשם אפילו לטכנו או מינימל טכנו וכו'...
ז"א יש תמיד את האפשרות שטראקים שלא בדיוק אותו סיגנון יהיה להם משהו במשותף, ובכלליות הסט עדיין לא יהיה מפוזר ל100 סיגנונות שונים..
עכשיו במבט שני אני חושב שמה שאמרתי זה קצת טיפשי..אבל שיהיה :p |
|
|
| §chop¥ |
וואלה אני מסכים עם שחר,השיטה הראשונה הרבה יותר טובה לפי דעתי.
לצערי, אני לא ממש מכיר את התקליטנים שרשמתם פה וקשה לי לחבר את מה שכתוב אבל אני רוצה לתת דוגמא מהעולם שלי .
מלבד ל
Hardstyle
ו-
Hardcore
יש עוד כמה סגנונות "נלווים" כמו
Jumpstyle,Early Rave,Hardstyle Techno.
שמה שיפה בהם זה שאין סדר.
זה לא כמו האוס-טראנס-הארדטראנס
יש תקליטנים שמעדיפים להתחיל עם
Jumpstyle
ולעבור להארדסטייל ויש כאלו שעועשים ההיפך.
וזה מגניב כי זה כאילו משלב את שתי סגנונות בניית הסט
וזה לא נשמע מוזר (לא המוזיקה!!!!!) כי אין סדר |
|
|
| Hell_Copter |
לפי דעתי זה הכל תלוי בסוג המוזיקה שאותו די ג'יי נתון מנגן
אני יכול להגיד שכשמייק היה פה בקו מילניום הוא השתמש בשיטה הראשונה, אבל הסט שלו התחיל משעמם טילים... וזה קצת ביאס בהתחלה...
אז לא תמיד כדאי להתחיל בהדרגתיות כדי לא לבאס על ההתחלה את הקהל...
כמובן שההתרגשות אחר כך יותר גדולה שיש לך משהו מקפיץ פתאום אבל נראה לי אתם מבינים את העקרון |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Hell_Copter
לפי דעתי זה הכל תלוי בסוג המוזיקה שאותו די ג'יי נתון מנגן
אני יכול להגיד שכשמייק היה פה בקו מילניום הוא השתמש בשיטה הראשונה, אבל הסט שלו התחיל משעמם טילים... וזה קצת ביאס בהתחלה...
אז לא תמיד כדאי להתחיל בהדרגתיות כדי לא לבאס על ההתחלה את הקהל...
כמובן שההתרגשות אחר כך יותר גדולה שיש לך משהו מקפיץ פתאום אבל נראה לי אתם מבינים את העקרון |
זה לא תלוי בסגנון
כי מכל סגנון אפשר לעלות למעלה
לבאס את הקהל או לא זה כבר תלוי בדיג'יי
מייק לא ידוע בתור דיג'יי כישרוני זה לא חדש
לא חייבים להתחיל באפליפטינג כדי להדליק את הקהל..
אני כמעט כל סט שאני מנגן לעצמי פותח עם
deepsky vs yilmaz - ghost vs 80s (avd mashup)
זה פרוגרסיב לכל דבר
וזה טראק שיכול להטריף קהל
וכל פעם אני מתלהב ממנו מחדש
אמנם אני מנגן אותו כי הגירסא של פילו ופרי עדיין לא שוחררה ואין גירסא שאפשר למקסס כרגע אבל עדיין זה פרוגרסיב ואפשר לפתוח איתו סטים בכיף |
|
|
| Glenn-Holmes |
ווואווו איזה יופי :gsmile:
אהבתי תתגובות של כולם
דעתי האישית היא שבכל דרך אין ספק שהאפשרויות הן בלתי מוגבלות
מסכים עם רועי...מייק במשך חצי שעה פשוט התעקש לא לראות שעוד שנייה הוא מאבד את כל הקהל...
לגבי ארמין הוא הדוגמה הקלאסית לאפשרות הראשונה שציינתי
לצערי בסטים לייב הוא לא בוחר מספיק לטעמי להפתיע עם הקטעים שהוא מרשה לעצמו לפתוח איתם באסוט...
אליאור לגבי הדוגמה שהבאת...תשמע עובדתית מרקוס אבאב אנד ביונד גאדג גולס וכו' הם די גיים שיש להם בערך 70 אחוז סט קו מסוים סגנון אחד שהם בעיקר מנגנים
אצל מרקוס זה פרוגרסיב טראנס - למרות שהייתי אומר שמישהו צריך כבר לקום ולחלק תסגנון הזה לתתי זאנרים נוספים
אצל אבאב אנד ביונד זה בעיקר אפליפטינג טראנס מלודי
ואצל גאדג גולס זה מעניין הוא דוגל בטק טראנס או אפליפטינג טראנס מהיר יחסית ומצליח לשלב לתוך זה קטעי גרוב אחת ל- בפיץ רצחני שמשום מה לא נשמעים כזה רע...מוזר בכל אופן אבל מעניין
בכל מקרה אני חושב שבהאוס למשל סטיב לולר היה מתאים לסגנון השני של הדי גיים
ודיגוויד למשל וקאטאניו מתאימים לסגנון הראשון
לגבי סאשה ועוד אחרים הייתי שמח להראות שאני מבין אבל לא שמעתי מספיק סטים אם בכלל כדי לקבוע ואני ישמח אם מישהו יאיר את עינינו ויציין לגבי די גיים נוספים ואיך הם מעדיפים לבנות תסט שלהם
ואם מישהו חושב שיש דרך נוספת לבנות סטים...
בבקשה
הבמה שלכם |
|
|
| Hell_Copter |
| quote: | Originally posted by Shahar
לא חייבים להתחיל באפליפטינג כדי להדליק את הקהל..
|
אף אחד לא אמר שצריך להתחיל באפליפטינג
קח לדוגמה את מרקוס שבסט שלו התחיל מן הסתם בפרוגרסיב והתחיל אותו יופי
ושמר על הקהל איתו במשך כל הסט...
רק אומר שזה לא תמיד השיטה הנכונה... כמובן שזה מעבר עם כל הקטע של בחירת טראקים לסט וכל זה שזה גורם משפיע מאוד |
|
|
|
|