|
irc
|
View this Thread in Original format
| tjockis |
ere nån som använder sig av det?
man kan juh faktiskt starta en egen kanal på dalnet och se till så att endast TA-S är inbjudna där... vore inte det ganska skönt?
så man kan pladdra nonsens i realtid :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Det låter väl som en bra ide. Jag brukar iof. inte använda irc, tycker det verkar krångligt men jag får ta och lära mig det... |
|
|
| tjockis |
| jag heter nanjel på irc dårå |
|
|
| tjockis |
http://www.mirc.com
ladda hem mirc (för win) å installera å så...
server: viking.dal.net / paranoia.dal.net
kanal: #ta-se |
|
|
| King of Clubs |
| Faan, jag hajar inte hur man fixar det här. fastnade ganska fort.. |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Faan, jag hajar inte hur man fixar det här. fastnade ganska fort.. |
det är relativt enkelt.. gå in på servern t.ex dal-net.. den loggar i o sen kommer det upp ett fönster med en massa rum a.k.a. #'s skriv in där #ta-se om det var så det hette..
kommer dit snart tjockis |
|
|
| mindshooter |
| Idén har funnits här förut men den avslogs då vi ville behålla diskusionerna på forumet...... Jag har dock inget emot en irc-kanal om det hänger folk där :) |
|
|
| dbl |
hmmm....
kommer inte in...
Den säger att mitt nick redan används... hel skumt |
|
|
| RebeL9 |
| jag och några polare startade en trancekanal på Quakenet i april förra året. Nu hänger över 100 pers där på kvällarna. Alla är välkomna dit. Kanalen heter #tranceland på Quakenet (irc.replay.spray.se) |
|
|
| mindshooter |
| Låter som en bra idé jag är där...skitmycket folk...fast alla sover eller så öär dom döda |
|
|
| King of Clubs |
Hmm.. Jag har länge varit sugen på att testa det här med irc, men jag klarar bara inte av det.. det funkar ju inte :whip:
Jag "använder" mirc som jag laddade hem från länken ovan.
Det finns ju en massa "dalnet" (eu, se och allt vad det står...) jag hittar inte, hjälp mej bröder :D |
|
|
| RebeL9 |
| skriv bara /server irc.replay.spray.se och tryck enter. sen skriver du in #tranceland i kanalrutan som kommer upp :) |
|
|
|
|