|
Regi Penxten (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| dj Elof |
Nu snap ik waarom het andere topic bestaat :p
Ik vind het zeer laag dat mensen bijvoorbeeld een Regi afzeiken omdat hij nu éénmaal niet Mister Belgium is. Geuren en kleuren verschillen, zo ook smaken. Tiesto ligt goed bij de vrouwkes, maar om te zeggen dat dàt de enige factor is waardoor hij populair geworden is, me don't think so. So please don't bash people for their looks.
Ik ben zelf geen fan van de Milk Inc sound of aanverwanten, maar ik kan me wel inleven in de denkwereld van Regi. Ofwel maakt hij een club plaat die 300 stuks verkoopt ofwel voegt hij wat commerciële sound eraan toe en verkoopt hij 5000 stuks.
De muziekbranche is simpel tegenwoordig: maak een catchy tune (a la Felix Project) en je scoort een hit. Hier lokaal... de kleinste afzetmarkt van Europa. In het buitenland lacht men met de release van zo'n product en trekt men grote ogen als er gezegd wordt dat dit nummer op één stond voor ettelijke weken in de dance charts. Geen wonder dat vele releases zelfs niet meer in België gelanceerd worden. Probeer hier maar eens de CD single van Paul van Dyk - The other side te pakken te krijgen!
Ik denk dat we ons eens moeten afvragen WAAROM die sounds zo populair zijn? Hoe is het mogelijk dat een Albert Motard wekenlang op één stond in de UltraTop 40? Ondanks het feit dat iedereen het zo hard afbreekt (me included :o ). Er is toch een markt voor? Of zijn alle kopers van cd singletjes domme boere trienen die geen bal van muziek kennen? |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Hoe is het mogelijk dat een Albert Motard wekenlang op één stond in de UltraTop 40? Ondanks het feit dat iedereen het zo hard afbreekt (me included :o ). Er is toch een markt voor? Of zijn alle kopers van cd singletjes domme boere trienen die geen bal van muziek kennen? |
Ik vond het anders een behoorlijk grappig ventje; dat trekt aan zeker ?
En wat dat bashen op Regi's uiterlijk betreft; want dan richt ge u vooral tot mij ;); da is nie 100% gemeend. Het heeft niets te doen met wat hij producet of zijn andere talenten. Zijn vroegere platen vond ik zoals anderen betrekkelijk goed.
Dat lachen met zijn gezicht daar heb ik zeker het recht toe. Ik zeik Regi niet af omwille van wat hij allemaal bereikt heeft, dusja... Daarvoor moet niemand zich aangesproken voelen. Er bestaan ook genoeg foto's waarin Bush vergeleken wordt met een aap hé. Da's gewoon funny :p |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Nu snap ik waarom het andere topic bestaat :p
|
neen toch niet had niet het nog niet gezien
xxx |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Probeer hier maar eens de CD single van Paul van Dyk - The other side te pakken te krijgen!
|
laat staan de full cd, drie weken op moeten wachten :mad: en is voor mij "the cd of the year" zo nu weet gulle ook wat ik niet commercieel vind ;-)
xxx |
|
|
| dj Elof |
Push2005, ik had het zelfs niet gezien dat jij het was. Doet er niet toe. Ik denk dat jij ook niet graag op je uiterlijk beoordeeld wordt. Het stoort mij gewoon dat iemand Regi afbreekt omdat 'm zogezegd lelijk zou zijn. Stel u nu eens voor dat hij mee leest hier? Please be respectful to people.
Kijk, Regi heeft er voor gekozen om een commerciële richting in te slaan. Moest ik nu wat slimmer zijn, ik zou dat ook beter doen, want dat is het enige dat scoort in België. Ik maak een jump plaatje (dj Elof - On the ceiling :haha: ) en begin jump te draaien. Boekingen verzekerd! Ik kies er momenteel voor om die richting niet uit te gaan, maar niets zegt dat ik ook begin te wennen aan jump en het misschien zal beginnen draaien? ... Hmm.. for the record, your honour, please strike the last sentence. Ik zie mij niet echt die richting uit gaan. Eerder naar electro house, dat genre spreekt mij tegenwoordig ook aan.
Maar soit, mijn punt is: ik begrijp dat mensen, dj's of producers, kiezen voor die richting. Zeker als je er succesvol in bent. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Kijk, Regi heeft er voor gekozen om een commerciële richting in te slaan. Moest ik nu wat slimmer zijn, ik zou dat ook beter doen, want dat is het enige dat scoort in België. Ik maak een jump plaatje (dj Elof - On the ceiling :haha: ) en begin jump te draaien. |
Dat noem ik niet slimmer zijn. Ik weet niet hoe het bij u ligt; maar persoonlijk zou ik me véél meer geflatteerd voelen om door een paar honderden fans werkelijk diep gerespecteerd te voele doordat je loyaal blijft aan het trance genre, waar je altijd al een passie voor gekoesterd hebt; of plots een hit zou maken die iedereen draait, maar waarbij je toch een hit tussen de andere bent en er niet echt wordt stilgestaan bij je ...
Ik snap het probleem wel dat er brood op de plank moet komen; en dat het als trance dj in belgië moeilijk ligt om aan inkomsten te geraken; maar juist daarom alleen al heb je mijn respect... en iemand als regi bvb NIET meer ! |
|
|
| New Wave |
| had een keer een interview met die gast gedraaid, wel relaxde kerel. |
|
|
| dj Elof |
Maar 't betaalt wel mijn rekeningen niet... ik weet dat jullie dit niet geloven of dit als zever vinden, maar ik weet uit ervaring dat je niet kan dj-en en full time werken tegelijkertijd. Je bio ritme wordt zodanig overhoop gehaald door het nachtleven dat je gezondheid erdoor ondermijnd wordt.
"jamaar, ik ga toch ook elk weekend uit?" -> klopt als een bus, maar dj-en = werken (en soms zelfs hard werken), plus een clubber gaat van 2u tot 6u en een dj moet soms van 22u tot 8u (niet altijd uiteraard) aanwezig zijn.
Uit financiële noodzaak heb ik een tijdelijk contract aangenomen en ik kan u verzekeren dat om half acht 's morgens ik echt wel overweeg om een simpel melodietje in elkaar te steken om zo efkes vlug te scoren en financieel het iets beter te hebben.
Kijk, toen ik efkes wat beter in de markt lag kreeg ik aanbiedingen bij de vleet om een plaatje te maken. Ik heb elke aanbieding overwogen en uiteindelijk gekozen om met één van mijn idool producers in zee te gaan. Ik wou een nummer maken dat commercieel genoeg was/is, maar niet als cheesy kan afgedaan worden. En dat is mij toch een beetje gelukt. Mijn eerste release hangt mooi in een kadertje aan mijn muur en binnen een paar jaar zal ik er nog steeds met een goed gevoel over terug denken. Maar zoals ik zeg: 't betaalt mijn boterhammekes niet. |
|
|
| mrcanon |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Maar 't betaalt wel mijn rekeningen niet... ik weet dat jullie dit niet geloven of dit als zever vinden, maar ik weet uit ervaring dat je niet kan dj-en en full time werken tegelijkertijd. Je bio ritme wordt zodanig overhoop gehaald door het nachtleven dat je gezondheid erdoor ondermijnd wordt.
"jamaar, ik ga toch ook elk weekend uit?" -> klopt als een bus, maar dj-en = werken (en soms zelfs hard werken), plus een clubber gaat van 2u tot 6u en een dj moet soms van 22u tot 8u (niet altijd uiteraard) aanwezig zijn.
Uit financiële noodzaak heb ik een tijdelijk contract aangenomen en ik kan u verzekeren dat om half acht 's morgens ik echt wel overweeg om een simpel melodietje in elkaar te steken om zo efkes vlug te scoren en financieel het iets beter te hebben.
Kijk, toen ik efkes wat beter in de markt lag kreeg ik aanbiedingen bij de vleet om een plaatje te maken. Ik heb elke aanbieding overwogen en uiteindelijk gekozen om met één van mijn idool producers in zee te gaan. Ik wou een nummer maken dat commercieel genoeg was/is, maar niet als cheesy kan afgedaan worden. En dat is mij toch een beetje gelukt. Mijn eerste release hangt mooi in een kadertje aan mijn muur en binnen een paar jaar zal ik er nog steeds met een goed gevoel over terug denken. Maar zoals ik zeg: 't betaalt mijn boterhammekes niet. |
Snap u heel goe Elof, goe verdienen en deftige stuff maken in België is nie gemakkelijk. Heb heel veel respect voor u, ge gaat voor u passie. Moest ge op een dag toch een andere richting inslaan om meer te kunnen verdienen dan zal ik da compleet normaal vinden. Ma hopelijk vergeet ge ons dan toch niet en blijft ge ook nog goeie tranceplaatjes maken ;) Keep on the good work :toocool: |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Toni_D2
Tyfoon
|
Van The Promised Land? Dat was best een aardige tune :) |
|
|
| Icone |
Regi heeft toch ook wat stevige platen gemaakt he, K-Lab en Karnak-X klinken toch nog altijd als goud in mijn oren!
Elof: nog ni gedacht om naar Nederland of naar de UK te verhuizen? daar kan uw passie misschien tenminste wat oplaaien ;) |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
Dus ik vraag me serieus af wat er is gebeurt... |
tis "gebeurd" met een "d" :)
Over Regi ga ik mij niet uitspreken. Heb niets tg hem, ik ken hem ook niet persoonlijk. Heb qua releases dan meer respect voor Wout, zijn producties klinken ook net iets beter, hoewel ze ook commercieel getint zijn. |
|
|
|
|