|
Armin Only! (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Dj P.A!
På tal om att lyssna på musik innan att gå och slockna. Markus Schulz nya album tycker jag är helt lyysande! ÖVerhuvudtaget gillar jag Armada gänget. Pery'O Neil är enav de mest talangfulla priducenter jag hört på mkt länge. Har du hört Numb? |
Den enda Perry O'neilltolvan jag gillade var Wave Force.
Bäst på Armada är utan tvekan Lemon8. Synd bara att han släpper så lite. |
|
|
| Kaveh |
| quote: | Originally posted by RebeL9
004 Transparance är Armins i mitt tycke absoluta höjdpunkt i hans karriär. |
JAPP =) |
|
|
| NooN |
| Själv tycker jag att Armin spelar alldeles för mycket nytt. Fan, en sån som jag, som inte är med på det allra nyaste jämt blir ju för fan helt ställd på golvet. Lite klassiker skadar liksom inte ett set. Eller? |
|
|
| Vizay |
jag tycker det kan bli på tok för mycket nytt i seten, klart man vill höra gamla dängor också å inte bara massa nytt som man inte känner igen förens 2 månader efter spelningen :p
Tycker dock inte armin är dålig men det finns även bättre, inte minst halliwell som jag ser som nr. 1 nu när det gäller uppfinningsrikedom och drag på mixarna :) |
|
|
| RebeL9 |
oh jag glömde nämna Nicholas Bennison från Los Angeles som kanske den mest duktiga DJn jag hört på länge. Unika låtar och en av de få som verkligen lirar äkta prog trance och ingen blandning mellan house och uplifting aka mcprog.
Håll ögonen öppna på den här pågen.
www.nicholasbennison.com |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by RebeL9
oh jag glömde nämna Nicholas Bennison från Los Angeles som kanske den mest duktiga DJn jag hört på länge. Unika låtar och en av de få som verkligen lirar äkta prog trance och ingen blandning mellan house och uplifting aka mcprog.
Håll ögonen öppna på den här pågen.
www.nicholasbennison.com |
Håller med om att han gör mycket bra musik, Gillade verkligen hans remix av Icone's Sintra. |
|
|
| St_Andrew |
Håller med Vizay och Noon, när man är på en spelning med nån utav dom stora vill man liksom höra klassiker :)
Sitter man däremot hemma och lyssnar på liveset hela dagarna kanske det är en annan sak... |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by zoric
Håller med om att han gör mycket bra musik, Gillade verkligen hans remix av Icone's Sintra. |
kolla in hans livesets som går att tanka från sidan. RIKTIGT nice låtar :) |
|
|
| Mats W |
| Hörru Rebel9, nu får du skärpa till dig och visa att du är en vuxen människa. Du verkar ta för givet att din smak är någon sorts norm, och att det är du som bestämmer vilka låtar som är bra eller dåliga. Du har ju förresten inte så stor koll själv, Nicholas Bennison t.ex. fokuserar inte särskilt mycket på progtrance utan lirar mest hardhouse (typ Tidy-stuket). ;) |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Mats W
Hörru Rebel9, nu får du skärpa till dig och visa att du är en vuxen människa. Du verkar ta för givet att din smak är någon sorts norm, och att det är du som bestämmer vilka låtar som är bra eller dåliga. Du har ju förresten inte så stor koll själv, Nicholas Bennison t.ex. fokuserar inte särskilt mycket på progtrance utan lirar mest hardhouse (typ Tidy-stuket). ;) |
Nu hänger jag inte med. För att jag påstod att Armin spelade trist? :)
jag har aldrig påstått att min smak är någon sorts norm, tror man det har ma nmissuppfattat mig.
Och angående Nicholas Bennison så måste du blandat ihop honom med någon annan eftersom den jag syftar på spelar progtrance och äger skivbolaget Propulsion Records som enbart släpper progtrance.
Ladda ner mixarna på hans hemsida vetja. |
|
|
| NooN |
| Inte hörde jag någon Hard House på Bennisons hemsida iaf. |
|
|
| Mats W |
| Jodå vi tänker på samma Bennison, och missförstå mig inte, jag tycker han är hur grym som helst. Han har dock en historia som inkluderar mycket hardhouse/hardtrance och det tycker jag hörs väl om man lyssnar på mixarna som finns på hemsidan. Hans släpp Absorb/Airjack på brittiska Duty Free/Intensive blev också poppis hos hard dance-jockarna. Där lämnar jag diskussionen, peace out. |
|
|
|
|