|
Vad lyssnar ni på förutom trance?
|
View this Thread in Original format
| King of Clubs |
Okej, jag vet inte om ni iöverhuvudtaget lyssnar på nåt annat, jag gör knappt det längre, men tänkte att det kunde vara kul att kolla..
Personligen lyssnar jag på Chill-house som typ Air, Cafe del Mar skivorna etc..
Massive Attack och Portishead tycker jag är jättebra.. Jamiroquai också..
Annars gillar jag reggae: Marley, Black Uhuru, Burning Spear..
Det fanns en gång i tiden när jag i stort sett bara lyssnade på rock, men dessa dagar är för länge sen räknade :D
Nuförtiden och kanske speciellt efter jag fått bredbandsuppkoppling har tranceintresset accelererat till den grad att jag i stort sett aldrig spelar några andra skivor/lyssnar på andra mp3:0r än trance längre.. Jag blir lätt stressad av lungnare musik..
Dessutom fanns det en kort förvirrad period när jag var inne i 2 step/Uk garage, men säg det inte till nån :D |
|
|
| RebeL9 |
Samma är det för mig. Jag lyssnar idag på näsan utestlutande på trance. Radion undviker jag. Tål inte all rap :(
Utöver trance lyssnar jag på afghansk folkmusik, chillout/ambient och syntmusik ala Jean Michelle Jarre, Vangelis, Mike Oldfield osv :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Aendy
Betytt mest:
Pink Floyd
AC/DC
Everything But The Girl
Enigma
Dire Straits
The Prodigy |
Plus att jag fastnat lite för svensk hiphop a´la Fattaru & co. och de tunga mainstream grabbarna från Amerikat a´la Dre, Snoop m.fl. |
|
|
| Gaby |
Vad hände med den här tråden? Alla skrev ju här tidigare men det är ju borta!
Jag gillar nog allt utom utom hårdrock...
Sista tiden så har jag börjat lyssna på mycket klassik musik... sköna piano och gitarr toner...
Jag lyssnar på allt mycket beroende på humör...men går bara ut på ställen som spelar trance/house :) |
|
|
| Vitryss |
Eftersom en stor del av bekantskapskresten lyssnar på reggae och hiphop så blir det en del Elephant Man, Ninja man, Xhibit, Dre, Eminem osv om man hänger med dem. När jag är hemma och lyssnar på musik så blir det nog bara trance, blir också stressad av lugn musik, :)
Förresten så är precis som King of Clubs poängterade i en annan tråd, Championship Manager ett av de bästa spelen som finns, :) . Nu leder Coventry Premier League första säsongen de är uppe igen efter 1-0 borta mot Scum United, :) |
|
|
| dbl |
Jag lyssnar på den mesta musiken, men ungefär till 90% e trance.
Sitter mest och lyssnar vid datorn, och på den har jag typ bara trance.. pytte lite annat. |
|
|
| King of Clubs |
Oops.. verkar som om jag missat nån gammal tråd om samma ämne.. my mistake..
Ja Cm är sjukt kul.. low-tech, men nästan lika beroendeframkallande som trance :) Har dock lånat ut det till nån som har lånat ut det till nån, SOM har lånat ut det till nån.. |
|
|
| AnD |
Förutom trance (och några av dess syskon-stiler) så är det mest
reagge som gäller för mig...
är jag på riktigt uselt humör händer det att jag sätter igång lite mariah carey eller liknande... sen så blir det P2 Musik (klassisk musik) på nätterna :) när jag varken kan eller vill sova fast vet att jag måste upp tidigt nästa morgon, rena sömnmedlet faktiskt. (receptfritt dessutom) |
|
|
| Trance Christer |
| jag har väldigt svårt att lyssna på annan musik än trance men om jag skulle lyssna på nått annat så är det antingen goa trance eller psy trance.Radio musik klarar jag inte av, jag håller mig gärna borta från radion om jag kan |
|
|
| fruktsoppa |
chip-chop, soul, r&b, ragga o reagge är det juh mest.. lyssnar SEN därefter på trance, softrock, apocalyptica(kan man säga modern-klassisk?), lite swing from the good ol'days.. alltså en helt bunt med andra stilar..
är juh här som de flesta här kanske vet, för att snacka bara.. på intiativ för ett svenskt sektion. (bra svenska)
allt för mgi |
|
|
| Albert |
| Drum n' bass, breakbeats och Hardhouse är vad jag lyssnar annars på.. blivit mycket BSB sen man skaffa flickvän oxå då... men breaks går jag igång på... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Albert
blivit mycket BSB sen man skaffa flickvän oxå då... |
allvar? :) |
|
|
|
|