return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 5 
Kwaliteit en duurzaamheid zelf-gebrande cd's
View this Thread in Original format
Aurélie
Ik vroeg me af wat nu eigenlijk de beste cd's zijn om muziek te branden en kopiëren. Of is er geen groot kwaliteitsverschil ? Dit alles eigenlijk met het oog op het feit dat ik binnen 20 jaar mijn gebrande cd's nog wil beluisteren ;). Ik hoorde onlangs dat een cd na een 20-tal jaar oxidatieplekken begint te vertonen en bijgevolg niet meer bruikbaar is. Vind hier niks over terug. Prietpraat of niet:)? Iemand enig idee hierover :o? En gaat de dvd de cd ooit vervangen ?
pooley
Wat ge zeker moet doen is u cd's(muziek dus) branden op een lage snelheid, dat voorkomt skipping etc...

edit: cd's kunnen al na 2 jaar kapot gaan, niets aan te doen. Dvd's zijn kwetsbaarder dan cd's omdat ze 'drukker' beschreven zijn.
Hoe langer bewaren: cd's van een a merk pakken, ze niet te lang onbeschreven laten dus geen mega reserves aanleggen en om corrosie te (proberen) voorkomen, cd's pakken met een goudkleurige reflectielaag...
Nog nen tip, pakt er van 650mb, hoe minder derop geschreven wordt, hoe langer ze meegaan.

hoe schrijven: disc at once gebruiken, geen multisession, sluit de cd af, zoals ik gezegd heb, op max 8 , kzou liever zelfs 4speed pakken.
djcresto
zoiezo zit er al veel brol tussen de lege beschrijfbare cd's. Heb toevallig gisteren ene opgezet van 1999 en die kwaliteit was toch nie alles meer.
Bertn
test aankoop heeft daar eens onderzoek naar gedaan. resultaten waren dat veel merken maar 2 jaar meegaan:o
Aurélie
Iemand abonnee bij test-aankoop ? Artikel staat nl hier http://www.test-aankoop.be/map/show/103197.htm :(
Synthesia
Ik ga meestal altijd voor Sony of TDK, ietske duurder maar nog nooit problemen mee gehad en k'weet dat dat 2 kwalitatieve goede merken zijn. Kijkt ook eens naar deze tabel:

http://www.cdmediaworld.com/hardwar...ality%20Results
pooley
Kheb al schrik om mijn doos met men verzameling livesets van 1998-2003 te openen :/
farewell 200 cd's ...
djcresto
quote:
Originally posted by Aurélie
Iemand abonnee bij test-aankoop ? Artikel staat nl hier http://www.test-aankoop.be/map/show/103197.htm :(


ja men pa. Maar kan het enkel via zijn login op men pc het bekijken en dat wordt een probleem.

TDK vind ik trouwens rotslechte cd's. Ik heb daar heel veel van, lees bijna alle, met gekraak op.
Gladius
idd, TDK & EMTEC heb ik al veel myserie mee gehad.
nu bezig met sony, nog geen problemen mee gehad.
CygnusX
quote:
Originally posted by Aurélie
Iemand abonnee bij test-aankoop ? Artikel staat nl hier http://www.test-aankoop.be/map/show/103197.htm :(


[[ LINK REMOVED ]]

InTeXoR
'k gebruik meestal sony, nog nooit problemen mee gehad. in't weekend eens testen hoe het gesteld is met mijn oudste gebrande cd's (ik schat 5 jaar oud ofzo).
domineesje
quote:
Originally posted by pooley
Wat ge zeker moet doen is u cd's(muziek dus) branden op een lage snelheid, dat voorkomt skipping etc...

edit: cd's kunnen al na 2 jaar kapot gaan, niets aan te doen. Dvd's zijn kwetsbaarder dan cd's omdat ze 'drukker' beschreven zijn.
Hoe langer bewaren: cd's van een a merk pakken, ze niet te lang onbeschreven laten dus geen mega reserves aanleggen en om corrosie te (proberen) voorkomen, cd's pakken met een goudkleurige reflectielaag...
Nog nen tip, pakt er van 650mb, hoe minder derop geschreven wordt, hoe langer ze meegaan.

hoe schrijven: disc at once gebruiken, geen multisession, sluit de cd af, zoals ik gezegd heb, op max 8 , kzou liever zelfs 4speed pakken.


mss een goede tip van op lage snelheid te branden, maar dat duurt effe he, en ons domi heeft er nie veel geduld
die andere tips zal ik me eens aan proberen te houden
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement