|
No more Release (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
| quote: | Originally posted by jp
, zal gelijk een fles Dreft meenemen |
Mijn poepertje is niet vies. Ik heb hem maandag nog gewassen!:o |
|
|
| basvh |
Mag ik ook eens in je glazen bol koekeloeren? |
jah doe dat eens! |
|
|
| magrec |
Duncan Stutterheim: "ID&T Magazine gaat door!"
today | 17:00:00 | 05.01.06
Het ID&T Magazine zal worden gecontinueerd, aldus Duncan Stutterheim, directeur van ID&T. Het voormalige Release magazine zul in maart terugkeren als muziektijdschrift. "Dus geen lifestyle, geen schoenen of kleding, geen stedentrips - alleen muziek en DJ's, klaar," aldus Stutterheim.
Vorige week werd bekend dat Release zou stoppen. Dat blijkt dus het geval, alleen gaat het in een andere vorm - en onder een andere naam - toch door. Gert van Veen wordt de nieuwe hoofdredacteur. Hij was al bij Release betrokken als muziekredacteur.
ID&T Magazine startte in oktober 1998 als een uitgave van ID&T. In de loop der jaren wisselde het maandelijkse tijdschrift regelmatig van hoofdredacteur en van redactionele aanpak, ja zelfs van naam. In zijn meest recente incarnatie heette het Release, na eerst enige tijd onder de naam Release ID&T Magazine te hebben gewerkt.
Stutterheim: "We hebben het magazine afgelopen zomer afgestoten via een management buy out. Ik was nog wel aandeelhouder, maar het management had aandelen gekocht. Het blad is vervolgens in augustus zelfstandig gegaan en draaide drie maanden fantastisch. Alleen de laatste twee weken kwamen de jongens toch nog € 60.000,= te kort. Dat is voor mij de definitieve grens om te zeggen: Ik ben er klaar mee na al die jaren."
ID&T heeft de aandelen teruggekocht van het voormalige management team en zal het blad onder de naam ID&T Magazine voortzetten. "Puur als eigen communicatiemedium," aldus Stutterheim. Op het ogenblik is de nieuwe verschijningsfrequentie - was maandelijks - nog niet duidelijk. "Dat kan zes keer per jaar zijn, acht keer per jaar, dat zijn we nu aan het bekijken. We gaan het uitbrengen zonder enige pretentie. We nemen niet eens een advertentieverkoper aan."
In de nieuwe opzet werken twee mensen vast aan het tijdschrift, de rest wordt uitbesteed aan freelancers. Volgens Stutterheim kostte het blad in de oude opzet € 34.000 per maand aan personeelskosten, in de nieuwe opzet is dat € 6.000. Stutterheim vergelijkt ID&T Magazine in zijn nieuwe opzet met de in-house magazines van KLM (Holland Herald) en Albert Heijn (Allerhande). "Wat wil je zelf kwijt? Het moet wel een leuk blad zijn."
| basvh |
| quote: | Originally posted by magrec
Duncan heeft het licht gezien? Jarenlang roepen de lezers dat ze al die mode niet hoeven en nu failliet heeft ie opeens het licht gezien.. |
die stedentrip reports waren best leuk om te lezen.
de mode en die andere meuk niet nee |
|
|
| jp |
| Nu Partyflock het niet meer doet kán de Release misschien een rol van betekenis gaan spelen :haha: |
|
|
| New Wave |
| Hij heeft al 1 voet op de vloer. Zal me benieuwen wanneer beide voeten weer op de vloer staan. |
|
|
| jp |
| Zodra hij de deur van z'n Porsche helemaal heeft geopend? |
|
|
| New Wave |
Radio 538 sleept ID&T voor de rechter. De radiozender is kwaad omdat het dansevenement Trance Energy dit jaar zonder Radio 538 zal worden georganiseerd. Samen met TMF waren de twee partijen de oprichters van het feest. De televisiezender heeft zich inmiddels teruggetrokken, maar Radio 538 wil weer graag meedoen. ID&T negeert verzoeken hiertoe echter, volgens de radiozender. In de loop van de dag bleek dat Slam!FM als radiopartner zal optreden. ID&T is nog gedeeltelijk eigenaar van die zender. De eerstvolgende editie van Trance Energy staat gepland voor 11 februari 2006 in de Jaarbeurs te Utrecht.
Via een kort geding wil Radio 538 continuering van de samenwerking nu afdwingen. Volgens de zender staat er in de overeenkomst die in 1999 werd gesloten dat indien ID&T niet langer wenst deel te nemen aan Trance Energy, het concept stopt en ID&T de naam ook niet langer mag gebruiken. Dat geldt ook als Radio 538 niet langer zou willen deelnemen.
"Het succes van Trance Energy is een gedeeld succes en dat mag ID&T zich niet zo maar toe-eigenen. ID&T heeft zonder duidelijke argumentatie de samenwerking met Radio 538 opgezegd", zo stelt Radio 538. "Slam!FM past als jongerenzender, met een stevige basis in de dancemuziek, erg goed bij ons evenement. Radio 538 is als marktleider gedwongen om heel breed te programmeren en richt zich op jong & oud. Radio 538 is in die zin een 'familiezender' en geen 'jongerenzender' zoals Slam!FM", zo zegt een woordvoerder van ID&T. "Ik begrijp niets van de ophef die Radio 538 op dit moment maakt. Radio 538 was inderdaad in 2005 nog mediapartner. Die overeenkomst is afgelopen en wij gaan in 2006 door met Slam!FM. Daar is niets vreemds aan."
Niet Innercity is de eerstvolgende maar Trance Energy is de eerstvolgende die gaat stoppen. :D |
|
|
| New Wave |
Dubbel |
gaat het niet om, gaat meer om het punt:
"Volgens de zender staat er in de overeenkomst die in 1999 werd gesloten dat indien ID&T niet langer wenst deel te nemen aan Trance Energy, het concept stopt en ID&T de naam ook niet langer mag gebruiken. Dat geldt ook als Radio 538 niet langer zou willen deelnemen."
ID$T houd zich niet aan die afspraak. Ben benieuwd wat d erechter zegt. Zou wel erg lachwekkend zijn als de rechter zegt: "Het is met 538 of het hele feestje gaat niet door" Zou wel erg Nederlands zijn als dat zou gebeuren. :p
Ook kan 538 zeggen: "we kappen er mee, dus feestje gaat ook niet door" Als je genaait wordt is terugnaaien vrij simpel. |
|
|
| jp |
| Dan noemen ze het gewoon Jean Energy of Repect the Trance en kan het alsnog doorgaan |
|
|
| Chicane |
| Lekkere samenwerking gaat dat worden als ze verplicht moeten gaan samenwerken terwijl ze nu al elkaar's ruiten proberen in te slaan.. :rolleyes: |
|
|
|
|