|
Frankrijk laat muziek en video via P2P toe
|
View this Thread in Original format
| Nabistai |
| quote: | Sinds deze week kun je in Frankrijk legaal muziek en video uitwisselen via P2P-netwerken. Dat is het gevolg van een amendement op de auteurswet dat het Franse parlement onlangs goedkeurde.
Eerder verzet van de platen- en filmmaatschappijen mocht niet baten: met een nipte meerderheid van 30 tegen 28 stemmen besliste het parlement dat muziek- en video-bestanden voor ‘niet-commercieel gebruik’ voortaan straffeloos via P2P-netwerken zoals KaZaA en SoulSeek uitgewisseld mogen worden.
De wetsaanpassing is opmerkelijk, aangezien de Franse minister van Cultuur eerder aankondigde dat hij de uitwisseling van bestanden via het internet aan banden wil leggen. De Franse regering heeft dan ook al een nieuwe stemming van het amendement gevraagd.
|
Bron: Netwerk
 |
|
|
| Roeler |
| Het gebruik van P2P programma's zal dan betalend worden |
|
|
| Bertn |
| eigenlijk is dat helemaal geen goeie zaak he. het is en blijft stelen:) |
|
|
| Push2005 |
Ja das waar... maar als gij fotkopies uit uw handboek pakt is da ook stelen...
Privé gebruik mogen ze van mij toelaten |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ja das waar... maar als gij fotkopies uit uw handboek pakt is da ook stelen...
Privé gebruik mogen ze van mij toelaten |
prive?? blijft nooit prive he, hoe vlug zeg je niet:" he maat ik heb een goede cd, eens luisteren?" met de gevolgen vandien... |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by domineesje
prive?? blijft nooit prive he, hoe vlug zeg je niet:" he maat ik heb een goede cd, eens luisteren?" met de gevolgen vandien... |
Dat is in principe ook nog privé, niet ? Met privé bedoelen ze gewoon de muziek niet gebruiken om uit te zenden of voor live performances. |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by domineesje
das ook ne vorm van sharen eh :) of ge nu van nen onbekenden iet download of ge krijgt van ne vriend een cd'ke... komt opt zelfste neer.
kweet ni ofdat een goei zaak is, van mij mag da bestraft worden... zolang ze ni bij mij thuis aankloppen :D |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Push2005
Dat is in principe ook nog privé, niet ? Met privé bedoelen ze gewoon de muziek niet gebruiken om uit te zenden of voor live performances. |
fout. met privé bedoelt de wet: "in huiselijke kring". dus vanaf da ge da aan iemand anders dan uw gezinslid geeft, zijt ge fout bezig. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Antony
kweet ni ofdat een goei zaak is, van mij mag da bestraft worden... zolang ze ni bij mij thuis aankloppen :D |
hoe noemen ze dat? Hypocriet :p |
|
|
| Antony |
zoiets ja :p
ok ok, bij mij en alle beta's dan ;) |
|
|
| diddi |
| de wetgeving zou daar beter eens in tussen komen door een soort van premie (minimumuitkering) uit te geven voor producers/artiesten/... aangevuld met optredens door de artiesten zelf. ;) |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by diddi
de wetgeving zou daar beter eens in tussen komen door een soort van premie (minimumuitkering) uit te geven voor producers/artiesten/... aangevuld met optredens door de artiesten zelf. ;) |
Dan gaan ze daar wel een belasting voor uitvinden, want no way dat de staat daarvoor zal opdraaien :) |
|
|
|
|