|
House en de duivel
|
View this Thread in Original format
| BaRTeZ |
Ah cool, mooi werk :)
House or heaven werkt hier niet :( |
|
|
| Jay M |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
Ah cool, mooi werk :)
House or heaven werkt hier niet :( |
+1
en
+1
:) |
|
|
| BaRTeZ |
hahaha Hausse in House. Heerlijk zeg, die onzin. Hoe zorg je voor een hetze tegen de housemuziek onder de gelovige :)
Die 'anonieme bron', wat een gozer. Volgens mij zwaar geënsceneerd.
En die vader met zij flyers... vroegahhhh :wtf: |
|
|
| jp |
| Ze moesten eens bij progressive feesten gaan staan. Daar word je pas echt gehersenspoeld :p |
|
|
| Tom Lont |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
hahaha Hausse in House. Heerlijk zeg, die onzin. Hoe zorg je voor een hetze tegen de housemuziek onder de gelovige :)
|
Hahaha, leuk om die filmpjes te zien. Zij hebben de EO jongerendag en wij hebben vette houseparties, makkelijke keuze voor mij :D |
|
|
| Creamfields23 |
| HA cool. Gisteren die andere docu gekeken die was echt antiek :D Maar wel geweldig. |
|
|
| Djeebie |
| Bedankt voor de links jp :) Zometeen even die Hausse in house kijken. |
|
|
| HardKiller |

Wat een gast :haha: |
|
|
| jp |
Ja dat waren nog eens tijden
Trouwens:
| quote: | | Gert van Veen vertelde me gister hoe de EO hem had benaderd voor die eerste docu (Hausse in House)uit 1993. Ze deden zich destijds voor als een onafhankelijke productiemaatschappij die nu eindelijk eens een positieve docu over house wilden maken. De ochtend na de uitzending was Gert natuurlijk furieus. Ze hadden al zijn woorden verdraaid en gebruikt voor hun Heilige Oorlog. Hij belde naar de productiemaatschappij, maar het nummer bestond niet meer. Toen heeft hij de EO aangeklaagd. Geloof dat hij de recthzaak wel gewonnen heeft, maar de docu was natuurlijk al door heel Nederland gezien. Smerige tactieken. Zal me niks verbazen als die zogenaamde ex-houser van wie je de kop niet kunt zien gewoon Andries Knevel in diguise is... |
Al die ex-housers in de video zijn gewoon EO-jongeren. Vergelijk hun taalgebruik maar eens met die van dat meisje uit de AT5 reportage. Je kunt geen gabbertaal 'aanleren' door wat scheldwoorden en het stopwoordje 'gewoon' te gebruiken. Waarom zou je als ex-houser je druk maken om hoe meisjes zich kleden en/of er satanisten binnen zijn. En een ex-dealer boeit het niks dat er mensen knielen naar de duivel, pure onzin dus.
Het is natuurlijk ook de bedoeling om alleen de echte dope-heads eruit te vissen. De vriendelijke feestganger laten ze niet zien. Dat neemt niet weg dat het vermakelijke beelden zijn: Charly Lownoise & Mental Theo toen ze nog 'underground' waren, sfeerbeelden van het feest, kleding van begin jaren '90 etc.
Die documentairemakers hebben er niets mee bereikt behalve dan house extra interessant te maken door te laten zien dat de EO er fel tegen was. Niemand zal ooit bekeert zijn na het zien van die video of een bezoekje aan de Jesusbus. Die mensen vechten dan ook een strijd tegen een niet bestaande vijand. Dat zij na al die jaren 'house' nog steeds buiten bij evenementen staan is eigenlijk wel prettig. Het is een van die weinige dingen op feesten die er altijd geweest zijn. Elke blik naar die rode bus brings back memories :) |
|
|
| jp |
Deze nog effe een keer: Digital Overdose sept 98: 12.07 min (AT5 reportage)

"Feestje dak eraf geef maar gas"
"Ik loop de hele avond rondjes"
"Als je naar die jongeren kijkt zie je de leegte en doelloosheid snap je"
"En die mensen zonder drugs zoals ik en iedereen"
"Er is een strijd gaande tussen satan en God"
Beste AT5 / Ton van Rooten reportage ooit :haha: |
|
|
|
|