return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Neurosis Docklands 26 Jan
View this Thread in Original format
Vitryss
Neurosis

Docklands 26 Januari

Live:
S-Range (Spiral Trax Records.)
Noma (Spiral Trax Records.)

DJs:
Kostas (Unearthed, Thessalonki, Grekland.)
Faceless (Kalimax, Hotch Potch, Moonflower.)
Tsekas (Hotch Potch Prod, Moonflower.)
gen.6 (Hotch Potch Prod, Creon.)

22-05. Fullständiga rättigheter. 18år.
Docklands, Finnboda Varv, Kvarnholmsvägen 39.
Inget förköp, 150:- i dörren.
Vitryss
Kanske nåt man ska gå på? Speciellt mycket roliga klubbar finns det juh inte...
Kraith
Någon som vet vem/vilka som arrangerar? De får fan ta och sluta upp med dumheterna att ha fullständiga rättigheter och stänga kl. 05. Vem går till Dockan för att supa?!? *suck*
Vitryss
quote:
Originally posted by Kraith
Någon som vet vem/vilka som arrangerar? De får fan ta och sluta upp med dumheterna att ha fullständiga rättigheter och stänga kl. 05. Vem går till Dockan för att supa?!? *suck*

Jo...det var juh lite annorlunda för ett par år sedan, men de som arrangerade då sitter juh i finkan nu.... :(
Kraith
Sant, men jag tror inte att det är där skon klämmer. Vad jag har hört så måste lokalen stänga kl. 05 om alkoholtillståndet utnyttjas (detta verkar logiskt). Jag har också hört att det är helt frivilligt att använda sig av tillståndet. Mao skulle arrangörerna kunna välja att inte servera alkohol och ha öppet längre, som förut...
Gaby
Man tjänar mera när det alkohol inblandat...
Kraith
Ja tyvärr har du rätt. Dessutom behöver de inte betala för DJs efter 5, men de tar ändå ut samma inträdesavgift. Dags för bojkott... :(
Gaby
Docklands suger!
Vitryss
quote:
Originally posted by Gaby
Docklands suger!

Håller inte alls med... finns det NÅGRA bra klubbar i STHLM, eller? Som spelar trance? Alltså inte house, ingen jävla house. Det skulle vara Sture då, och Skogsfest på Dailys.
Nedervåningarna på Dailys på helgerna tycker jag är rätt sunkiga.

Så då finns det bara Docklands kvar, och jag tycker inte alls att det suger. Bättre än dem flesta klubbarna med alla äckliga "östermalms-brats"

Förresten, synd att inte Bader-Meinhofen finns längre...blir lite sugen på att gå med efter en inflation av storebrors-propaganda...
Gaby
Jag menade faktiskt inte att Docklands suger... det var bara en spontan reaktion som egentligen inte ens står för. Men jag måste ju säga att Docklands har ju iof blivit lite tråkig, saknar värmen från sköna människor, för mycket utseendefixerad publik!

Bättre att säga: Sthlm suger!

Kraith
Pratade med en polare igår som varit arrangör på Docklands tidigare, och han sa att det mycket riktigt var pga ökad inkomst som de nuvarande arrangörerna använder sig av alkoholtillståndet. Han sa också att det var en stor skillnad, tydligen super folk som satan där nu, och intäkterna har ökat rätt mycket. Jag har inte varit där sedan tillståndet infördes så jag kan inte uttala mig. Jag trodde inte att så många Dockländare skulle vara intresserade av alkohol, men de tiderna är väl förbi. Det var bättre förr! Oops, nu sa jag det igen. Känner mig som en gammal stofil. ;)
Tydligen är det så att utan alkoholtillstånd blir det svårt att gå runt.

Det är då själva fan att man inte ska kunna dansa till klockan 10 på morgonen om man önskar det! :mad:
Aendy
quote:
Originally posted by Gaby
Bättre att säga: Sthlm suger!

Och ändå är det bättre här än resten av Sverige, tragiskt.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement