return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 
BeTA ID Contest - Algemene rangschikking
View this Thread in Original format
TOR
Ik kwam onlangs op het idee om een algemene rangschikking voor de BeTA ID Contest op te stellen, om te zien wie er over de twaalf wedstrijden tot nu toe het best heeft gescoord. Vandaag heb ik er eindelijk werk van gemaakt...

Het systeem is gebaseerd op het aandeel dat iedere deelnemer haalt in de einduitslag van elke wedstrijd, zoals de polls hier op TA. Het puntenaantal in de rangschikking hieronder is gewoon de optelsom van alle aandelen. De organisator van de wedstrijd, die uiteraard niet deelneemt, krijgt telkens het aandeel toegekend dat hij bij de vorige wedstrijd haalde. Op die manier is een overwinning dus verdienstelijker.

De lijst is opgevat als een soort van WTA-ranking in het tennis en zal dus worden geüpdatet na iedere wedstrijd (als basis worden dus telkens de vorige twaaf wedstrijden genomen). Op die manier kunnen mensen die pas later zijn beginnen deelnemen, zoals Shadowkid of Push2005, plaatsen stijgen en zullen mensen die al een tijdje niet meer hebben deelgenomen telkens zakken.

Hoe minder deelnemers, hoe groter het aantal te verdienen punten. Vandaar dat Soliplex met 1 enkele deelname nog steeds op plaats 17 is te vinden. Minder deelnemers betekent immers een moeilijke contest, en dan is een hoge plaats in de einduitslag veel waard.

And now, without further ado...

BeTA ID Contest Ranking

01 TOR - 167 ptn.
02 Jasperovitsj - 143 ptn.
03 Belgian Bonzai - 121 ptn.
04 Zehra - 109 ptn.
05 mellow_head - 78 ptn.
06 Bertn - 68 ptn.
07 eieregooie - 52 ptn.
08 Icone - 48 ptn.
09 Pumaz - 48 ptn.
10 Push2005 - 46 ptn.
11 CygnusX - 46 ptn.
12 Hydra - 42 ptn.
13 Freezel - 40 ptn.
14 Real - 35 ptn.
15 FredNova - 35 ptn.
16 Shadowkid - 34 ptn.
17 Soliplex - 33 ptn.
18 Giesber - 25 ptn.
19 djcresto - 24 ptn.
20 BZRK - 23 ptn.
21 DJ Zetski - 21 ptn.
22 Bunz - 19 ptn.
23 DJ Zevan - 19 ptn.
24 Phortastic - 19 ptn.
25 DJ Sid - 17 ptn.
26 The Freezzz - 12 ptn.
27 NRG52 - 12 ptn.
28 Buoyant - 11 ptn.
29 FCB_Fanatic - 10 ptn.
30 Bl@ckout - 10 ptn.
31 Pheatus - 9 ptn.
32 Xilver - 8 ptn.
33 Nagib - 7 ptn.
34 Synthesia - 5 ptn.
35 FUSyke - 5 ptn.
36 Rich - 5 ptn.
37 Speedboy - 4 ptn.
38 The_Godfather - 4 ptn.
39 MikeVee - 3 ptn.
40 Haroddin - 2 ptn.
41 Rhand - 1 pt.
42 Mystique - 1 pt.
43 New Wave - 0 ptn.
Jasperovitsj
Mooi werk Kevin. :)
Ik was zelf ook aan het denken aan zo'n rangschikking, maar ik had gewoon per deelnemer de gemiddelde score (behaalde score/maximum te behalen score) van elke contest waaraan hij/zij had meegedaan genomen ip plaats van dit systeem. Maar dit is duidelijk veelzeggender en bevat veel meer informatie, thumbs up! :)
Push2005
Mooi werk Kevin :D

Edit: khad het puntensysteem eerst nie door; ok ;)
Real
Netjes, heel mooi werk. :)
Shadowkid
quote:
Originally posted by Push2005
Edit: khad het puntensysteem eerst nie door; ok ;)

Ik nog steeds niet :o

voor de duidelijkheid: ik snap niet wat ge bedoelt met "aandeel in de einduitslag van elke wedstrijd".
Phortastic

nice work TOR :)
speentje
quote:
Originally posted by TOR
Op die manier kunnen mensen die pas later zijn beginnen deelnemen, zoals Shadowkid of Push2005

what about me bitch :whip: doet een mens dan eens mee :toothless
Zehra
:) knap van je tor!
TOR
quote:
Originally posted by speentje

id contest 13 zit er voorlopig nog niet in hé.
of heb je eerder mss al es meegedaan?
heb mijn best gedaan om niemand over het hoofd te zien..

Shadowkid: aandeel = jouw deel in het totale aantal behaalde punten door alle deelnemers samen (in procent uitgedrukt).
Push2005
quote:
Originally posted by speentje

Die contest telt pas mee als hij afgelopen is dude ;)

Shadowkid
k, tnx :) ik haalde dus bv. 34% van het door alle deelnemers samen behaalde aantal punten. Man, en ik heb maandag statistiek :toothless
Vishnu
Good job, en een extra stimulans om te blijven meedoen. Ik heb ook pas een soortgelijke ranking gemaakt, maar dan voor den bier-UNO die mn vrienden en ik een paar keer per jaar spelen :p

Alleen hier volg ik effe niet:
quote:
Originally posted by TOR
Hoe minder deelnemers, hoe groter het aantal te verdienen punten. Minder deelnemers betekent immers een moeilijke contest, en dan is een hoge plaats in de einduitslag veel waard.

Vanwaar het verband tussen minder deelnemers en de moeilijkheidsgraad van de contest? Als ik bij een volgende contest slechts een 5tal tracks ken, dan stuur ik mijn formuliertje wel nog op, ook al is dat met het rood op de wangen. En ik veronderstel dat ongeveer alle BeTa's dat wel zouden doen? Als je zelf weinig weet, is de kans ook groot dat de anderen relatief weinig weten, en blijven de verhoudingen toch ergens behouden.
Ik zou het zelfs the other way around durven stellen: hoe meer deelnemers, hoe meer punten je zou moeten verdienen als je bovenaan eindigt want dan was je de beste uit een uitgebreid pak. Dat principe heb ik althans gehanteerd bij de uitwerking van het algoritme voor ons puntensysteem.

Of heb ik ergens een point gemist? :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement