|
Wintersport
|
View this Thread in Original format
| raoel |
Naar aanleiding van enkele posts op deze pagina kregen Muppy en ik het over wintersport. Om die topic niet te verstoren en omdat ik ook wel benieuwd ben of er zich nog meer wintersporters onder TA-ers bevinden deze topic: wintersport
Wie gaan er op wintersport?
- Wat doe je: skiën, boarden, langlaufen of alleen maar zuipen?
- Welke gebieden heb je aangedaan en waar ga je of wil je nog heen?
- Wat is het vetste gebied?
- Welk land heeft je voorkeur en waarom?
- Waar heb je jezelf kutzat gezopen tijdens de apres-ski en was het gezellig?
Ik noem zomaar wat mogelijk te beantwoorden vragen... |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by raoel
- Wat doe je: skiën, boarden, langlaufen of alleen maar zuipen?
- Welke gebieden heb je aangedaan en waar ga je of wil je nog heen?
- Wat is het vetste gebied?
- Welk land heeft je voorkeur en waarom?
- Waar heb je jezelf kutzat gezopen tijdens de apres-ski en was het gezellig?
|
-Skieen: Atomic SL-11 Slalom Worldcup model 2006 :D
-Engelberg, Flims/Laax, Grindelwald/Wengen, Klosters/Davos (alle CH)
-Les 4 Vallees (Verbier/Nendaz/Veysonnaz) 412km pisten tot 3330m
-Zwitserland. Omdat het duur en kwaliteit is. En er rijden veel Subaru's :D
-Apres-ski is effe het dorp in en wat drinken. Weer vroeg op :p
Dit jaar dus naar 4 Vallees |
|
|
| raoel |
Ik ga dit jaar alweer voor de 10e keer op wintersport.
- 1e jaar in Fieberbrunn geweest.
- Toen 7 jaar lang geslapen in het skigebied Wildschonau, maar altijd gaan skiën in Skiwelt / Brixental (hoe je het ook wilt noemen)
- Vorig jaar Zillertal in het plaatje Hippach of Schwendau (1 van de 2)
- Dit jaar weer iets anders: "Skicircus" ofwel Saalbach Hinterglemm.
Elk jaar vertrek ik op vrijdagavond. Dan komen we op zaterdag ochtend aan. Spullen dumpen, wat eten, ski's huren, pas kopen en gaan met die banaan. 's avonds eten en 3 of 4 halve liters naar binnen en omdat ik dan al wel 24 uur wakker ben kan ik dan heerlijk slapen.
De zaterdag erna vertrekken we 's ochtends zodat we tegen de avond weer thuis zijn.
Elk jaar dus 7 dagen als het in het zuiden carnaval is.
Ik doe overigens alleen aan skiën. Heb in het 1e jaar 1 dag ge-snowboard, maar dat is me niet goed bevallen. Dit jaar wil ik het misschien nog eens gaan proberen...
Skiën vindt ik echter nog steeds zo gaaf dat ik eigenlijk ook niet iets anders wil, maar wie weet bevalt het boarden nu wel.
Tot 2 jaar geleden ging ik altijd met mijn vader op wintersport. Op het 1e jaar na zijn we altijd naar pension Steinerhof in het plaatsje Oberau gegaan. Dat ligt in het Oostenrijkse skigebied Wildsconau. Elk jaar kwamen daar dezelfde mensen en ook redelijk wat jeugd. Mijn broer en schoonzus zijn ook 2 keer meegegaan en sinds 4 jaar geleden is ook een vriend van mij en zijn familie naar dat pension gegaan.
Mijn pa is nu 65 en heeft 10 jaar geleden, op 55 jarige leeftijd dus, nog leren skiën. Hij heeft er altijd veel plezier in gehad, maar hij wordt een dagje ouder, zijn knie is wat versleten. Omdat toen inmiddels toch 3 vrienden ook mee ging skiën houdt hij hij het voortaan voor gezien en ga ik met hen skiën.
Ik heb dan wel altijd in Oberau geslapen, we gingen altijd skiën in een groter skigebied: Wilder Kaiser Brixental. Mooi gebied, maar na 7 jaar wilden we wel eens wat anders. Daarnaast konden we niet goed apres skiën omdat we nog telkens 15km moesten rijden en dan moet er 1 nuchter blijven...
Dus vorig jaar Schwendau, nabij Mayrhofen wat bekent staat om de goede apres ski. Helaas is het er toen nog niet echt van gekomen omdat er zowat de hele week zieken waren.
Dit jaar naar het gebied wat zich Skicircus noemt: Saalbach Hinterglemm. We verblijven in het centrum Hinterglemm en als we nu niet zo nu en dan flink gaan zuipen weet ik het ook niet meer. Hinterglemm is net als Mayrhofen één van DE apres ski plaatsen.
Voordat jullie het idee krijgen dat ik alleen ga om te zuipen: nee, ik ga vooral voor het skiën!
Echter ben ik niet vies van een halve liter en ook niet van meerdere halve liters. Bovendien, als je direct na het skiën gaat, daarna goed eet en weer vroeg in bed ligt kun je dag erna er weer vol tegen aan.
Al een hele lap tekst en heb eigenlijk nog niks verteld. Skiën is gewoon geweldig en zal het zo lang blijven doen als ik kan. Als ik, om welke reden dan ook, tussen een warme zonnige strandvakantie of een koude witte piste moet kiezen weet ik het wel: wintersport!
Ik hou maar even op met zeveren, zal vast nog wel eens meer typen.
http://www.skiwelt.com
http://www.saalbach.com |
|
|
| jp |
Welcome to my crib, yo :happy2:

4-kamer-chalet 98 m2 op 2 verdiepingen: woon-/eetkamer met open haard, TV, radio en CD-speler,
uitgang naar de tuin. Kleine keuken (oven). Aparte WC. Bovenverdieping: 2 kamers, elke kamer heeft 2 bedden,
uitgang naar het balkon. 1 kamer met 1 x 2 stapelbedden. Douche/WC.
Klein balkon, op het noorden gelegen. Tuin, op het noordwesten gelegen.
Mooi uitzicht op de bergen en het dal. |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by jp
Welcome to my crib, yo :happy2:
..... |
Daar gezeten?
Droomhuisje?
Is dat van jouw rijke pa of oom? :p zo ja, kan ik een keer mee gaan skiën? |
|
|
| jp |
| Bovenstaand chalet is dit jaar de homebase. Vorig jaar een klein appartement en dat sucks (alhoewel 50 meter van de main winkelstraat). Dit keer dus megagroot. Het is overigens gewoon gehuurd. Kost iets van 850 Euro inclusief annuleringsverzekering. Omdat de woning iets buiten het centrum ligt is het nog redelijk te betalen. De skipas is trouwens wel megaduur in Nendaz/Verbier, maar goed ik ga zomers toch niet naar de zon :p |
|
|
| MaGiK54 |
| Doet mij maar een warm strand in de winter :tongue2 |
|
|
| robin |
Mijn school is vorige week geweest, ben niet mee gegaan dit keer.. wel jammer, ook cheap. Mayby next year.
Warm strand klinkt ook goed (zo niet nog beter) |
|
|
| Muppy |
Vanaf dat ik al heeeeeel klein was ga ik op wintersport. Eigenlijk altijd in Söll (in Tirol) geweest. Daarna een paar jaar gestopt omdat mijn opa heel slecht lag en toen rond mn 15e zijn we het weer op gaan pakken om elk jaar te gaan. Toen de eerste paar jaar nog les gehad en het laatste jaar niet meer.
Daarna kwam mijn vriendin in the picture, die ging mee, maar zag het niet zitten om in een klasje te gaan terwijl wij allemaal met een bloedgang naar beneden gingen. Dus heb ik me opgeofferd om te gaan boarden (wat ik overigens niet heel erg vond:D)
Dit jaar ga ik echter alleen boarden (broertjes+vader skieen) en dus zal ik er hard tegenaan moeten om ze bij te houden. Dit is het 3e jaar dat ik ga boarden.
Het gebied vind ik echt ideaal(is erg groot) en gewoon erg leuk omdat ik onderhand het gebied al grotendeels op mn duimpje ken en dus ook allemaal leuke routes weet;) klik voor info
het appartement waar we zitten is pas nieuw en best groot.link Ook het Apres-Skieen is goed te doen, en zeker als je na het boarden gelijk gaat. Daarna even flink eten en dan lekker slapen om de volgende dag weer er flink tegenaan te gaan:D
Spullen huren we altijd, want deze jongen kan nog niet een eigen board betalen. Op het moment dat ik het echt goed onder de knie heb wil ik er wel 1 gaan kopen...
zo da wast wel weer:o |
|
|
| Flippe |
Ik ga over 2 weken voor de 10e keer op wintersport, wordt dan mijn 10e week snowboarden.
We gaan nu al 8 jaar naar dezelfde plaats, Lermoos (Oostenrijk).
2 weken geleden nieuwe gear gekocht:
Board: Burton Royale Mid- Wide 162

Binding: Burton Mission

Boots: Burton Ruler

Echt eeen heeerlijke setup :D |
|
|
| Muppy |
| quote: | Originally posted by Flippe
Ik ga over 2 weken voor de 10e keer op wintersport, wordt dan mijn 10e week snowboarden.
We gaan nu al 8 jaar naar dezelfde plaats, Lermoos (Oostenrijk).
2 weken geleden nieuwe gear gekocht:
Board: Burton Royale Mid- Wide 162

Binding: Burton Mission

Boots: Burton Ruler

Echt eeen heeerlijke setup :D |
saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaann!! Die zijn zeker wel tof! Softboots zo te zien?:D
met deze kom je zeker de wintersport wel door denk ik haha;) |
|
|
|
|