|
house musik tråden (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| montana |
| quote: | Originally posted by benni
va? är Baeka en tjej? jag trodde det va 2 killar från göteborg eller nåt... tyckte om Soul Exp.
Timewriter är en absolut favorit inom techhouse.. jag beställde precis "Timewriter - Deep Train 3" från tyskland igår..
Terry Lee Brown jr. är också en mycket favorit... (faktiskt allting som kommer ifrån Plastic City är bra imo)
det finns ju också många svenska house djs.. Jeff Bennett t.ex, han är mycket duktig.. och Playmaker, som gör lite mer kommersiellt stuff.. men båda är från Malmö :disbelief |
jo lol, förväxlade baeka med nån annan akt, jo dom är två killar från göteborg. Timewriter är mer deephouse producent, men han dabblar in tech element ibland. och Norman Feller/Terry Lee Brown jr. är talangful, är inte så hip i egna produktioner, men hans remixar är fina. f.ö. så tycker jag om hans oldschool trancegrejer han brukade göra på 90talet med tom wax och andra. Jeff Bennett är också bra jao, hans djupa/proggiga techhouse har verkligen funkat hos dom stora jocksen. inte så imponerad, blir lätt utråkad av sån techhouse, men hans remixar av Lidbos låt Capoiera på Deeplay var ju kanon. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Ett par nya som jag lyssnat på ikväll...
Glow & Oliver Lang - You dont know (original & club mix versionerna)
Suzy Wong Sandwich - Desired |
|
|
| benni |
tänkte bumpa denna med lite sets från WMC (för er som har plats kvar på hårddisken) :cool:
[[ LINK REMOVED ]]
[[ LINK REMOVED ]]
Sasha @ WMC Space 28.03.2006
.RAR filer:
[[ LINK REMOVED ]]
[[ LINK REMOVED ]]
[[ LINK REMOVED ]]
[[ LINK REMOVED ]]
[[ LINK REMOVED ]]
[[ LINK REMOVED ]]
?
[[ LINK REMOVED ]]
[[ LINK REMOVED ]]
|
|
|
| Braxen |
| Cool, nått sett du kan rekomendera lr ? :P |
|
|
| benni |
RAR mixarna måste tydligen alla laddas ner! annars kan man inte extrakta någon av dom :rolleyes: ..ska försöka hitta nya länkar....
Personligen tycker jag att Lee burridge var ganska tråkig.. men Sasha och Zabiela mixarna är skitbra, så dom rekommenderar jag iaf... jag har också lagt till en extra länk till endast Sasha mixen.. |
|
|
| Laszlo |
| thanks for sharing :D |
|
|
| Christian Ö. |
| tackar och bockar:) |
|
|
| trancedanne |
| The Cube Guys - Te Quiero (Miami Mix), kanske den bästa house låten jag hört, sommar feeling! |
|
|
| ArcticBeach |
| quote: | Originally posted by trancedanne
The Cube Guys - Te Quiero (Miami Mix), kanske den bästa house låten jag hört, sommar feeling! |
ah den är riktigt het, har spelat den ett tag nu o tröttnar inte på'n i första taget :tongue2 |
|
|
| Braxen |
Ska spela in en ny mix i min 'Hej Krokodilen' serie i helgen :) .. och temat ska vara, vår ! .. dvs house med en somrig känsla.
Har planer på att göra 2 delar á 60min .. den ena med softare toner under namnet 'Chillin at the bar' .. och den andra me lite mer driv men med samma vårkänsla, 'clubbin at the floor' :D .. stora visioner, stora planer .. får c om ja får lite inspiration i helgen, ge mig sol ! :)
ps. wish me luck :cool: |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Braxen
Ska spela in en ny mix i min 'Hej Krokodilen' serie i helgen :) .. och temat ska vara, vår ! .. dvs house med en somrig känsla.
Har planer på att göra 2 delar á 60min .. den ena med softare toner under namnet 'Chillin at the bar' .. och den andra me lite mer driv men med samma vårkänsla, 'clubbin at the floor' :D .. stora visioner, stora planer .. får c om ja får lite inspiration i helgen, ge mig sol ! :)
ps. wish me luck :cool: |
Hoppas du fick inspiration igår, i dag är det nog svårare med sommarkänslor eftersom det vräääker ner snö:whip:
Väntar med spänning på mixen/mixarna |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Hoppas du fick inspiration igår, i dag är det nog svårare med sommarkänslor eftersom det vräääker ner snö:whip:
Väntar med spänning på mixen/mixarna |
Spelade in del.I igår .. och för att inte dra ut på d för mkt så ska ja recka del.II idag .. trots vädret grr .. slänger upp dom här ikväll .. |
|
|
|
|