|
hur man säger "whats up?" (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| biznology |
Okej, okej!
I chose Swedish because I:
a)didn't want to study Spanish anymore, and
b)wanted something interesting with a small class size.
I see you are all having fun analyzing what I have messed up, and feel free...just remember I could go on just as long with your English. I don't do that of course, just remember this is almost my second year of Swedish and most of you have been speaking English for at least 10+ years right? Thanks for the help, and hopefully I can learn how to speak better when I visit! Tack, tack! |
|
|
| biznology |
oh, and before i forget...
hur man säger 'bling bling'!? some kid in my class wanted to know. hehe...thanx |
|
|
| King of Clubs |
We aren´t making fun of your swedish, it´s just that Steve said something like:
- Skit i det här nu måste jag slagga.
(Something like: screw this, gotta sleep now)
and you replied:
- Tack, bra! Jag ska inte söva när du skiter...
Which translates into: Thanks great!! I won´t sleep when you´re ting..
:D:D:D
I think you´re good at swedish, especially considering it´s only your second year.. And swedish is supposed to be one of the hardest languages to learn..
I don´t know what you mean by "bling bling"
SoLong. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
We aren´t making fun of your swedish, it´s just that Steve said something like:
- Skit i det här nu måste jag slagga.
(Something like: screw this, gotta sleep now)
and you replied:
- Tack, bra! Jag ska inte söva när du skiter...
Which translates into: Thanks great!! I won´t sleep when you´re ting..
SoLong. |
hehehehehe...
gud vad jag började skratta..
your swedish is really good..
and like King of Clubs said... it's only your second year and swedish is like the hardest language to learn..
is it that hard to learn swedish as it's said? |
|
|
| biznology |
Tack för hjälpa mig, alla!
Swedish isnt REALLY hard to learn. Its nice because there arent 800 verb forms like Spanish, but as you have all seen, its hard to get all the words and sentence structure. And dont get me started on betoning! Vi ses! |
|
|
| SteveTranz4ever |
Vill bara reda ut en tråd, som jag sa. Meningen var "Nä nu skiter jag i det här" vilket betyder "Nej nu struntar jag i detta"... så :)
Det svåraste med att lära sig med Svenskan dock är att det finns så många undantag, sen alla uttal som kiosk, kök, skit :), chef, check, och så vidare, alla sch ljud.
Nu ska jag käka (ah ha känn på den) (käka is slang for äta)
c-ya... |
|
|
| Aendy |
Annars finns det ju favvo-ord som: Svulstig, rekorderlig, hässja m.m som vi svenskar har svårt att veta hur man uttalar (tur man inte använder dem alltför ofta)
Sen finns ju dessutom problemen som vi inte ens kan lösa. Ex en eller ett Daim.
Kan inte vara kul att lära sig perfekt svenska. |
|
|
| Glorie |
ahhhh, now I get it... :) I was wondering why this Biz-guy knew so much swedish :) hehe
coolish.... |
|
|
| robstar |
| quote: | | Jag ska inte söva när du skiter... |
Haha! I think I just busted a gut!! :D :D :D
It just sounds funny Biz, no offence!
I'm actually impressed that u can write in swedish.
I understand u almost perfectly! :D
| quote: | | hur man säger 'bling bling'!? some kid in my class wanted to know. hehe...thanx |
Well, I guess u say "bling bling" here too. :o
| quote: | | Vad betyder 'faen'? tack, i know i write like ...late/ |
It depends, like if u see this good looking car right, u go "Fan va snygg bil"
So if that sentence 'Fan' is like 'Damn'.
And lets say u hurt your self, u go 'Fan!!'
In that sentence 'Fan' is like ''
Hope understand what I mean!
LateR:Z:! |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by biznology
Tack, bra! Jag ska inte söva när du skiter...
Jag och min klass skulle äka till Sverige i fem veckor. Vi har en resa till Lund, Helsingbörg, Malmö och Köpenhamn. Där lärar vi oss mycket mer!(yeah, right!) peas |
dude, why aren't you going to stockholm?
slappt[slaapt] = cool |
|
|
| Dj_ExOn |
:stongue: Jag dog när jag läste det med söva! :D
:disbelief |
|
|
| ScuL |
Useful topic.. även för mig :)
Att lära sig 'slang' är faktiskt en av de svåraste aspekter av lära ett nytt språk. I början vet man aldrig när man ska använder slang-order.. :D |
|
|
|
|