|
Mondiale politiek en geschiedenis (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| ZZandirt |
| quote: |
'Vergeet niet dat geweld in een koloniale natie als de Verenigde Staten de normaalste zaak van de wereld is. We verliezen al gauw uit het oog, dat de Amerikanen een heel volk hebben uitgemoord om hun land te veroveren en dat ze onmiddelijk bereid zijn hetzelfde te doen in om het even wel ander deel van de wereld. Een mengsel van Ondernemingslust, barbarendom [belgisch.. ik zou kiezen voor barbaarsheid (sh)], rauwheid, padvinderij, zucht naar avontuur, machismo, cowbowmentaliteit, gek zijn op vuurwapens, enzovoort.' |
|
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
'Vergeet niet dat geweld in een koloniale natie als de Verenigde Staten de normaalste zaak van de wereld is. We verliezen al gauw uit het oog, dat de Amerikanen een heel volk hebben uitgemoord om hun land te veroveren en dat ze onmiddelijk bereid zijn hetzelfde te doen in om het even wel ander deel van de wereld. Een mengsel van Ondernemingslust, barbarendom [belgisch.. ik zou kiezen voor barbaarsheid (sh)], rauwheid, padvinderij, zucht naar avontuur, machismo, cowbowmentaliteit, gek zijn op vuurwapens, enzovoort.' |
pfffff heb je dat uit het grote vooroordeel boek ofzo?
heb eigenlijk weinig amerikanen ontmoet die echt zo waren. over het algemeen zijn ze aardige gastvrije mensen. |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by basvh
pfffff heb je dat uit het grote vooroordeel boek ofzo?
heb eigenlijk weinig amerikanen ontmoet die echt zo waren. over het algemeen zijn ze aardige gastvrije mensen. |
ghehe.... ik snap je punt... het was een roman... een belgische nb.
ik ken een heleboel amerikanen, goed en slecht. jaren voor ze gewerkt. (oakley, hjheinz, etc.)ik generaliseer bewust. individuen moet je individueel beoordelen.
lees " arrogantie van de macht" van (sjit hoe-heet-ie-ookalweer) Fullbright. een amerikaanse (ex-)senator. het is een oud boekje, maar oh, zo actueel.
persoonlijk vindt ik amerikanen best aardig, zolang ze maar niet patriotistisch gaan doen. |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
persoonlijk vindt ik amerikanen best aardig, zolang ze maar niet patriotistisch gaan doen. |
ben naar een baseball wedstrijd geweest en om het moment dat ze het volkslied gingen spelen viel alles stil. De security stopte met mensen visiteren. Alle snack verkopers stopte ermee, de ticket sales stopte ermee. iedereen staan, petje af en hand op de borst. best indrukwekkend.
Ik was daar ook in een steak restaurant, enorme porterhouse steak besteld, medium rare please. dus onze ober komt met de steak aan, blijft staan en zegt: Wilt u hem alsjeblieft open snijden en proeven. Als hij nog te rare is of te well done dan gaat ie terug en krijgt u een nieuwe. :eyes: :eyes: Damn in nederland wordt je bord door een vmbo scholiere op je tafel gekwakt en als dan iets niet goed is dan kijken ze je aan of je de grootste mongool op deze aarde bent. |
|
|
| ZZandirt |
en ik snap dat van die vooroordelen niet..... hebben ze de indianen niet gedecimeerd??? jawel!! om over de palestijnen maar te zwijgen (laten we de joden een staat geven), afganistan noem ik niet omdat de russen daar ook hebben gespeeld, maar irak is weer een schoolvoorbeeld van koloniaal imperialisme. quantanamo op cuba is verschrikkelijk veel ouder en erger dan die paar vermeende moslimterroristen die er nu zitten.... (en dat vind ik persoonlijk best heel erg, maar is iedereen Castro vergeten?? tha bay of pigs??)
neehoor, amerikanen zijn best aardig, maar ze moeten eens ophouden met: mensen zonder proces 5 jaar vastzetten (was dat niet de reden dat Saddam Hoessein weg moest????), mensen obv hearsay de doodstraf geven, mensen aanzetten tot het geven van valse verklaringen (ohmv: zeg maar dat je het deed, dan krijg je 5 jaar, ontken je, dan krijg je levenslang.) inbreuk maken op privacy. etc......
als amerika nou eerst eens begon met het betalen van de achterstallige contributie aan de vn. (loopt aardig op, mind u) of stoppen met het HERHAALDELIJK EENZIJDIG schenden van het non-proliferatie verdrag etc.
kijk: op school vroeger werd het klootzakje met de grote bek uiteindelijk ook door (desnoods) een grote broer in elkaar geslagen.
kortom: een verschrikkelijk mooi land met lieve mensen... het is toevallig die 0,000001 % die in de politiek komt...
right. |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by basvh
ben naar een baseball wedstrijd geweest en om het moment dat ze het volkslied gingen spelen viel alles stil. De security stopte met mensen visiteren. Alle snack verkopers stopte ermee, de ticket sales stopte ermee. iedereen staan, petje af en hand op de borst. best indrukwekkend.
Ik was daar ook in een steak restaurant, enorme porterhouse steak besteld, medium rare please. dus onze ober komt met de steak aan, blijft staan en zegt: Wilt u hem alsjeblieft open snijden en proeven. Als hij nog te rare is of te well done dan gaat ie terug en krijgt u een nieuwe. :eyes: :eyes: Damn in nederland wordt je bord door een vmbo scholiere op je tafel gekwakt en als dan iets niet goed is dan kijken ze je aan of je de grootste mongool op deze aarde bent. |
heb je goed naar de text geluisterd....??? bombs in the air enzo.... foeifoeifoei en dat noemt zich beschaafd??/ barf (om maar amerikaans te schrijven)
secondly: hoe lang bezetten ze daar dat stukkie land nu? wanneer was de civil war afgelopen (usa begon toen)
dat moordt en steelt land en resources van de native inhabitants, verkracht hun vrouwen, en castreert hun mannen en roepen doodleuk "AMERICA OUR GREAT NATION" daar is NIETS van hen bij!!! gestolen!! geef terug. BAH!!!!
verdiep je eens in de geschiedenis van dat land.... vraag je eens af, welk LAND (natie) je kan kopen met hun jaarlijkse defensie-budget.
en dat nog een beetje eenzijdig een heffing (uit mijn hoofd 20%) op non amerikaans staal gaan heffen en dan niet snappen dat de rest van de wereld dat niet pikt.
de vrienden van de CIA hebben zelfs MIJN antecedenten onderzocht, omdat men zeker wilde zijn (ik plande bij (edit: NL-)defensie) dat ik "veilig voor amerika was" ik vraag u: mag dat?
kennelijk
edit2: bas je hebt gelijkhoor.. de mensen lijken (en zijn) daar beter opgevoed. minder rotzooi, beleefder etc... maar vergeet niet dat justitie daar LAW-ENFORCEMENT heet... maw: desnoods met geweld afdwingen.
dan woon ik liever hier met de tokkies. |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
heb je goed naar de text geluisterd....??? bombs in the air enzo.... foeifoeifoei en dat noemt zich beschaafd??/ barf (om maar amerikaans te schrijven)
secondly: hoe lang bezetten ze daar dat stukkie land nu? wanneer was de civil war afgelopen (usa begon toen)
dat moordt en steelt land en resources van de native inhabitants, verkracht hun vrouwen, en castreert hun mannen en roepen doodleuk "AMERICA OUR GREAT NATION" daar is NIETS van hen bij!!! gestolen!! geef terug. BAH!!!!
verdiep je eens in de geschiedenis van dat land.... vraag je eens af, welk LAND (natie) je kan kopen met hun jaarlijkse defensie-budget.
en dat nog een beetje eenzijdig een heffing (uit mijn hoofd 20%) op non amerikaans staal gaan heffen en dan niet snappen dat de rest van de wereld dat niet pikt.
de vrienden van de CIA hebben zelfs MIJN antecedenten onderzocht, omdat men zeker wilde zijn (ik plande bij defensie) dat ik "veilig voor amerika was" ik vraag u: mag dat?
kennelijk |
net of wij zo eerlijk en schoon zijn. ik noem een voc en al die slaven die wij verhandeld hebben.
en over die heffingen: volgens mij heeft de EU heffingen op groente en fruit van buitenaf. Afrika zou heel rijk kunnen worden als ze onze groente en fruit zouden kunnen verbouwen alleen zijn daar ook import heffingen op.
so whats the difference? |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by basvh
net of wij zo eerlijk en schoon zijn. ik noem een voc en al die slaven die wij verhandeld hebben.
en over die heffingen: volgens mij heeft de EU heffingen op groente en fruit van buitenaf. Afrika zou heel rijk kunnen worden als ze onze groente en fruit zouden kunnen verbouwen alleen zijn daar ook import heffingen op.
so whats the difference? |
waar gingen die slaven heen? resting my case.
\
en over dat fruit (en melk ftm) uit centraal afrika: wij (het westen) controleren graag of men geen DDT (etc) gebruikt om onkruid te bestrijden. zolang dat oncontroleerbaar is, komt er geen fruit in bij ons, en terecht.
(vraag eens naar onze rol nederlands indie ghehe)
politiek (vooral buitenlandpolitiek) is zoooooooo moeilijk.
stelling: kinderarbeid in china is goed. anyone? |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
waar gingen die slaven heen? resting my case.
\
en over dat fruit (en melk ftm) uit centraal afrika: wij (het westen) controleren graag of men geen DDT (etc) gebruikt om onkruid te bestrijden. zolang dat oncontroleerbaar is, komt er geen fruit in bij ons, en terecht.
(vraag eens naar onze rol nederlands indie ghehe)
politiek (vooral buitenlandpolitiek) is zoooooooo moeilijk.
stelling: kinderarbeid in china is goed. anyone? |
waar die slaven heen gingen is duidelijk maar wat ik er mee bedoelde is dat wij echt niet zo politiek correct zijn als we zelf denken.
waar kwamen trouwens de meeste collaborateurs vandaan ten tijde van WO2? juist |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by basvh
waar die slaven heen gingen is duidelijk maar wat ik er mee bedoelde is dat wij echt niet zo politiek correct zijn als we zelf denken. |
eens, maar dat is lang geleden, en we hebben onze excuses aangeboden (politiek gezien dan)
| quote: |
waar kwamen trouwens de meeste collaborateurs vandaan ten tijde van WO2? juist |
i know for a fact that's Russia..... denk maar eens aan het "niet aanvalsverdrag" dat stalin en Hitler hadden gesloten (in 1938 (?))(en later met voeten getreden door hitler, waarvoor ie (net als napoleon ovg) zwaar gestraft is... resulting in losing that particular front. |
|
|
| Unique2701 |
zooooooo wat een discussie hier!
over Amerikanen kan je veel zeggen, maar samengevat imo: Nice, but ignorant. |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
eens, maar dat is lang geleden, en we hebben onze excuses aangeboden (politiek gezien dan)
i know for a fact that's Russia..... denk maar eens aan het "niet aanvalsverdrag" dat stalin en Hitler hadden gesloten (in 1938 (?))(en later met voeten getreden door hitler, waarvoor ie (net als napoleon ovg) zwaar gestraft is... resulting in losing that particular front. |
ach 15 000 verzets helden en 300 000 nsb'ers toch niet erg een gezellige ratio.
| quote: | | zooooooo wat een discussie hier! |
ach je moet wat doen, heb immers alweer weekend! :D |
|
|
|
|