|
Mondiale politiek en geschiedenis (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by basvh
ach 15 000 verzets helden en 300 000 nsb'ers toch niet erg een gezellige ratio.
|
de NSB was voor 1939 een heel gewone politieke partij. en waar zijn die overige tien miljoen nederlanders dan???
nee nee bas, dit is uit zijn verband gerukt. en er waren wel iets meer mensen betrokken bij de ondergrondse.... 100000 hebben het niet overleefd |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by eieregooie
:D |
did u read my mind????
sticky!!!!
:D
zonder gekheid: zo'n draad misten we nog hier.... |
|
|
| ZZandirt |
research leert dat het maximum aantal leden van de NSB (ooit) in 1942 op 100.000 lag.
| quote: | originally published by VecIP.
Niet-aanhangers van de NSB minachten de partij vanwege hun samenwerking met de bezetter. Toch neemt het aantal leden tot 1942 toe. De partij groeit tot 100.000 leden.
|
|
|
|
| Muppy |
| Amerikanen zullen best aardig zijn, zolang ze maar niet overdreven gaan doen...dan heb ik een hekel aan ze:o |
|
|
| ZZandirt |
het is vrij simpel:
99,9 % van alle yanken die ik heb mogen ontmoeten, waren stuk voor stuk erg aardig. zouden zelfs vrienden kunnen zijn.
ditzelfde geldt ook voor ADO supporters: one-on-one zijn ze erg aardig, aimable zelfs.
het wordt pas vervelend als ze kuddes gaan vormen die niet meer individueel denken, maar meegaan als schaapjes in de richting die 1 slimmerd aangeeft. |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
het wordt pas vervelend als ze kuddes gaan vormen die niet meer individueel denken, maar meegaan als schaapjes in de richting die 1 slimmerd aangeeft. |
Aard van het overgrote deel van de mensheid... |
|
|
| jp |
| De enige plek in de VS die niet wereldvreemd is heet New York |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
'Vergeet niet dat geweld in een koloniale natie als de Verenigde Staten de normaalste zaak van de wereld is. We verliezen al gauw uit het oog, dat de Amerikanen een heel volk hebben uitgemoord om hun land te veroveren en dat ze onmiddelijk bereid zijn hetzelfde te doen in om het even wel ander deel van de wereld. Een mengsel van Ondernemingslust, barbarendom [belgisch.. ik zou kiezen voor barbaarsheid (sh)], rauwheid, padvinderij, zucht naar avontuur, machismo, cowbowmentaliteit, gek zijn op vuurwapens, enzovoort.' |
:conf: Waren dit eigenlijk niet de europeanen die Amerika hadden ontdekt en zich in het nieuw ontdekte land gingen vestigen? |
|
|
| jp |
Het waren de Hollanders die er als eerste nederzettingen bouwden en er handel dreven met de Indianen. De Engelsen ruilden dit stuk land met Suriname en begonnen zich in de loop der tijd 'Amerikaan' te voelen. De Spanjaarden werden richting Mexico verdreven. Na de (burger)oorlog met Engeland werd Amerika onafhankelijk en begon de drang tot landjepik richting The New Fronteer. Mede dankzij de technische ontwikkelingen als de telegraaf en spoorwegen was binnen de kortste keren de hele VS verdeeld en de laatste Indianen in reservaten opgeborgen.
De rest van de nationaliteiten (Italianen, Chinezen) kwamen pas begin 20e eeuw. |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by magrec
:conf: Waren dit eigenlijk niet de europeanen die Amerika hadden ontdekt en zich in het nieuw ontdekte land gingen vestigen? |
ieren en duitsers. mostly, maar zoals jp als zegt: de run op het westen begon pas na de industriele revolutie. en het zijn de amerikan zelf, die er prat op gaan amerikaans te zijn. als iemand dan roept wta jij hier zegt,(which is true...) dan roept de yank "dat dat niet zo is" de gemiddelde amerikaan denkt niet meer dan 3 a 4 generaties terug.
zelfs de negers zijn trots op hun moederland...
\
het amerika gevoel is alom aanwezig, ondanks de feiten. de algehele amnese is ook dat amerikanen amerikaanser zijn dan de indianen (eskimos meegerekend).....
geschiedenisles op highschool gaat ook maar terug tot de burgeroorlog. niet verder. (en de biologieles vertelt dat God alles schiep.) triest maar waar... erg conservatief allemaal. |
|
|
| Djeebie |
| Ach ja, nu zijn het de Amerikanen en over 100-200 jaar zijn het de Chinezen. De onvermijdelijke 'downfall' van een hegemonie zorgt ervoor dat een volgende wereldmacht het over kan nemen. Azië heeft wat dat betreft de beste papieren. |
|
|
|
|