|
är du DJ eller producerare? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Trancefella |
Åhhhh!!!! *dreggel*
Såg nys ett paket som man inte får missa! 2 technics sl-1200MK2 [silver], Vestax PCV-175 mixer, Sony MDR-V700 hörlurar, 2 st Stanton 520-SK DJ Craze Pro Cartridges, med headshells o allt. Inklusiv skiv-"borste" och spray.
Sedan kommer priset:
Gissa!
Nej.
Nästan, 16000 SVENSKA KRONOR!! Känner för att leva i celibat eller något liknande drastiskt! Uhhhh..... |
|
|
| Gaby |
| När man väl har köpt så är det så kul att ha grejerna hemma. Förfesten och efterfesterna får en helt annan mening ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag fick möjligheten att testa på ett breakparty, mycke svårare om man gämför med köra CD, men faaaaan så kul. Är lite dyrt med alla grejjer, ska man DJa på riktigt så går det åt en massa tid och pengar till skivor också.
Som sagt testa hos nån, samtidigt som du skrapar triss. Jag lovar det funkar jag vann 75 spänn här om dan :p hmmm...
På ett ställe där jag bor gick jag även fram å smöra lite för DJen, DJare på vanliga ställen är så less på människor som kommer fram så de e bara å smöra så e man polare efter ett tag, så ljuger man lite om att man DJar regelbundet men på CD. Har jag gjort så efter lite snack så gick jag på om jag skulle kunna få testa hans vinyl prylar, vilket jag fick...
Ni måste testa.
Dra annars till Pitch control på Ga:Brogatan å lyssna på lite vinyl så får ni åtminstånde känna på plasten och leka med pitchen..
ses... |
|
|
| Trancefella |
| Hur många är det som köper/beställer 12"are? Nån mer va? |
|
|
| Jre |
| quote: | Originally posted by robstar
Hahahaha!
Ja men ja har ju inte släppt nått ännö! Men när/om så får ni ett signat ex. Men då får ni skicka nått som ni har signat till mej. :)
Lika för alla! :o |
Pressar du upp några Promos på Vinyl så köper jag gärna
ett ex av dig :)
/ Jre |
|
|
| Gaby |
| Jag vill oxå köpa!!! ;) |
|
|
| Misery |
| Tjena tjena... Kan ju säga till dem som bor i skåne iaf (vet inte om det är så många dock) att de bara e att dra in på Musikbörsen (musikborsen.se) o fråga om man kan få prova deras dj utrustning, det ska vara lugnt (borde funka i resten av landet me). Kan ju säga att de har väldigt tajta grejer där. Riktigt tufft... De har nån superduper vinylspelare (numark lr stanton)som e skithärlig (och tyvärr går loss på 8000kr) plus riktigt coolt mixerbord me inbyggd choaspad (går också loss på 8000kr)... osså en vanlig technics skivspelare tror jag... Men den för 8000kr, ojojoj, den e riktigt go. hmmm.. jag vill ha massor av pengar... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Misery
jag vill ha massor av pengar... |
afan, du är lagd åt det hållet alltså? :) nån som inte vill ha pengar:) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Tjena tjena, låter som en oslipad diamant som KG på Slott & Kojja hade sagt. Lite finslipning, minskad dist så kan det bli nåt. Förövrigt så är jag personligen inte inne så mycket på de där med drum ´n base
Ha de bra
Ses... |
|
|
| Ravesquad |
Skön låt!:D faan vad alla på TA verkar va musikaliska.. vi borde starta ett trancekollektiv typ svek:) |
|
|
| Gaby |
| Jag är inte heller mycket för drum n' bas grejen men det här låter helt Ok...kanske lite för snabbt för min smak. ;) |
|
|
|
|