return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Sommartid
View this Thread in Original format
reveal
Kom just själv på att det var dags att ställa fram klockan en timme :) Påminner här ifall det är nån mer som glömt det :p
ScuL
quote:
Originally posted by reveal
Kom just själv på att det var dags att ställa fram klockan en timme :) Påminner här ifall det är nån mer som glömt det :p


alla mina klockor gör det automatiskt förutom min mobiltelefon :)

PS ... jag anser sommartid är mycket störande. blir dags att det upphör nån gång.
Pjox
quote:
Originally posted by ScuL
alla mina klockor gör det automatiskt förutom min mobiltelefon :)

PS ... jag anser sommartid är mycket störande. blir dags att det upphör nån gång.

Varför är det störande? :)
Jag tycker det är ganska så bra att ha. Lite mer ljus på kvällen
Christian Ö.
quote:
Originally posted by Pjox
Varför är det störande? :)
Jag tycker det är ganska så bra att ha. Lite mer ljus på kvällen

ja precis! Det är bättre att det är ljust på kvällen än på morgonen när man ändå sover...

BTW, tänkte på en sak igår... det va ljust vid halv sju här i stockholm och idag kommer det då att vara ljust vid halv åtta, fan vad skumt det känns eftersom vi fortfarande har så mycket snö:D
Pjox
quote:
Originally posted by Christian Ö.
ja precis! Det är bättre att det är ljust på kvällen än på morgonen när man ändå sover...

BTW, tänkte på en sak igår... det va ljust vid halv sju här i stockholm och idag kommer det då att vara ljust vid halv åtta, fan vad skumt det känns eftersom vi fortfarande har så mycket snö:D


Jag kom att tänka på det jag med igår när vi satt och käkade middag.
Tänkte facktiskt på samma tid jag me :p
Det känns lite skoumt. Men rätt kul ändå. Nu kan jag facktiskt träna hunden på kvällen :D
ScuL
quote:
Originally posted by ScuL
alla mina klockor gör det automatiskt förutom min mobiltelefon :)

PS ... jag anser sommartid är mycket störande. blir dags att det upphör nån gång.


Ljuset är inte viktigast. Det är förändringen i biologiska klockan som gör det jobbigt för vissa.
Jag till ex. får huvudvärk för minst två veckor när detta genomförs, har mindre problem när det går tillbaka till vintertid. Känner mig trött varje gång jag ska upp osv. Mår inte bra pga det... därför är det störande (för mig iaf).
Braxen
Fett sköööönt

Sommartider hej hej sommartider ! ..

:p
Pjox
quote:
Originally posted by ScuL
Ljuset är inte viktigast. Det är förändringen i biologiska klockan som gör det jobbigt för vissa.
Jag till ex. får huvudvärk för minst två veckor när detta genomförs, har mindre problem när det går tillbaka till vintertid. Känner mig trött varje gång jag ska upp osv. Mår inte bra pga det... därför är det störande (för mig iaf).


Mår man så förstår jag att man inte gillar omställningen mellan sommar och normaltid :confused:
benni
på island har man ingen vinter eller sommartid... det är samma tid året runt... vi har ju typ 24/7 sol på sommaren och tvärtom på vintern, så det skulle inte spela nån större roll

men våren ska tydligen börja nu i denna vecka (eller nästa) i sverige har jag hört :cool:
Kaveh
Jag tycker att vi ska ha "sommartid" året om. Ge mig ett relevant argument mot det förslaget :E

Pjox
quote:
Originally posted by Kaveh
Jag tycker att vi ska ha "sommartid" året om. Ge mig ett relevant argument mot det förslaget :E

Varför inte ha normaltid året om?
ScuL
quote:
Originally posted by Kaveh
Jag tycker att vi ska ha "sommartid" året om. Ge mig ett relevant argument mot det förslaget :E


inget emot det. så länge dem inte byter tiden hela tiden..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement