|
All info om Ibiza
|
View this Thread in Original format
| Gaby |
Kan vi samla all info om Ibiza här?
Typ vart man bokar resa, hittar boende, klubbar, etc etc ALL info på ett och samma ställe! Inga jag vill dit eller något sånt... endast info som andra kan behöva.
Är ni med Ibiza freaks?? |
|
|
| Gaby |
Svar från en tjej om billigt boende:
Gå ner till båthamnen, det har blivit populärt för folk att ta färjan över så många familjer står där nere med skyltar om rum i mindre familjelägenheter o liknande |
|
|
| Gaby |
Vägen till Ibiza kan mycket väl gå till på alternativa och billigare sätt. Ta en resa till Alicante och ta båt över, det tar cirka 3 timmar och kostar runt 100 kronor per person. För övrigt har Alicante ett rätt okey klubb liv på sommaren, över 100 barer och STORA klubbar med många dansgolv o mycket bra trance musik, fast å andra sidan, Ibiza är Ibiza :)
Man kan ta båten bland annat från Alicante, Barcelona eller vilken ö som helst i Balearerna, det är relativt billigt ca. 100-200 kr |
|
|
| 303 |
| yup jag skall ta båten över...men från Italien iofs. |
|
|
| NordLight |
Ibiza är och förblir planetens party plejs nr 1.
Personligen tycker jag en helkväll på ön bör se ut så här:
Middag på Bambuddah Grove (Djävligt cool krog på vägen mot San Rafael. Lite dyrt, men mycket snyggt inrett & god mat, supertrevliga människor).
Uppvärmning & klimax på ..... Ja du gissade rätt! AMNESIA
The place to be....................
Afterhours på "DC10". Klubben som är precis så som Space var en gång i tiden (innan 3.000 rödflammiga valar från de brittiska öarna började invadera stället varje kväll). Ligger på vägen till Salinas nära flygplatsen. Öppnar 06.00 .... om jag minns rätt:D .
Greetz
NordLight |
|
|
| Vitryss |
Så Nordlight, som den helt brutala Ibiza-veteranen du är, hur tar du dig dit i sommar? Riktigt jobbigt att det inte finns några svenska researrangörer i år... :(
Vad är billigaste i förhållande till bekvämaste sättet att ta sig dit? |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Så Nordlight, som den helt brutala Ibiza-veteranen du är, hur tar du dig dit i sommar? Riktigt jobbigt att det inte finns några svenska researrangörer i år... :(
Vad är billigaste i förhållande till bekvämaste sättet att ta sig dit? |
Hehe - veteran - kanske det :D
Jag har aldrig åkt med en svensk researrangör. Brukar boka flyg med Iberia och då mellanlandar man antingen i Madrid eller Barcelona. Flygresan ligger vanligtvis runt 3.000 - 4.000:-. Skulle flyget mellan Madrid/Barca och Eivissa vara slut finns det gått om mindre bolag som flyger flera gånger varje dag. Alla kan du boka härifrån.
Båten har jag aldrig åkt. Den tar ändå många timmar och risken finns att den ställs in pga väder. Prisskillnaden mellan båt och inrikesflyg t/r är max 600:- och det är det helt klart värt.
Hotell, lägenheter & hus kan ni hitta i länken nedan.
IBIZA SPOTLIGHT
Så häng inte läpp pga av svenska researrangörer....
Everything's gonna be alright !
Greetz
NordLight |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by NordLight
Så häng inte läpp pga av svenska researrangörer....
Everything's gonna be alright !
Greetz
NordLight |
Var på ön ska man bo:conf: |
|
|
| Leifi |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Var på ön ska man bo:conf: |
hotell. |
|
|
| Vitryss |
| quote: | Originally posted by Leifi
hotell. |
reallllllly....
Nu kanske det var så att Ravesquad undrade VAR på ÖN man skull bo, eller vad tror du Leifi?
Jag satsar på mitt alternativ. ;) |
|
|
| Leifi |
| quote: | Originally posted by Vitryss
reallllllly....
Nu kanske det var så att Ravesquad undrade VAR på ÖN man skull bo, eller vad tror du Leifi?
Jag satsar på mitt alternativ. ;) |
ja kom då!!!
j/k :D:D |
|
|
|
|