All info om Ibiza
|
View this Thread in Original format
Gaby |
Kan vi samla all info om Ibiza h�r?
Typ vart man bokar resa, hittar boende, klubbar, etc etc ALL info p� ett och samma st�lle! Inga jag vill dit eller n�got s�nt... endast info som andra kan beh�va.
�r ni med Ibiza freaks?? |
|
|
Gaby |
Svar fr�n en tjej om billigt boende:
G� ner till b�thamnen, det har blivit popul�rt f�r folk att ta f�rjan �ver s� m�nga familjer st�r d�r nere med skyltar om rum i mindre familjel�genheter o liknande |
|
|
Gaby |
V�gen till Ibiza kan mycket v�l g� till p� alternativa och billigare s�tt. Ta en resa till Alicante och ta b�t �ver, det tar cirka 3 timmar och kostar runt 100 kronor per person. F�r �vrigt har Alicante ett r�tt okey klubb liv p� sommaren, �ver 100 barer och STORA klubbar med m�nga dansgolv o mycket bra trance musik, fast � andra sidan, Ibiza �r Ibiza :)
Man kan ta b�ten bland annat fr�n Alicante, Barcelona eller vilken � som helst i Balearerna, det �r relativt billigt ca. 100-200 kr |
|
|
303 |
yup jag skall ta b�ten �ver...men fr�n Italien iofs. |
|
|
NordLight |
Ibiza �r och f�rblir planetens party plejs nr 1.
Personligen tycker jag en helkv�ll p� �n b�r se ut s� h�r:
Middag p� Bambuddah Grove (Dj�vligt cool krog p� v�gen mot San Rafael. Lite dyrt, men mycket snyggt inrett & god mat, supertrevliga m�nniskor).
Uppv�rmning & klimax p� ..... Ja du gissade r�tt! AMNESIA
The place to be....................
Afterhours p� "DC10". Klubben som �r precis s� som Space var en g�ng i tiden (innan 3.000 r�dflammiga valar fr�n de brittiska �arna b�rjade invadera st�llet varje kv�ll). Ligger p� v�gen till Salinas n�ra flygplatsen. �ppnar 06.00 .... om jag minns r�tt:D .
Greetz
NordLight |
|
|
Vitryss |
S� Nordlight, som den helt brutala Ibiza-veteranen du �r, hur tar du dig dit i sommar? Riktigt jobbigt att det inte finns n�gra svenska researrang�rer i �r... :(
Vad �r billigaste i f�rh�llande till bekv�maste s�ttet att ta sig dit? |
|
|
NordLight |
quote: | Originally posted by Vitryss
S� Nordlight, som den helt brutala Ibiza-veteranen du �r, hur tar du dig dit i sommar? Riktigt jobbigt att det inte finns n�gra svenska researrang�rer i �r... :(
Vad �r billigaste i f�rh�llande till bekv�maste s�ttet att ta sig dit? |
Hehe - veteran - kanske det :D
Jag har aldrig �kt med en svensk researrang�r. Brukar boka flyg med Iberia och d� mellanlandar man antingen i Madrid eller Barcelona. Flygresan ligger vanligtvis runt 3.000 - 4.000:-. Skulle flyget mellan Madrid/Barca och Eivissa vara slut finns det g�tt om mindre bolag som flyger flera g�nger varje dag. Alla kan du boka h�rifr�n.
B�ten har jag aldrig �kt. Den tar �nd� m�nga timmar och risken finns att den st�lls in pga v�der. Prisskillnaden mellan b�t och inrikesflyg t/r �r max 600:- och det �r det helt klart v�rt.
Hotell, l�genheter & hus kan ni hitta i l�nken nedan.
IBIZA SPOTLIGHT
S� h�ng inte l�pp pga av svenska researrang�rer....
Everything's gonna be alright !
Greetz
NordLight |
|
|
Ravesquad |
quote: | Originally posted by NordLight
S� h�ng inte l�pp pga av svenska researrang�rer....
Everything's gonna be alright !
Greetz
NordLight |
Var p� �n ska man bo:conf: |
|
|
Leifi |
quote: | Originally posted by Ravesquad
Var p� �n ska man bo:conf: |
hotell. |
|
|
Vitryss |
quote: | Originally posted by Leifi
hotell. |
reallllllly....
Nu kanske det var s� att Ravesquad undrade VAR p� �N man skull bo, eller vad tror du Leifi?
Jag satsar p� mitt alternativ. ;) |
|
|
Leifi |
quote: | Originally posted by Vitryss
reallllllly....
Nu kanske det var s� att Ravesquad undrade VAR p� �N man skull bo, eller vad tror du Leifi?
Jag satsar p� mitt alternativ. ;) |
ja kom d�!!!
j/k :D:D |
|
|
|
|