|
שיתוף קבצים ברשת - מה חושבים על זה השמות הגדולים בסצינה (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Glenn-Holmes |
טוב אני מבין שהנושא בוער אבל בוא נמשיך עם מספר 3 בעולם
אחד הדי גיים המוערכים בעולם
והעסוקים בעולם
שחר וחן שתיכם תאהבו מאוד לקרוא את משיש לו להגיד בעיקר בגלל החלק שאני ידגיש שהוא אחד לאחד משחן טען
http://www.inthemix.com.au/features/25132/
לינק למי שרוצה לקרוא את כל הראיון שהתקיים לפני הביקור האחרון שלו באוסטרליה לפני כחודשיים
והנה הציטוט של החלק שבו מדברים על ההורדות ברשת
From the tone of the conversation, it becomes rather obvious that Armin has some pretty strong beliefs about the direction the music industry is moving in as a result of technology. Recalling that he and I share a common area of academic expertise – intellectual property law – I ask him how he sees technology impacting on the music industry in general and dance music in particular as it relates to piracy and MP3 downloading. “That’s a very good question”, he says, and I can hear the sound of a can of worms being opened over the phone line. “I would like to urge the international community… I’d like to put an alarm bell on, really, across the governments of the world regarding this issue. It comes down to two basic questions that I’d pose to the average consumer. One, do you want to spend twenty-five Euros or twenty-five dollars every time you want a new album? No, of course not. Two, do you think its unfair the degree to which artists are unpaid for their work as a result of digital downloads? Yes, most would say they do. This is the problem. There is this big gap between what the audience wants to pay and what the artist needs to get paid. We all know the artists need their money, especially in the dance music industry, artists need money so they can explore their creative freedom. When we look back to the 1980s, with the peak of commercial music, we can see where putting more money into this industry can really make a difference. In terms of illegal activity, downloading is everywhere. I mean, not even traffic laws are broken with as much regularity as intellectual property laws are.”
So what becomes the best way forward, I ask, curious to hear the views of someone who is both an artist and the owner of Armada, a major dance music record label. “We need a new Berne Convention, to start, and that would need to be the product of a thorough and informed discussion about what can we pay, what are we willing to pay, how are we willing to pay, and so on. I recently read a very interesting proposal from England that proposed a sort of digital watermark for all digital audio files that would contain flags detailing the permissions associated with that work by the owner of that work – its ok to copy, its ok to play live, to sample, and so on.” So do Armin’s views as an artist conflict at all with his views as a label boss? “On one hand, I still play vinyl, and I don’t download songs illegally, because I own a record label. On the other, as an artist I have to appreciate that I wouldn’t be where I am today if it weren’t for digital downloads. So it’s important, I think that we all come together and develop a workable plan that sees artists paid a fair rate, where listeners can legitimately support those artists for a reasonable fee.” |
|
|
| gErver |
| quote: | Originally posted by markfeldman
אני חושב שהפיתרון פשוט אילן.
אנשים שאוהבים את המוסיקה, מחפשים דברים חדשים ומאזינים לתוכניות רדיו ואולי אפילו יורידו דברים מהרשת ע"מ להתנסות.
חלקם אף יקנה את החומר שאהבו - כמוך.
חלקם לא יקנה - כמוני (מפאת חוסר משאבים...)
מה שבטוח, האינטרנט מקנה פרסום אדיר שלא היה כדוגמתו והרבה אמנים צעירים בעיקר ולא רק, חבים לו המון.
|
אמרת דברים נכונים.
הייתי מוסיף שללא הפרסום של האינטרנט,
הסצנה הייתה אחרת לגמרי..
האמת היא אילן, אחרי שקראתי את כל הטרד
השמות הגדולים לא ממש נראים לי מודאגים מהמצב.. כן, הם מביעים דעה מתוך
רצון להראות אכפתיות וכו..
מי שסובל מהבעייה אלה השמות הלא כבדים,
שמתפרנסים ממוסיקה נטו,
או פשוט לא מצאו את הדרך להכנסה ראוייה מהמוסיקה...
אני באופן אישי אומר, קנו מוסיקה, היא נשמעת יותר טוב אחרי שקונים אותה
בדוק ! |
|
|
| Shahar |
תראו ההוכחה הכי טובה שהחומר באינטרנט מתפרסם הכי טוב זה נגני האמפי3 והדיוידי שקורא
DIVX
לדעתי נגני האמפי3 התחילו לפני האתרים לקניית אפי3..ככה שמן הסתם הם כוונו לציבור שמוריד אמפי3 מהרשת
ודיוידי קורא
DIVX
מן הסתם לא כוון לקהל חוקי..אחרת אפשר להשתמש בדיוידי רגיל
לדעתי הפתרון הכי טוב זה שהחברות שמייצרות מכשירים כאלה ישלמו אחוזים לחברות תקליטים וסרטים..זה הכי הוגן לשני הצדדים |
|
|
| Meltdown |
דבר ראשון, חן, באופן ספציפי, לגבי בית הבובות ניתן לראות הופעה שלהם ב 50 שקל בברבי התל אביבי,
ולשלם 20 שקל על הדיסק בדוכן מכירה שיש לפני כל הופעה שלהם.
לגבי כל עניין ההורדות ברשת, אצלי כבר היו מקרים של הורדה של שירים של אומנים שאני אוהב כמו לדוגמה כנסיית השכל, אבל עדיין זה לא מנע וימנע ממני לקנות את הדיסקים של אותה להקה.
לגבי כל הנושא האלקטרוני, אכן בעבר היו הרבה יותר אוספי טרנאס, כפי שנאמר כאן, וכרגע המצב בתחום האלקטרוני, לפחות לפי מה שראיתי בצליל ברמת אביב לפני שבוע, שרוב המדף האלקטרו, כולל פסי טראנס לסוגיו השונים (שאני באופן אישי גם אוהב)
אבל אין שם כמעט דיסקים של אומני קלאב טראנס/האוס וכו'. הדיסק היחידי שראיתי שם היה של ארמין ASOT 2005.
אף חברת תקליטים או חנות דיסקים לא ממש חושבת לייבא לארץ את החדש של פרי קורסטן, את החדש של הרנן קאטאנו בסדרת רנסנס, או את החדש של אבווב אנד ביונד, מקסימום הם מכניסים למדף האלקטרו את החדש של עופר ניסים או את האחרון של יהל.
כך שלמעשה נותר לקהל שאוהב את האומנים שרשמתי מקודם כמו קורסטן, קאטאנו, מרקוס שולץ והרשימה עוד ארוכה, לקהל הזה נותר רק לשמוע את התוכניות שלהם ברדיו, ולהוריד אחר כך את הסטים שלהם מהרשת, בצורה כזאת או אחרת.
זה פשוט עניין של היצע וביקוש, וזה שוב חוזר לכך שהסצינה האלקטרונית פה, היא בעיקר סגידה והערצה לעופר ניסים, סקאזי,אסטריקס, ועוד.
משמע סגידה לאומנים הישראליים המוכרים לאורך שנים בארץ, ולכן אומנים כמו האחים פלאש, אולי פחות שומעים עליהם בעיתונות הכתובה/משודרת, אבל עדיין יש להם גיגים בחו"ל בתדירות די גבוהה.
לסיכום, כל עוד לא תהיה כאן שינוי פאזה במחשבה של לסגוד/לאהוב/להעריץ/להעריך (מחקו את המיותר( גם את האומנים מחו"ל, לא יהיה ביקוש או רצון לייבא לארץ את הדיסקים שלהם, וחבל. |
|
|
| DjChook |
| quote: | Originally posted by Meltdown
דבר ראשון, חן, באופן ספציפי, לגבי בית הבובות ניתן לראות הופעה שלהם ב 50 שקל בברבי התל אביבי,
ולשלם 20 שקל על הדיסק בדוכן מכירה שיש לפני כל הופעה שלהם.
לגבי כל עניין ההורדות ברשת, אצלי כבר היו מקרים של הורדה של שירים של אומנים שאני אוהב כמו לדוגמה כנסיית השכל, אבל עדיין זה לא מנע וימנע ממני לקנות את הדיסקים של אותה להקה.
|
הייתי בהופעה בהאנגר לפני חודש , עלה 80
בכל מקרה, אם הייתי יודע שהדיסק בחוץ עולה 20 רוב הסיכויים שהייתי קונה אותו
זה כמו שאני כבר לא מוריד סרטים ומשכיר אותם ב
DVD
במחיר של 10 שקלים בערך לסרט
אין לי בעיה לשלם סכומים כאלה (מבחינתי זה פחות שליש בירה וטיפ) על דיסק |
|
|
| gErver |
| quote: | Originally posted by Meltdown
לסיכום, כל עוד לא תהיה כאן שינוי פאזה במחשבה של לסגוד/לאהוב/להעריץ/להעריך (מחקו את המיותר( גם את האומנים מחו"ל, לא יהיה ביקוש או רצון לייבא לארץ את הדיסקים שלהם, וחבל.
|
כל מילה..
השינוי פאזה הזה חייב לבוא בשביל שהמוסיקה האיכותית תתפתח
בסצנה העזובה שלנו... |
|
|
| Glenn-Holmes |
ומה שדובר בכמה פוסטים האחרונים אם נחבר את זה למשארמין אומר מעלה מצב של פתרון לא קשה במיוחד שלצערנו לא תלוי בנו אלא תלוי באנשים אטומים משהו שמעדיפים להפסיד כסף מאשר לשנות תחשיבה שלהם ולהתאים אותה למצב הנוכחי
הפתרון הוא למצוא פתרון שיאפשר קניית מוזיקה במחירים הגיוניים
עזבו אותי
אני מטורף
באמת שזה עולה לי קצת יותר מדי
ולא יודע מה אני יעשה כשאני ילך לאוניברסיטה ולא יוכל לעבוד כמעט
אין לי בכלל ספק שרוב הפורום הזה היה קונה דיסק שהוא אוהב אם הדיסק היה נמכר בעותק חוקי במחיר של גג 40 שקל |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
ומה שדובר בכמה פוסטים האחרונים אם נחבר את זה למשארמין אומר מעלה מצב של פתרון לא קשה במיוחד שלצערנו לא תלוי בנו אלא תלוי באנשים אטומים משהו שמעדיפים להפסיד כסף מאשר לשנות תחשיבה שלהם ולהתאים אותה למצב הנוכחי
הפתרון הוא למצוא פתרון שיאפשר קניית מוזיקה במחירים הגיוניים
עזבו אותי
אני מטורף
באמת שזה עולה לי קצת יותר מדי
ולא יודע מה אני יעשה כשאני ילך לאוניברסיטה ולא יוכל לעבוד כמעט
אין לי בכלל ספק שרוב הפורום הזה היה קונה דיסק שהוא אוהב אם הדיסק היה נמכר בעותק חוקי במחיר של גג 40 שקל |
שמע מן הסתם החשיבה הנכונה היא למכור ביותר זול אבל למכור יותר
מאשר למכור ביקר אבל לא למכור בכלל
ההוכחה הכי טובה לזה זה כל המסעדות של הגאנקפוד שנותנים לך פלאפל ב 7 שקל
או שווארמה ב 18 כשאתה יכול לקחת כמה תוספות שבא לך
אז נכון..במקום ממול מוכרים לאפה ב 25
אבל בשורה התחתונה..זה שמוכר ב 18 עושה קופה כל יום
זה שמוכר ב 25 מוכר לא מוכר חצי מהמנות שההוא מכר |
|
|
| Glenn-Holmes |
| quote: | Originally posted by Shahar
שמע מן הסתם החשיבה הנכונה היא למכור ביותר זול אבל למכור יותר
מאשר למכור ביקר אבל לא למכור בכלל
ההוכחה הכי טובה לזה זה כל המסעדות של הגאנקפוד שנותנים לך פלאפל ב 7 שקל
או שווארמה ב 18 כשאתה יכול לקחת כמה תוספות שבא לך
אז נכון..במקום ממול מוכרים לאפה ב 25
אבל בשורה התחתונה..זה שמוכר ב 18 עושה קופה כל יום
זה שמוכר ב 25 מוכר לא מוכר חצי מהמנות שההוא מכר |
ברומא התנהג כרומאי
ככה זה הישראלים כל שקל שאפשר לחסוך הם יחסכו
איזה דברים מגעילים יצא לי כבר לאכול רק כדי לחסוך עוד כמה שקלים חחח... |
|
|
| DjChook |
שחר בקטע של אוכל זה פשוט היצע מול ביקוש
לצערנו במקרה של מוזיקה
יש פחות ביקוש ויותר היצע
אנשים כל הזמן מנסים את מזלם.... כי הסיכון הרבה יותר נמוך מאשר לפתוח שווארמיה :)
במיוחד שהיום יש את האינטרנט ככלי להעברת הבשורה |
|
|
| gErver |
עזבו מוסיקה..
הדלקתם אותי על שווארמה !
...לא מובן איך עד עכשיו כל הלייבלים והחנויות מוסיקה סגרו תפינה הזאת
הרווח שלהם יכל להיות גדול בהרבה.. |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by DjChook
שחר בקטע של אוכל זה פשוט היצע מול ביקוש
לצערנו במקרה של מוזיקה
יש פחות ביקוש ויותר היצע
אנשים כל הזמן מנסים את מזלם.... כי הסיכון הרבה יותר נמוך מאשר לפתוח שווארמיה :)
במיוחד שהיום יש את האינטרנט ככלי להעברת הבשורה |
עדיין
ראית שכשמוכרים אמפי3 ב 5 שקל המון אנשים התחילו לקנות |
|
|
|
|