|
[uppdaterad]Tänkte dela med mig lite igen (ny produktion)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
tjolahopp
har kommit igång igen med mitt producerande för en gångs skull, tänkte jag skulle dela med mig till er andra mest för skojs skull (ni får jättegärna kommentera också om ni känner för det men det är inget måste) :)
Ladda hem "vizay - proximity effect"
om nån får för sig att vilja spela den i ett set är det fritt fram.
Känner ni för att langa till en polare är det fritt fram men undvik gärna att ha den utdelad i större utsträckning (typ dc, kazaa osv). Vet inte riktigt vad jag kommer göra med den men just in case. Vore tacksam om det respekterades iaf :)
att säga i övrigt om låten, har lite småfix å detaljer kvar att reda ut men den kommer låta typ ungefär ganska mycket som den här versionen i slutändan ;)
Längd: 9.28
kvalitet: 320kbps mp3 (med fraunhofer tror jag, tyvärr inte LAME iaf) :P |
|
|
| jofawe |
fett najs ja0 ;)
fast byt ut gitarren mot nått annat .. |
|
|
| NooN |
| Bra ös, det gillar vi. Fast melodin på gitarren funkar inte i mina öron. |
|
|
| Vizay |
| tror ni melodin på gitarren skulle låta bättre om man bytte till ett ljud som kanske smälter in mer i ljudbilden? |
|
|
| nils |
| låter jävligt fint! verkligen fullt och fylligt ljud. jag diggar melodin och syntharna. bra skit :) dock så håller jag med, till visso, om gitarren. jag skulle byta ut den mot något annat, eller kanske en gitarr med det där mörka nylonsträngade ljudet. ? men iaf, det här är klass och kvalité. tummen upp! :) |
|
|
| Cloudburst |
| Jopp fin låt och så även fast jag inte lyssnar så mycket på melodic längre. :) Dock så lät gitarren offkey där, blev skevt så man hajja till. |
|
|
| Vizay |
| håller redan på att kollar på ett nyttalternativ till gitarren. eftersom alla verkar reagera på den som hör låten så kan det vara något värt att fixa :P |
|
|
| Vizay |
| gitarren är borta, mixningen är lite småändrad och mastringen är omgjord. enjoy :) (använd samma länk som i första posten för å ladda ner nya. Den heter samma sak som gamla versionen) |
|
|
| Pjox |
Jag gillar låten...
Den är välldigt mysig. Tyvärr orkar jag inte utväckla mina tankar om låten så mycket mer rent musikaliskt... damn va jag är trött... men den är bra och mysig som sagt :) |
|
|
| NooN |
| Synth som är istället för gitarren funkar mycket bättre, men känns lite klen ändå. Usch, jag blir aldrig nöjd :rolleyes: fy på mig. |
|
|
| Vizay |
| jag gjorde den lite klen med mening för jag vill särskilja den slingan från huvudleaden som är ganska kraftfull. jag gissar att ljudbilden blir ganska mosig om jag köttar på ett fetare ljud på den nya leaden. |
|
|
| NooN |
| quote: | Originally posted by Vizay
jag gjorde den lite klen med mening för jag vill särskilja den slingan från huvudleaden som är ganska kraftfull. jag gissar att ljudbilden blir ganska mosig om jag köttar på ett fetare ljud på den nya leaden. |
Förmodligen blir det nog så. Man kan inte få allt som man vill inte :D Gillar den dock, bra drag som fan :) |
|
|
|
|