return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Vibration Design - 1234 - Ny version, v09
View this Thread in Original format
reveal
senaste versionen, lyssna och bedöm :)

ladda hem
Ravesquad
riktigt tung låt:D skulle va skönt o höra på docklands:)

välkommen till TA misery:)
SteveTranz4ever
Ahh skönish.
Låter jö bra där.
Tung å så...

Lite abrubt slut bara

Ses... :)
Misery
tackar tackar :D (för välkomnandet o den najsa kritiken) :)
sant att slutet är lite abrubt, den är ju dock inte klar... :)
Så, det kommer ett slut så småningom... :) Är själv oerhört nöjd med den faktiskt, lätt den tyngsta låten jag producerat. Så ja e lite stolt.. faktiskt. :)
dbl
låten e bra, men jag tycker att den finska rösten e lite irriterande efter en liten stund.

och slutet e kasst, men den e ju inte färdig...
Trancefella
Bra, du sket lite mer i Finnen. Allmänt jobbigt innan. Nu hör man beatsen skarpare. Hårt, det gillar vi! Vad har du gjort den i/med?
NordLight
Tjaba.
Kewl track där. Jag gillar speciellt den malande basen.
Lite tekniska hints...
EQ'a bort lite bas i kicken och i open HH och komprimera basslingan lite hårdare. Du kommer få mer dynamik. I övrigt snygg layout av mixen och skönt att du inte trycker på för mycket reverb. Bra där!

Greetz
NordLight
Misery
Trancefella: jag ändrar ju efter er kritik för att få den så bra som möjligt. Det funkar dock inte (dessutom så vill jag inte) att ta bort den finska rösten helt eftersom den är en stor del av ljudbilden i låten. Låten är helt gjord i Reason o mina samples fixxar jag / redigerar med sound forge5. :)

Nordlight: ska prova o se hur det blir, förhoppningsvis blir den ännu bättre.. :D

Tackar rent allmänt för den goda kritiken, skithärligt att få höra att folk gillar musiken jag gör. :D
dbl
visst, finnen e en del av låten, men jag tycker du skall ta bort lite av honom...
Trancefella
Jo... Det är starkt också, en riktig musiker! I Reason, har testat skiten. Riktig fin mjukvara. Fastnar lätt längre perioder framför burken.

reveal
reason är ungefär samma som rebirth eller? samma tillverkare?
Trancefella
Vet inte... Steinberg va? Kanske. Det e iaf. stort och inovativt, indirekt svårt, men kul.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement