|
Vibration Design - 1234 - Ny version, v09
|
View this Thread in Original format
| reveal |
senaste versionen, lyssna och bedöm :)
ladda hem |
|
|
| Ravesquad |
riktigt tung låt:D skulle va skönt o höra på docklands:)
välkommen till TA misery:) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Ahh skönish.
Låter jö bra där.
Tung å så...
Lite abrubt slut bara
Ses... :) |
|
|
| Misery |
tackar tackar :D (för välkomnandet o den najsa kritiken) :)
sant att slutet är lite abrubt, den är ju dock inte klar... :)
Så, det kommer ett slut så småningom... :) Är själv oerhört nöjd med den faktiskt, lätt den tyngsta låten jag producerat. Så ja e lite stolt.. faktiskt. :) |
|
|
| dbl |
låten e bra, men jag tycker att den finska rösten e lite irriterande efter en liten stund.
och slutet e kasst, men den e ju inte färdig... |
|
|
| Trancefella |
| Bra, du sket lite mer i Finnen. Allmänt jobbigt innan. Nu hör man beatsen skarpare. Hårt, det gillar vi! Vad har du gjort den i/med? |
|
|
| NordLight |
Tjaba.
Kewl track där. Jag gillar speciellt den malande basen.
Lite tekniska hints...
EQ'a bort lite bas i kicken och i open HH och komprimera basslingan lite hårdare. Du kommer få mer dynamik. I övrigt snygg layout av mixen och skönt att du inte trycker på för mycket reverb. Bra där!
Greetz
NordLight |
|
|
| Misery |
Trancefella: jag ändrar ju efter er kritik för att få den så bra som möjligt. Det funkar dock inte (dessutom så vill jag inte) att ta bort den finska rösten helt eftersom den är en stor del av ljudbilden i låten. Låten är helt gjord i Reason o mina samples fixxar jag / redigerar med sound forge5. :)
Nordlight: ska prova o se hur det blir, förhoppningsvis blir den ännu bättre.. :D
Tackar rent allmänt för den goda kritiken, skithärligt att få höra att folk gillar musiken jag gör. :D |
|
|
| dbl |
| visst, finnen e en del av låten, men jag tycker du skall ta bort lite av honom... |
|
|
| Trancefella |
| Jo... Det är starkt också, en riktig musiker! I Reason, har testat skiten. Riktig fin mjukvara. Fastnar lätt längre perioder framför burken. |
|
|
| reveal |
| reason är ungefär samma som rebirth eller? samma tillverkare? |
|
|
| Trancefella |
| Vet inte... Steinberg va? Kanske. Det e iaf. stort och inovativt, indirekt svårt, men kul. |
|
|
|
|