|
Val van het Kabinet ....!!!
|
View this Thread in Original format
| DjRV |
Harry Potter heeft zijn ontslag ingediend.
Er komen dus weer verkiezingen.
Wat vinden jullie hiervan? Blij? Jammer?
Persoonlijk heb ik te weinig verstand van politiek.
Was het echt nodig om die staatsschuld te verminderen bv? Amerika heeft een schuld die volgens mij even groot is als alle schulden in de wereld bij elkaar.
Ik ben zoiezo blij dat Verdonk opgezout is, die is veel te veel doorgeslagen in haar eigen machtspelletje.
Graag dus jullie meningen over deze situatie .. |
|
|
| eieregooie |
Mij hoor je niet klagen, ik ben die Balkenende en z'n bende meer dan zat. Verkiezingen konden mij niet snel genoeg komen, ook al had ik het nu in het laatste jaartje niet meer verwacht.
Dus ja, daar moet dan maar wat op gedronken worden later vanavond :p |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Mij hoor je niet klagen, ik ben die Balkenende en z'n bende meer dan zat. Verkiezingen konden mij niet snel genoeg komen, ook al had ik het nu in het laatste jaartje niet meer verwacht.
Dus ja, daar moet dan maar wat op gedronken worden later vanavond :p |
My thoughts exactly (Y) |
|
|
| robin |
| Ghehe mag ik ook nog eens stemmen binnenkort :D |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by DjRV
Harry Potter heeft zijn ontslag ingediend.
Er komen dus weer verkiezingen.
Wat vinden jullie hiervan? Blij? Jammer?
Persoonlijk heb ik te weinig verstand van politiek.
Was het echt nodig om die staatsschuld te verminderen bv? Amerika heeft een schuld die volgens mij even groot is als alle schulden in de wereld bij elkaar.
Ik ben zoiezo blij dat Verdonk opgezout is, die is veel te veel doorgeslagen in haar eigen machtspelletje.
Graag dus jullie meningen over deze situatie .. |
Dat van die staatschuld van amerika is alleen maar mogelijk omdat het amerika is ....Elk ander land zou van zo'n schuld direct een 3e wereld land worden.. Opzich vind ik het wel jammer voor balkenende want die had de boel goed voor elkaar kwa financien en economie die op dit moment flink aan het aantrekken is. (lange termijn denken) Als de verkiezingen volgend jaar was geweest hadden ze meer kans veel zetels dan nu. Maar ja als je van die aparte ministers hebt dan is de kans groot dat het verkeerd gaat hoewel de D66 eigenlijk de boel heeft laten ontploffen want een meerderheid van de kamer vond dat verdonk gewoon kon blijven. |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by magrec
Dat van die staatschuld van amerika is alleen maar mogelijk omdat het amerika is ....Elk ander land zou van zo'n schuld direct een 3e wereld land worden.. Opzich vind ik het wel jammer voor balkenende want die had de boel goed voor elkaar kwa financien en economie die op dit moment flink aan het aantrekken is. (lange termijn denken) Als de verkiezingen volgend jaar was geweest hadden ze meer kans veel zetels dan nu. Maar ja als je van die aparte ministers hebt dan is de kans groot dat het verkeerd gaat hoewel de D66 eigenlijk de boel heeft laten ontploffen want een meerderheid van de kamer vond dat verdonk gewoon kon blijven. |
ik ben goed te spreken over balkenende... hoe moeilijk is het om zo'n ontzettend ongeregeld zooitje bij elkaar te houden... lange termijn zat wel goed... en nieuwe verkiezingen???? onzin!! krijg je hetzelfde of erger (bos c.s.) weer voor terug.... ik vindt gewoon dat de kloof tussen politiek en maatschappij weer ouderwets groot moet worden... je kan nou eenmaal niet iedereen gelukkig maken, en dat probeert men wel hier....... nee we gaan de 65+ 'ers "ouderen belasting" laten betalen.... FOEI FOEI FOEI!!! |
|
|
| HBtje |
Zolang de nieuwe regering maar meer geld overheeft voor het noorden...
en voor arme studenten :toothless |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by HBtje
Zolang de nieuwe regering maar meer geld overheeft voor het noorden...
en voor arme studenten :toothless |
in het nooorden krijgt men EU subsidie voor achterstandsgebieds-ontwikkeling... niet zeiken hb.... |
|
|
| ahp2002 |
Ik vind het werkelijk een schandalige gang van zaken en de Nederlandse bevolking is de dupe van een stel omhoog gevallen ego's. De hele affaire rond Ayaan Hirschi Ali heeft zoveel tijd in beslag genomen en iedereen ging roepen, schreeuwen en zieltjes (kiezers winnen) over de rug van Verdonk.
Nou is die Verdonk natuurlijk ook geen heilige, die maakt ook fouten, maar de manier waarop het gegaan is, is werkelijk te triest voor woorden.
Nu krijgen we campagne, debatten, verkiezing en daarna weer formatie.. (dit betekent dat alle belangrijke beslissingen weer vooruitgeschoven worden) en we zitten misschien wel weer driekwart jaar met een vleugellamm regering.
kansloze bende dit. |
|
|
| DjRV |
Wat ik gewoon niet snap is waarom de rest van het Kabinet niet gewoon het vertrouwen in verdonk heeft opgezegt. Ze heeft echt giga veel fouten gemaakt (moedwillig of niet) en nooit een fout als een echte " man" toegegeven. Nu is de hele zooi naar die klote voor haar/hem.
Daarnaast hebben we volgens JC de uitschakeling op het WK aan haar te danken dus nog meer redenen om haar te dumpen :P |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by magrec
Dat van die staatschuld van amerika is alleen maar mogelijk omdat het amerika is ....Elk ander land zou van zo'n schuld direct een 3e wereld land worden.. Opzich vind ik het wel jammer voor balkenende want die had de boel goed voor elkaar kwa financien en economie die op dit moment flink aan het aantrekken is. (lange termijn denken) Als de verkiezingen volgend jaar was geweest hadden ze meer kans veel zetels dan nu. Maar ja als je van die aparte ministers hebt dan is de kans groot dat het verkeerd gaat hoewel de D66 eigenlijk de boel heeft laten ontploffen want een meerderheid van de kamer vond dat verdonk gewoon kon blijven. |
exactly. Krijgen we binnekort een links kabinet, economie gaat opeens lopen en dan zeggen die PVDA'ers dat dat komt door het nieuwe beleid terwijl balkie daar gewoon voor gezorgd heeft.
Wat ik ook wel heel frappant vind is dat D66 nog geen week geleden een nieuwe lijsttrekker heeft gekozen en nu opeens het kabinet laten ploffen terwijl in de afgelopen jaren daar eigenlijk meer reden is voor geweest. Het is net zoals het WK gewoon doorgestoken kaart.
| quote: | | Nu krijgen we campagne, debatten, verkiezing en daarna weer formatie.. (dit betekent dat alle belangrijke beslissingen weer vooruitgeschoven worden) en we zitten misschien wel weer driekwart jaar met een vleugellamm regering. |
juist
en waar gaat het eigenlijk over???? over een ethiopische aandacht trekster eerste klas. Dat daar een hele regering door valt??? Kan ook alleen maar hier in nederland soms denk ik echt dat we een ontwikkelingsland zijn |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by basvh
exactly. Krijgen we binnekort een links kabinet, economie gaat opeens lopen en dan zeggen die PVDA'ers dat dat komt door het nieuwe beleid terwijl balkie daar gewoon voor gezorgd heeft.
Wat ik ook wel heel frappant vind is dat D66 nog geen week geleden een nieuwe lijsttrekker heeft gekozen en nu opeens het kabinet laten ploffen terwijl in de afgelopen jaren daar eigenlijk meer reden is voor geweest. Het is net zoals het WK gewoon doorgestoken kaart.
juist
en waar gaat het eigenlijk over???? over een ethiopische aandacht trekster eerste klas. Dat daar een hele regering door valt??? Kan ook alleen maar hier in nederland soms denk ik echt dat we een ontwikkelingsland zijn |
Dit snap ik niet. Als een minister grove fouten maakt, moet daar toch een motie van wantrouwen tegen ingediend kunnen worden? Dat is nou eenmaal een recht dat de volksvertegenwoordiging heeft. Als met die motie vervolgens niks gedaan wordt, tsja dan is het wel heel ruggegraatloos om vervolgen te doen alsof er niks aan de hand is. Dus D66 moest eigenlijk wel de steun intrekken. Wat heeft dat nou met een ontwikelingsland te maken? Toevallig, omdat het over Ayaan gaat?
Ik ben blij dat het kabinet gevallen is. Ik weet dat Paars er ook 8 jaar een zootje van gemaakt heeft, en dat Balkenende dat op moest ruimen, en daardoor dus moeilijke maatregelen nemen moest, maar er zijn ook dingen die bij mij helemaal verkeerd vallen. Nieuwe verkiezingen? Mooi! |
|
|
|
|