|
Housemix (2006-07-11)
|
View this Thread in Original format
| Christian Ö. |
*Uppdaterad*
Idag kände jag att det var dags att spela in en housemix eftersom vi haft en sån otrolig hetta i Sverige:)
Tracklist:
01. G-club - People are Crazy (Crazy Horn Mix) [G-Club Productions]
02. DJ kittles - Scatman Swing [-]
03. Soul Central - Need you now (Sergio Flores Remix) [Defected]
04. Mark Knight & Martijn ten Velden - Piano Test [Fantastic House]
05. Hanna Hais - Rosa Nova (Scientific souls sax in the rio dub) [Fluential]
06. Steve Lawler - That sound (Jerry ropero and denis the menace mix) [Beside Music]
07. Soul Corporation - Lets Get Together (M. Simmons and D. Christopher Dub) [Spinnin' Records]
08. Demetreus - Better love (Axwell Dub Mix) [Nero Recordings]
09. Garcia and Petralia - Sax on the drums [Brickhouse Tracks]
10. Bodyrockers - I like That (Junior Jack Rock Da House Club Mix) [Mercury]
11. Kraze - The party (Love city re-build) [Milk & Sugar Recordings]
12. Discobuster - Discotech 2000 [Discobuster]
13. Who's Who Vs. Roman Flugel - Geth's Dirty (Christian Ö. mashup) [CD-R]
14. Phatjak - Katarina (Original Mix) [Mashtronic Records]
15. Montero - Hairy Hits (House Mix) [Renaissance]
Tid: 79:39 min
Länk till Mixen: [[ LINK REMOVED ]]
Cue-fil: http://music.anuga.se/download/cuesheet/377/
Tack Anuga för Cuefilen! :)
Mixarna blev inte så bra, det var en spontan och oplanerad mix så det får duga helt enkelt.
Ha en trevlig sommarlyssning! |
|
|
| jofawe |
| väntar ... laddar ;) |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by jofawe
väntar ... laddar ;) |
hehe, det va ett jävligt snabbt svar:D |
|
|
| Laszlo |
| hade faktiskt precis samma planer denna dag men det blev aldrig av, får bli av imorgon istället...tankar hem denna sålänge så har jag något att lyssna på på väg hem från malmö efter jag skjutsat ner min chef till flygplatsen :) |
|
|
| Braxen |
| lyssnar fortfarande ;) |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Braxen
lyssnar fortfarande ;) |
Härligt :D
Fick även med min första mashup jag någonsin gjort... Jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet, vad tycker ni andra? |
|
|
| SWE_TRANCE |
Ska plocka ner denna ikväll, sugen på lite skön house!
Hoppas jag inte blir besviken ;)
Återkommer med review! |
|
|
| jofawe |
nu har jag lyssnat klart på mixen!
helt okej, definitivt något jag ska bränna å ha i bilen när jag drar upp till huvudstaden till helgen. |
|
|
| CJ InterCity |
| ha! härligt att mashupen är med! den ska du vara stolt över ;) |
|
|
| Laszlo |
| Börjar mycket lovande. Har hunnit lyssna på den första kvarten medans jag sitter o käkar frukost...fortsätter det såhär kommer mixen vara ett givet spelobjekt i bilen på väg ner till Loveparade i helgen :) |
|
|
| Laszlo |
Hann faktiskt med att lyssna igenom mixen två gånger i bilen i morse och jag gillade det starkt! Den andra låten var ju stencool - någon som har titel på den?
Vill du ha mer konstruktiv kritik så har du en bit kvar tills övergångarna sitter till 100% - det var lite klapp-klapp här och där, men det är i princip det enda jag har att anmärka på. Practice makes perfect, så fortsätt på samma spår bara! Bortser man från det så satt så gott som alla övergångarna som de skulle, vad gäller timing, nivåer och what not. Tycker också att det var ett bra flow i mixen, den bygger bra från början till slut...precis den typ av musik jag vill dansa till under bar himmel på sommrarna :) keep it up |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Hann faktiskt med att lyssna igenom mixen två gånger i bilen i morse och jag gillade det starkt! Den andra låten var ju stencool - någon som har titel på den?
Vill du ha mer konstruktiv kritik så har du en bit kvar tills övergångarna sitter till 100% - det var lite klapp-klapp här och där, men det är i princip det enda jag har att anmärka på. Practice makes perfect, så fortsätt på samma spår bara! Bortser man från det så satt så gott som alla övergångarna som de skulle, vad gäller timing, nivåer och what not. Tycker också att det var ett bra flow i mixen, den bygger bra från början till slut...precis den typ av musik jag vill dansa till under bar himmel på sommrarna :) keep it up |
Tackar, den finns på på någon skiva vid namn "Dj Kittles-Best Of" och ligger på spåret B2. Jag har dock ingen aning om namnet.
Ja mixarna blev väldigt otajta ibland, jag har inte mixat så mycket house den sensate tiden så det behöver jag nöta in lite mer, timingen var inte heller helt lyckad på vissa mixar men det var en helt spontan och oplanerad mix så det får man leva med.;)
Kul att du gillade den i överlag iaf:) |
|
|
|
|