|
DJ Mag Top 100 2006 (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| djdavid |
zoals een vriend van me laatst zei: "dj mag top 100: who's the best spammer this year?!" ;)
enkele toppers voor mij, maar meer gebaseerd op muziekstijl die me bevalt en/of producties...
16 bits, desyn massielo, max graham, sander kleinenberg, remy :happy2: |
|
|
| Remy D |
| ik ga niet stemmen, ik luister voor 95% toch alleen nog maar trance enzo van voor 2002. Zeg niet dat de muziek die nu uitkomt niet gaaf is, het verveelt alleen zo snel.. :p |
|
|
| Djeebie |
01. John Digweed
02. Luke Fair
03. Danny Howells
04. Desyn Masiello
05. Sasha
Eigenlijk zou ik veel liever een producer top 5 opgeven, want de sets die bovenstaande heren weggeven zitten vol met vette tracks van een aantal producers. Waaronder Prydz, Booka Shade, Trentemoller, Gui Boratto, Extrawelt etc. |
|
|
| Tom Lont |
| quote: | Originally posted by basvh
Kansloos
En 60% van de klasse van de dj is het aanvoelen van de crowd, het lezen, timen welke plaat wanneer, een sfeer creeeren. Dat kan je nooit via MP3 beoordelen. Pff als jij jouw beste dj van dit jaar niet eens live hebt gezien. :rolleyes: :rolleyes:
|
Ik heb genoeg dj's live meegemaakt om te weten dat platenkeuze en opbouw van de set juist het belangrijkste zijn. Een dj kan technisch nog zo perfect draaien, als de platen mij niet aanspreken dan zal ik een dj nooit hoog waarderen. Het gaat mij er om dat het een mooi opbouwende set is en dat een dj leuk 'communiceert' met het publiek is een extra. De reden dat ik voor deze dj's gekozen heb is om ze te supporten, omdat ik vind dat ze goed bezig zijn.
Het feit dat jij mijn keuze als kansloos aanmerkt zegt meer over jou dan over mij. |
|
|
| Mindphaser |
| quote: | Originally posted by basvh
Kansloos
En 60% van de klasse van de dj is het aanvoelen van de crowd, het lezen, timen welke plaat wanneer, een sfeer creeeren. Dat kan je nooit via MP3 beoordelen. Pff als jij jouw beste dj van dit jaar niet eens live hebt gezien. :rolleyes: :rolleyes:
Ow jah mijn lijstje:
1. Kerri Chandler
2. Deep Dish
3. Sander Kleinenberg
4. Leroy Styles
5. Carl Cox
Of ik ga stemmen weet ik nog niet. |
Beetje trieste reply.. niet iedereen gaat regelmatig naar feesten. Niks mis mee imo. |
|
|
| Ferry 0 |
| EENS!!! Beetje jammer zo'n reply.... |
|
|
| basvh |
Pfff house muziek gaat over het gevoel op de dansvloer. De dj die de juiste plaat op het juiste moment erin gooit. Een dj die afsluit met een handjes in de lucht plaat. een dj die opbouwt naar een hoogtepunt. enz enz. Dit kan je noooooooit via mp3 beoordelen. Ik heb dit jaar genoeg vette essential mixen voorbij horen komen maar voor mij gaat het om hoe een dj ter plekke een feestje kan bouwen.
| quote: | | Het gaat mij er om dat het een mooi opbouwende set is en dat een dj leuk 'communiceert' met het publiek is een extra. De reden dat ik voor deze dj's gekozen heb is om ze te supporten, omdat ik vind dat ze goed bezig zijn. |
hoe kan je weten of en hoe een dj opbouwt via een mp3. Je weet niet wat de sfeer is, hoe het publiek is en wat de mood is.
Supporteren juig ik alleen maar toe maar een betere manier is om naar gigs van die gasten toe te gaan dan achter je pc een paar lousy stemmen via djmag.com. KOOP PLATEN EN GA NAAR FEESTEN is de beste manier om een artiest/dj te steunen!!!!
| quote: | | niet iedereen gaat regelmatig naar feesten. Niks mis mee imo. |
natuurlijk niks mis mee, niet iedereen heeft het geld/zin/connecties/gastenlijst/leeftijd of mogelijkheid. Maar het gaat om of je een DJ moet/kan beoordelen vanachter je computer. En voor mij is dat antwoord gewoon heel simpel: Nee. Er lopen zoveel goede dj's rond waar niet of nauwelijks live sets van zijn. Ga gewoon een keer naar een festival of een feest en kies een keer wat andere dingen dan de gebruikelijke weg. Zoals het oud hollandse spreekwoord gaat: Verandering van spijs doet eten!
Panama gaf afgelopen maand ontzettend veel vrijkaarten weg voor de 5 years feesten. Met een mailtje was je gewoon binnen gekomen. M.a.w met een beetje moeite en inzet kan je voor weinig naar een feestje gaan en top djs zien. Dus de mogelijkhijden zijn er zker om naar feesten te gaan het is gewoon een kwestie van willen!!! |
|
|
| magrec |
| mooi betoog bas maar kansloos mbt het dj mag top 100 verhaal waar duizenden mensen hun stemmen bepalen aan de hand van setjes van het internet. |
|
|
| Tom Lont |
| quote: | Originally posted by basvh
Panama gaf afgelopen maand ontzettend veel vrijkaarten weg voor de 5 years feesten. Met een mailtje was je gewoon binnen gekomen. M.a.w met een beetje moeite en inzet kan je voor weinig naar een feestje gaan en top djs zien. Dus de mogelijkhijden zijn er zker om naar feesten te gaan het is gewoon een kwestie van willen!!! |
Natuurlijk, alles is mogelijk, alleen moet je in het dagelijks leven prioriteiten stellen. Wat ik al zei, ik bezoek regelmatig feesten en probeer favoriete dj's live te zien. Dat lukt niet altijd, doordat het feest te ver weg is of dat een dj nog niet in Nederland gedraaid heeft. Dat weerhoudt mij er niet van om mijn keuze te baseren op een 'internet setje'. |
|
|
| Siesta |
| Afgelopen zondag Axwell gezien in Bloomingdale, hij gaat sowieso in mn top5! (technisch) hele goede dj. Met natuurlijk fantastische producties... |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by magrec
mooi betoog bas maar kansloos mbt het dj mag top 100 verhaal waar duizenden mensen hun stemmen bepalen aan de hand van setjes van het internet. |
klopt! vooral die yanken laten alles afhangen op setjes. Heel de djmag is de laatste jaren een triest verhaal maar mag best me mening geven daarover.
| quote: | | Dat weerhoudt mij er niet van om mijn keuze te baseren op een 'internet setje'. |
Dat weerhoudt mij er niet van om dat als kansloos te bestempelen. De redenen daarvoor heb ik gegeven.
| quote: | | Afgelopen zondag Axwell gezien in Bloomingdale, hij gaat sowieso in mn top5! (technisch) hele goede dj. Met natuurlijk fantastische producties... |
In de auto richting ML heb ik stukje van zijn essential mix gehoord. Klonk erg lekker, maar hoop dat hij betere skills heeft dan steve angello. Die valt me laatste tijd toch erg tegen qua DJ en producties. Al is Otherwise Then toch best dikke track. |
|
|
| Frenkieee |
Otherwise Then is wel lekker, maar eigenlijk ook hartstikke simpel. Steve is het de laatste tijd een beetje aan het kwijtraken, dat klopt. Axwell daarentegen is nog steeds op hoog niveau bezig, al werd zijn EM wel gezien als onder zijn huidige niveau. Maar wat die man doet met acappella's en zijn edit's van bekende nummers, dat is echt wel klasse.
Nummer 1 blijft voor mij gewoon Eric Prydz. Wát een producties, wát een sets. Hoop zo dat ie binnenkort weer naar NL komt, dan ga ik er zeker heen, al moet ik er voor naar het uiterste noorden van het land. |
|
|
|
|