return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 [4] 5 
studentenclub (pg. 4)
View this Thread in Original format
djcresto
quote:
Originally posted by Devilex
De sociale contacten tussen jongeren onderling gaan jaar na jaar achteruit, we worden echt zielig en apathisch en binnen 10 jaar zal 90% van de communicatie tussen jongeren verlopen via internet, sms en weet ik wa.


Ik heb door het "medium internet" toch al een pak mensen leren kennen die ik anders nog nooit had gekend (denk maar aan de beta's). Vroeger zaten de mensen ook maar gewoon 's avonds voor tv. Als ge nu opt café ene wilt gaan drinken belt ge toch ook dezelfde kameraden. En die zullen toch meestal nie antwoorden "nee kblijf thuis, kben aant chatten".
djcresto
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Dit is nu exact waar mijn thesis over zal gaan :)


interessant topic waar ge uren over kunt discussieren J :D
Bertn
quote:
Originally posted by djcresto
Ik heb door het "medium internet" toch al een pak mensen leren kennen die ik anders nog nooit had gekend (denk maar aan de beta's). Vroeger zaten de mensen ook maar gewoon 's avonds voor tv. Als ge nu opt café ene wilt gaan drinken belt ge toch ook dezelfde kameraden. En die zullen toch meestal nie antwoorden "nee kblijf thuis, kben aant chatten".


vroeger stond er op geen enkel kot een tv;)
Dark Apostle
quote:
Originally posted by Devilex


De sociale contacten tussen jongeren onderling gaan jaar na jaar achteruit, we worden echt zielig en apathisch en binnen 10 jaar zal 90% van de communicatie tussen jongeren verlopen via internet, sms en weet ik wa.


Dat is een veel te nauw zicht. Via het internet heb ik persoonlijk een heleboel mensen leren kennen die ik uiteindelijk nu ook in de buitenwereld mee omga. Moest ik nooit een pc hebben aangeraakt kende ik maar 5 mensen buiten mijn familie om, want via communities ben ik net vaker beginnen uitgaan.

De reden dan veel jongeren apathisch zijn is omdat het ni koel is om geïntereseerd te zijn in iets. Dat was al toen ik nog maar net in het middelbaar zat en toen was er nog niet echt spraken van Koning PC en Meester Breedband. De huidige generatie middelbare schoolgangers hebben nog steeds datzelfde trekske en ze lijken nog dommer te zijn geworden ook en komende van mij "een pummel zonder hogeschool diploma" zegt al veel.
Nabistai
quote:
Originally posted by Devilex
Studenteclubs zijn dan ook vaker weggelegd voor kotstudenten.


Dit is zowat het belangrijkste wat in deze thread staat. In het begin vond ik heel dat gedoe van die studentenclubs ook maar dikke bagger, maar sinds ik op kot zit heb ik mij daar al supergoe geamuseerd!

Alleen de doorsnee doop vind ik nog steeds zever (look, kots, ketchup etc in u bakkes smijten). Ik ben dan maar bij een kleinere studenclub gegaan waar ze ne simpele bierdoop houden. Voor de rest leert ge zo massas interessante mensen kennen :D
DeSpErAtOs-X
amai ... wat een wussen hier allemaal ...

Eerst en vooral: als ge nie gedoopt zijt of ge zijt nie bij een studentenvereniging , hou dan uwe mond maar want dan leeft ge enkel van de vooroordelen van uzelf & anderen.

Ten tweede: mijne doop viel mee (ok, twas zwaar, zowel fysiek als psychisch net stap die ge normaal nie zou zetten), maar't geeft een gevoel van zelfverwezenlijking en schept nen hele goeie band met de mensen van uwe doop-groep.

Voor de rest is da zoiet da ge ofwel doet voor uzelf, ofwel niet ...

Ik zou het alleszins spijtig vinden moest deze traditie ooit stoppen mits ik toch vind da ge't ooit moet meegemaakt hebben.

En wat die clubs & verenigingen betreft ...

Clubs zijn ofwel enkel mannen ofwel enkel vrouwen (op 1 uitzondering na, één vrouw of man toegelaten) en zijn zo meer de selectieve vriendengroep (zelfde interesse, levensdoel, richting & opvatting)

Vereniging vertrekt vanuit de faculteit en is hierdoor ook veel gematigder en ook groter in omvang.

Maar de pc doet er toch wel idd geen goed aan de sociale studentenactiviteiten. (maar de tv ook niet, de andere opvatting v de scholen met werkjes & dergelijke ook niet).
TOR
quote:
Originally posted by DeSpErAtOs-X
Ik zou het alleszins spijtig vinden moest deze traditie ooit stoppen mits ik toch vind da ge't ooit moet meegemaakt hebben.


Licht even toe?
anke
ik ben ook beginnen twijfelen toen mn vader en moeder zeiden dat dat hun beste tijd van hun leven waren
ge moet het bijna doen anders ga ik hier spijt van krijgen later en ben je nooit echt student geweest

moeilijk keuze :(
diddi
quote:
Originally posted by DeSpErAtOs-X
amai ... wat een wussen hier allemaal ...

Eerst en vooral: als ge nie gedoopt zijt of ge zijt nie bij een studentenvereniging , hou dan uwe mond maar want dan leeft ge enkel van de vooroordelen van uzelf & anderen.


:rolleyes:
pooley
Mijn doop in Ehsal was super.
Bij ons mocht er wel geen druppel alcohol gedronken worden door de schachtjes (ja ge kon u dus geen moed indrinken).
Twas voos, vettig, ge werd belachelijk gemaakt opt beursplein in BXL, ge stinkt voor een koppel maand (u haren wnr ge ze wast) maar om der als groep door te geraken en iedereen door de proeven te trekken, onbeschrijflijk. U manneke staan tegenover de praeses/schachtentemmer; schitterend maar soms ja, slikken :)

Na de doop hangt ge als groep ook meer samen, iets 'samen' meegemaakt.

Schachtenverkoop, ontgroening, doop, ontgroeningscantus etc etc... niet door elkaar halen...

Sommige vinden het belachelijk, 'nieuwe vriendjes zoeken', 'stoer', iets voor zatlappen....
Ieder zijn mening natuurlijk maar ge zou het eens moeten doen of ten minste weten hoe het verloopt en u niet baseren op reportages a la Telefacts & Jambers.
De plaats waar je het doet, de richting (vété :) ) & de instelling (unif/hogeschool)... Speelt een rol in de 'vettigheid' van uw doop.

Config
quote:
Originally posted by anke
ik ben ook beginnen twijfelen toen mn vader en moeder zeiden dat dat hun beste tijd van hun leven waren
ge moet het bijna doen anders ga ik hier spijt van krijgen later en ben je nooit echt student geweest

moeilijk keuze :(


als ik op kot zat dan zou ik zowieso in een studentenclub gezeten hebben.. Damn.. en uw ouders moedigen dat aan? denk dat het in 80% van de gevallen niet aangemoedigd wordt hoor door ouders..
Devilex
Ik ga er nog 2 jaar bij doen ze volgend jaar
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Privacy Statement