|
Tweede Kamer Verkiezingen 2006
|
View this Thread in Original format
| eieregooie |
Nog een paar dagen, dus het moet echt even :p
Stem waar je op gaat stemmen, en vertel wat je denkt / wilt / hoopt dat er gaat gebeuren betreffende coalitievorming...
Relle mag :D :p
PS, als je t nog niet weet, stem dan achteraf wat je gestemd hebt. |
|
|
| AirPole |
Goeie draad Ei. Ik stem op de SP in ieder geval. CDA moet ik absoluut niks van hebben, de standpunten van de PVDA staan mij niet aan, en D66 is toch op sterven na dood, terwijl Mark Rutte de VVD alleen maar voor lul blijft zetten. Ik hoop dat er een linkse coalitie komt, en ik stem op de SP. Ik stem niet op de SP omdat die Jan Marijnissen nou zo'n leuke vent is, maar omdat ik op de website heb gekeken van de SP en ik echt iets van 90% raakvlak heb met hun standpunten. De afgelopen jaren zijn genoeg verkloot, het moet nu maar eens anders.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren op 22 November. |
|
|
| eieregooie |
De draad lag wel voor de hand hoor ;)
Ik stem zelf trouwens ook links, alleen ben er nog niet uit. Ik vind Marijnissen juist WEL een fantastische vent. Het meeste vertrouwen heb ik in de PVDA omdat ze al de nodige regeringservaring hebben. Maar volgens mij heb ik juist weer het grootste raakvlak met Groen Links wat betreft de standpunten, ook al ontloopt dat elkaar erg weinig.
Als ik NU moest kiezen werd het SP, maar we hebben nog eventjes :D |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by eieregooie
De draad lag wel voor de hand hoor ;)
Ik stem zelf trouwens ook links, alleen ben er nog niet uit. Ik vind Marijnissen juist WEL een fantastische vent. Het meeste vertrouwen heb ik in de PVDA omdat ze al de nodige regeringservaring hebben. Maar volgens mij heb ik juist weer het grootste raakvlak met Groen Links wat betreft de standpunten, ook al ontloopt dat elkaar erg weinig.
Als ik NU moest kiezen werd het SP, maar we hebben nog eventjes :D |
Nee, kijk ik dacht al dat ik het wat beter moest formuleren. Ik vind Marijnissen ook vet, maar ik bedoel dat ik niet zo'n persoon ben die puur stemt op een persoon, wat ik zooooo verschrikkelijk fout vind. 'Oh, ik vind Wouter Bos wel tof, dus stem ik maar op hem.' Dat vind ik gewoon bull. Ik stem dus op de SP, omdat ik veel raakvlak heb met de partij, gezien de standpunten. Dat Marijnissen een toffe gast is, is dan een leuke extra.
:) |
|
|
| eXos |
Ik stem op Marijnissen!
Gewoon omdat t kan! En ik vind m tof! |
|
|
| Creamfields23 |
| Ook SP here (Marijnissen) |
|
|
| Ouwe Dwaas |
ik heb even lang getwijfeld op wie ik wilde gaan stemmen.
maar ben eruit:
SP |
|
|
| Siesta |
Ben benieuwd hoe iedereen piept als we 4 jaar Links hebben gehad:)
Ik stem in ieder geval VVD, ik heb globaal het programma doorgelezen en kan me er goed in vinden. |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by Siesta
Ben benieuwd hoe iedereen piept als we 4 jaar Links hebben gehad:)
Ik stem in ieder geval VVD, ik heb globaal het programma doorgelezen en kan me er goed in vinden. |
Inderdaad, SP en PvdA willen geloof ik voor Sinterklaas gaan spelen zodat de rest weer de bende op kan ruimen. Met de kieskompas kom ik het dichtst uit bij CDA en denk dat ik dit dan ook ga stemmen :) |
|
|
| magrec |
| Alles behalve links, puur omdat dat economisch gezien funest zal zijn. Ik denk dat ik op de VVD stem. |
|
|
| basvh |
ja hier ook vvd. Kan me er goed in vinden en bovendien geloof ik niet dat een linkse coalitie goed is voor ons land. Mijn stem is dus ook een gedeelte strategisch. Hopelijk kan er misschien weer een coalitie CDA/VVD + 3e partij gevormd worden.
Het programma van de SP heeft een paar rake punten en sommige niet eens zo links als je zou verwachten. Wat ik verder alleen vind is dat veel van die punten financieel onhaalbaar zijn of heel zwaar op de economie gaan leunen. En hier en daar spreken ze zichzelf ook wel beetje tegen. Ook vind ik heel dat gedoe van het extra belasten van grotere inkomsten geen goede optie. Het is bijna een straf om goed te ondernemen en daar ook goed mee te verdienen.
Waar ik blij om ben is de vrije val van Wouter Windvaan Bos. Die gast is zo glad en nep als het maar kan zijn. Kan die gast echt niet uitstaan en PVDA programma is iets wat bij mij nog nooit indruk heeft gemaakt. |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by basvh
Waar ik blij om ben is de vrije val van Wouter Windvaan Bos. Die gast is zo glad en nep als het maar kan zijn. Kan die gast echt niet uitstaan en PVDA programma is iets wat bij mij nog nooit indruk heeft gemaakt. |
100% mee eens! Echte 'turncoat' die gast. |
|
|
|
|