return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Laszlo @ Slottsstallarna Top Floor, 4½ hrs (2006-11-17)
View this Thread in Original format
Laszlo
Det var ett tag sedan jag postade någon promo, så se detta som en sådan, även om jag mer eller mindre lagt hörlurarna på hyllan. Eftersom de ville ha lite house på stallet så ställde jag dock givetvis upp, på villkoret att jag fick köra mitt race. (Vilket jag till 87,5% gjorde)
Här har ni. 277 min, 192 kbps. Hoppas ni gillar. Lite nytt och lite mer gammalt - MEN en jävla massa bra:) Nu ska jag försöka sova av min salongsberusning++ som brukar vara den naturliga följden av all gratis sprit :)

01. Stefano Greppi feat. Niconote - Living in a video (Niconote Original Mix)
02. Trentemöller - Nam Nam
03. Thomas Schumacher - Red Purple
04. Nathan Fake - The sky was pink (James Holden Mix)
05. Booka Shade - Darko (Bookas Funka da Funk Mix)
06. DJ Hell feat. Billie Ray Martin - Je regrette everyting (Superpitcher remix)
07. The Knife - Like a pen (Heartthrob Remix)
08. PQM - You Are Sleeping (PQM Meets Luke Chable Vocal Pass)
09. Rob Mello - Fantasize
10. No Doubt - Hella Good (Sheram Jay Remix)
11. Justin Timberlake - Sexy Back (DJ Sneaks sexy main mix)
12. Atrium - In love with you (Paul Harris remix)
13. John Creamer & Stephane K - I wish you were here (Lexicon Avenue Remix)
14. Faithless - Bombs (X-press 2 Remix)
15. yello - Oh yeah (Booka Shade Remix)
16. Mooncat and Ferank - Hear what was said (Vocal Mix)
17. Rodamaal- Insomnia (Ame remix)
18. Joe T Vannelli feat Rochelle Fleming - Get it on (Joe T Vannelli Dubby Mix)
19. Audion - Mouth to Mouth
20. Nic Fanciulli - Lucky Heather
21. Blondie vs Edison - Heart of glass (Electro Disco Mix)
22. Sharam - Party all the timne
23. The Knife - Pass this on (Dahlbäck & Dahlbäck remix)
24. Tiga - You gonna want me (12 inch mix)
25. David Guetta vs. The Egg - Love don't let me go (walking away) (Joachim Garraud and David Guettas f*** me I'm famous mix)
26. Infusion - Do to you '82
27. Eurythmics - Sweet dreams (Angello & Ingrosso vocal mix)
28. Armand van Helden - My my my (We deliver mix)
29. Fedde le Grand - Put your hands up for Detroit
30. Chanel - My life (Seamus Haji Remix)
31. Scissor Sisters - I don't feel like dancing (Paper Faces Remix)
32. Justin Timberlake - Sexy Back (Steve Lawler's Seso Oscurita Mix)
33. Outwork feat. Mr. Gee - Elektro
34. A-Studio - SOS (Skylark Vocal Remix)
35. Eric Prydz vs Pink Floyd - Proper Education (Deepdubs Extended Edit)
36. Röyksopp - What else is there? (Trentemöller remix)
37. Roger Sanchez - Lost (D. Ramirez Remix)
38. D. Ramirez - Dischoteka
39. Platinum Mules - Squeeze (Part 2)
40. Psychatron - 7th morning
41. Sasha & Charlie May - Seal Clubbing (James Zabiela's Seal Squeal Remix)
42. Ame - Rej (Wally Lopez Remix)
43. Pryda - Remember
44. Pablo Assans - Mindtrip
45. The Knife - Silent Shout (Williams Acidic Circuits Remix)
46. Mandy vs. Booka Shade - Body Language
47. Petter - Some polyphony

edit: blev två rejäla ups på slutet. En pga repig skiva och en annan pga en överförfriskad gäst som var tvungen att knappa på utrustningen...
mr_fisken
vilket köttigt jävla set alltså, bra jobbat med tracklisten :)

inte min stil riktigt men några gobitar fanns det ju som tex
41. Sasha & Charlie May - Seal Clubbing (James Zabiela's Seal Squeal Remix)
jofawe
om det gick hem i växjö så är det bara att gratulera =)
Laddar ner settet, får lyssna på det i bilen idag när jag ska på en liten roadtrip
Laszlo
Nja, gick hem och gick hem...kan ju inte säga att jag hade mer folk på golvet än vad snubben där nere från Jock-de-Nation som körde R&B och Carola hade...:) Men det fanns ett fåtal snubbar som diggade det...ett par tjejer stod och röjde konstant i över en och en halv timma vilket jag tyckte var häftigt...och jobbarna i baren uppskattade det som fan, vilket jag var mest förvånad över - det är de som brukar gnälla mest.
SMC
quote:
Originally posted by Laszlo
19. Audion - Mouth to Mouth


:stongue:
Laszlo
Oväntat inslag va? :)
SMC
quote:
Originally posted by Laszlo
Oväntat inslag va? :)


Oja. :happy2:
Pisch
Riktigt bra mix! Okej, alla låtar föll mig inte i smaken!

Spår 1-9 va inte så mycket min smak, lite segt och en del blippmusik!Fy helvete vad svårt jag har för: The sky was pink (James Holden Mix) Dock gillade jag DJ Hell feat. Billie Ray Martin - Je regrette everyting (Superpitcher remix)

Spår nummer 12 va riktigt nice!

21, 22, 23 24 och fram till 29 va en jävla hitparad, dock 2 trötta låtar i: Put your hands up for Detroit & Love dont let me go, men det funkade!

Lost ( D.Ramirez Lost in Rave mix) Är ruskigt bra, tillsammans med:
Silent Shout (Williams Acidic Circuits Remix)Den va helt vild! MUMS!

Mixningen kan jag väl inte säga något om, de får de inbitna rävarna kommentera! Är inte så bra på att höra om de är skillade övergångar eller inte, men jag hittade väl inget fel i de!

Hörde att du skulle riva av en till Mix på det där stället, vore guld om du kunde slänga upp det också, om du har tid och lust! Cheers!
Cloudburst
Har lyssnat på typ 50 minuter hittils (på väg hem från plugget) och ska fortsätta imorn. Början var lite långsam men det tog sig efterhand. :)
Laszlo
Tack för kommentarerna...att det var segt i början beror väldigt mycket på att ovanvåningen på slottsstallarna inte är något renodlat dansgolv...



skitmysig lokal (dock inte så findukat på fredagar) där det är mycket folk som sitter och tar en after worköl eller laddar upp inför kvällen, och då vill jag inte gärna skrämma iväg folket med att köra en massa tunga grejer...sen framåt kvällen när folk börjar få i sig en del dricka så blir det en del spontandans på den ytan den lilla ytan framför scenen. Sen att det spelades en del sönderspelade komersiella låtar beror ju på att det inte är något klubbfolk jag spelar för egentligen...lite hora var jag tvungen att vara :)

Och jo, Je regrette everything är faaan så bra! :D Likaså the sky was pink...:)

fe_maLe
ohh...missat det här, tracklist ser nice ut:cool: laddar nu**
så man har nått att göra inatt =p
Amnezia
stekig tracklis:cool: riktigt bra set, både när de gäller musik o mixskills...en hel del sköna klassiker också, + som alla andra redan nämnt...sky was pink e ju alltid ett välkommet inslag i mixar, precis som body language....Tjofräs helt enkelt, kanske dags å ta ner lurarna från hyllan igen (:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement