return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Wat vinden jullie nu leuke muziek (pg. 3)
View this Thread in Original format
Siesta
quote:
Originally posted by Creamfields23

Er zijn weinig producers die rijk zijn geworden denk ik. Laatst las in in het Belgisch forum dat een Lolo/airwave het moet doen met 900 euro in maand. :( Zoiets vind ik echt jammer. Hij vertelt ik doe het niet voor de centen en voor zoiets heb ik echt diepe respect.



hoax :o ! Puur om calimero te zijn en hopen dat mensen toch die tracks legaal downloaden :toothless
@win
Trance staat hier nog altijd op nummer 1. Ik vind juist dat het heel goed gaat met de trance op dit moment. De stroming is zich de laatste tijd erg aan het vernieuwen. Het mogen dan wel steeds minder producties zijn in de '99' stijl maar ik vind dat trance goed meedraait met de huidige electro-koers. Die invloeden maken de trance veel rauwer en het knalt beter dan eerder. Ook de invloeden van mannen als Cosmic Gate, Dave 202 en vooral Sean Tyas vind ik zeer bemoedigend. Snoeihard knallen, zonder dat het kazig of hardtrancerig wordt, met heel veel gevoel voor melodie. Echt mijn ding! Veel mensen zullen het wel 180 graden met me oneens zijn, amar allaa...

daarnaast luister ik ook veel naar electro en minimal e.d. EDM is en blijft gewoon erg in beweging in positieve zin!
Donna
Kijk,iedereen doet t ergens voor,en is t niet om de centen dan is t wel de hoeveelheid aandacht en adoratie waar t om kan gaan.
De erkenning en bladibla.
Ze zullen er toch ook niet echt armer van worden als je de studio's bekijkt waar ze in werken.
En ok,toegegeven,veel producers van nu hebben een rijke paps of suikeroom die de spullen voor ze aanschaft,deze types maken ook klote tracks met fake-emotie,brrrr.
AirPole
quote:
Originally posted by @win
ik vind dat trance goed meedraait met de huidige electro-koers. Die invloeden maken de trance veel rauwer en het knalt beter dan eerder. Ook de invloeden van mannen als Cosmic Gate, Dave 202 en vooral Sean Tyas vind ik zeer bemoedigend. Snoeihard knallen, zonder dat het kazig of hardtrancerig wordt, met heel veel gevoel voor melodie. Echt mijn ding! Veel mensen zullen het wel 180 graden met me oneens zijn, amar allaa...


Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Trance klinkt tegenwoordig echt niet meer rauw. Dat komt omdat de meeste producers nu TE veel bezig zijn met het afmixen, vooral met het EQ en Compress gebeuren. Ik vind goede kwaliteit in een track niet erg, maar de tracks van nu klinken veelal echt te 'schoon', te klinisch ofzo. Vroeger had je nog wel eens zo'n lekkere snijdende open hi-hat die met de kick meeliep. Vroeger werd er nog aandacht besteed aan lekkere ritmes in de drums, alhoewel er op zichzelf niet heel veel percussie kanalen gebruikt werden, nu zijn de drums toch vaak echt hetzelfde. En dan de melodien... De melodien van nu klinken veelal als een zooi willekeurig bijmekaar geraapte noten, in plaats van een ritmisch en tonaal lekker klinkende melodie. Ze moeten weer de kant op van vroeger. Neem nou zo'n melodie als die van Kamaya Painters - Endless Wave of Solid Sleep - Club Attack, beide zijn niet de meest complexe of ingewikkelde melodien die ooit geschreven zijn, maar ze zijn wel zeer effectief en liggen lekker in het gehoor en klinken niet overdone en willekeurig!

Just my 2 cents!
Remy D
quote:
Originally posted by AirPole
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Trance klinkt tegenwoordig echt niet meer rauw. Dat komt omdat de meeste producers nu TE veel bezig zijn met het afmixen, vooral met het EQ en Compress gebeuren. Ik vind goede kwaliteit in een track niet erg, maar de tracks van nu klinken veelal echt te 'schoon', te klinisch ofzo. Vroeger had je nog wel eens zo'n lekkere snijdende open hi-hat die met de kick meeliep. Vroeger werd er nog aandacht besteed aan lekkere ritmes in de drums, alhoewel er op zichzelf niet heel veel percussie kanalen gebruikt werden, nu zijn de drums toch vaak echt hetzelfde. En dan de melodien... De melodien van nu klinken veelal als een zooi willekeurig bijmekaar geraapte noten, in plaats van een ritmisch en tonaal lekker klinkende melodie. Ze moeten weer de kant op van vroeger. Neem nou zo'n melodie als die van Kamaya Painters - Endless Wave of Solid Sleep - Club Attack, beide zijn niet de meest complexe of ingewikkelde melodien die ooit geschreven zijn, maar ze zijn wel zeer effectief en liggen lekker in het gehoor en klinken niet overdone en willekeurig!



En dat is voor mij dus ook de reden dat ik bijna nooit meer live sets luister (wel naar live sets van voor 2004), qua nieuwe tunes vind ik er heel veel bruut en luister ze dan ook veel los van elkaar. Maar de laatste set die ik luisterde, die ik overigens wel na 70 minuten uitgezet heb vanwege de eentonigheid, was weer zo'n eenheid gebeuren. Net of ik 1 heel lang nummer aan het luisteren ben. Dat was de EM mix van Armin van 24/12/2006. Heel veel nummers uit die set luister ik heel vaak los en vind ze heel gaaf maar om ze in een set te horen kan mij niet meer bekoren. Maar eigenlijk vind ik dit al sinds een paar jaar met livesets, op een paar uitzonderingen na dan.
DJ_Massive
zijn er hier nog mensen die van platen van een label als deze houden?

om maar wat te noemen

het is geen "trance" hè, maar o zo trancy
magrec
Oef gisteren naar digweed en jimmy van m geweest in de panama.
Damn wat een platen, absoluut niet meer die oude "progressive" maar nog steeds wel die drive, minimal, electro en techno subliem gemixed. Daar luister ik graag naar. Ging goed los in de panama heb ik lang niet gezien daar.

Daarnaast luister ik naar de wat meer melodieuze progressive van desyn masiello hoewel ik die sounds soms iets te oppervlakkig vind. Eigenlijk vind ik alle muziek met dikke basslines een goede groove vet. Dan kom je al vrij snel op minimal/neo trance progressive/electro/tech-house uit. Muziek met ballen zonder cheesy break ;)
Botol&Cebok
quote:
Originally posted by Remy D
En dat is voor mij dus ook de reden dat ik bijna nooit meer live sets luister (wel naar live sets van voor 2004), qua nieuwe tunes vind ik er heel veel bruut en luister ze dan ook veel los van elkaar. Maar de laatste set die ik luisterde, die ik overigens wel na 70 minuten uitgezet heb vanwege de eentonigheid, was weer zo'n eenheid gebeuren. Net of ik 1 heel lang nummer aan het luisteren ben. Dat was de EM mix van Armin van 24/12/2006. Heel veel nummers uit die set luister ik heel vaak los en vind ze heel gaaf maar om ze in een set te horen kan mij niet meer bekoren. Maar eigenlijk vind ik dit al sinds een paar jaar met livesets, op een paar uitzonderingen na dan.


dj cross !!! at trance energy 2000 1999 jammer dat ik die tijd niet kon meemaken
Donna
quote:
Originally posted by magrec
Muziek met ballen zonder cheesy break ;)


Ja,dat.
Little Theseus
zou het toeval zijn dat ik jaren dol was op kaaskoekjes en ze nu nauwelijks meer kan pruimen? :D:D

DjRV
quote:
Originally posted by Creamfields23
Ik luister steeds meer minder naar EDM. Trek af en toe nog wel eens een gauwe ouwe Trance plaat uit de kast.

De kick die ik vroeger kreeg van een plaat is ver te zoeken en het doet me tegenwoordig weinig al die "nieuwe meuk".

P.S. Aan Donna:

Er zijn weinig producers die rijk zijn geworden denk ik. Laatst las in in het Belgisch forum dat een Lolo/airwave het moet doen met 900 euro in maand. :( Zoiets vind ik echt jammer. Hij vertelt ik doe het niet voor de centen en voor zoiets heb ik echt diepe respect.


Das bull.L-Vee gaat echt niet zijn inkomen lopen te spammen en als hij te weinig verdient komt dat omdat zijn laaste platen echt KUT zijn. Beter gaat ie weer iets maken als Escape from nowhere ipv te janken met een track als People just don't care,ik kots ervan als mensen hun talent zo bruut weg gooien. Veel van de allerbeste trance classics komen uit zijn handen, hoe durft hij dit soort dingen nu te maken. Gewoon scheit hebben aan wat zogenaamd in is en gewoon weer EMOTIE muziek maken, ipv fake troep.


Verder valt er PRIMA te verdienen als producer, beetje goede producer krijgt voor een remixje tussen de 500 en 1500 euro. Het klopt wel dat je minder krijgt voor het komen op een mix cd, maarja de slimme producers gaan dj'en en ontvangen door naamsbekendheid 500-> 2000 euro per set. Tis maar net hoe je met je mogelijkheden omgaat.
Chicane
Laatste maanden helemaal weg van ambient en lounge, helemaal geweldig! Niet alleen Café del Mar en Supperclub meuk, maar ook zweverige shizzle zoals op http://www.sphericlounge.de/


Top! :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Privacy Statement