|
Geld lospeuteren bij je baas? Hoe doe je dit?
|
View this Thread in Original format
| Creamfields23 |
Hoi lui,
Even een wat serieuze kwestie. Eind komende week krijg ik uitsluitsel over mijn baan. Ik ben een half jaar geleden van de werkvloer verhuisd naar de sales support staff binnen het bedrijf waar ik werk. Ik ben hier drie jaar geleden als orderpicker begonnen.
Op dit moment ben ik verantwoordelijk/de rechterhand voor mensen op salesoffices in Duitsland en Italie.
Allemaal leuk en aardig en ben best trots op mezelf dat ik zoiets voor de tweede keer flik! De mensen in het buitenland waarmee ik dagelijks werk zijn erg enthousiast over mij.
Ik weet ook dat ik Half Mei naar Milaan mag en 1 mei loopt mijn contract af. Alleen mijn werkgever hier laat niets blijken dat ik mijn werk doe en zegt niets over mijn contract. Laatst waren ze salarisstroken aan het uitdelen en een collega had het zonder te zien toevallig die van mijn geopend (zij is ook net nieuw!!) Het eerste wat ze zegt is oh ik heb te weinig ontvangen. Later bleek dat het dus mijn loonstrook was. Ging niet om superveel verschil iets van 4 tientjes.
Ik voelde mij best genaaid eigenlijk. Het verschil tussen haar en mij is dat zij wat diploma's heeft en ik niet.Ik ben van nul af doorgegroeid en ik weet precies wat er op de werkvloer gebeurd. Ik heb dus meer kennis van het bedrijf + ik heb de landen met de meeste klanten op mijn bord.
Ik vind deze baan elke dag een uitdaging en ik wil deze internationale functie graag voor lange tijd terugzien op me CV.
Alleen wil ik ook als ik moet tekenen drie honderd euro bruto extra vragen. Mijn vraag is zou ik hiermee me eigen glazen ingooien? Heeft er iemand anders misschien al eens in zo'n situatie gezeten en hoe is dat verlopen?
Alle tips zijn welkom :) |
|
|
| AirPole |
| Ik zie niet in waarom je je eigen glazen zou ingooien? 'Nee heb je, ja kan je krijgen', geldt volgens mij nog steeds. Je kan het dus gewoon proberen. |
|
|
| SnuggLe |
Als je uitgaat van 'lospeuteren' heb je wat mij betreft niet de goede insteek. Lospeuteren klinkt negatief: net alsof je het niet zou verdienen.
Probeer goede redenen te vinden waarom jij dat geld waard bent: waarom zou je meer moeten verdienen? Wat zijn je sterke en zwakke punten? Probeer, want geld is niet alles, anders een opleiding of cursus los te krijgen om aan die zwakke punten te werken zodat je in jezelf investeerd.
Laat ik het zo zeggen: ik snap je probleem niet helemaal. Ja, iemand met een diploma die hetzelfde werk doet zal meer geld verdienen/krijgen. Zo is het nu eenmaal. Maar vergelijk jezelf niet teveel met anderen. Als dit iets is wat je ECHT leuk vindt dan moet je het 'nemen' dat je maybe iets minder verdient. |
|
|
| magrec |
Zoiets heb ik nu ook met mijn werk. Via uitzendbureau ben ik er begonnen en na een half jaar krijg ik vast contract. Salaris onderhandeling gingen beetje stroef en ik ben uiteindelijk akkoord gegaan dat ik voor mijn vaste contract echt kon onderhandelen. Half jaar laten zien wat ik kan etc.
1,5 maand geleden nieuw meisje op het werk en wat hoor ik geen diploma (wat ik wel heb) niet veel meer werkervaring maar wel 200 euro bruto meer en ook via hetzelfde uitzendbureau. Maar goed ik zit nu in de positie dat ze niet meer zonder me kunnen en moeite hebben om nieuw personeel te krijgen. Over 1,5 maand krijg ik vast contract, reken maar dat ik in ga zetten op 600 euro bruto meer.
Maar mijn werkgever is ook niet zo dom dus ik wacht eerst hun aanbod af misschien is dat nog wel meer ;) |
|
|
| Siesta |
| mannen, jullie weten toch hoe vrouwen zich omhoog werken :D |
|
|
| Creamfields23 |
Ben blij dat ik niet de enige ben!
Ze hebben mij zowieso een bonus van 100 euro beloofd in geval van een vast contract. Ik vind het te weinig :p Ik heb het idee dat mensen met een grote mond altijd meer voorelkaar krijgen ben al gauw tevreden en daar moet ik echt een keer vanaf stappen.
Snuggle goeie tip dat van die opleiding/cursussen. Die kan ik als een soort van plan B meenemen. (BTW ik heb lospeuteren gebruikt om topic wat meer op te blazen)
Hoe kan je het beste beargumenteren? Alles op papier kladden of gewoon zo vertellen?
@ Sies. ! ik werk alleen maar met vrouwen op de afdeling :nervous: |
|
|
| Smirnoff |
Ik denk dat het er helemaal aan ligt wat je op dit moment verdiend.
De meeste werkgevers zien alleen cijfers dus voor jou 10 anderen.
Pas als je onmisbaar bent in een bedrijf kan je dingen eissen.
Mijn baas die zegt gewoon: Als je het ergens anders beter kan verdienen, dan ga je toch !
Je moet iig hoog inzetten naar mijn mening....
Als je op 300 euro inzet zal je op 150 euro uitkomen (bruto) en wat is nou 150 euro bruto...
Gewoon kijken waar je baas mee aan komt zetten en er dan proberen een klein beetje bij te lullen.
Eigenlijk moet je gewoon weten wat de rest van je collega's verdienen dan kan je dat mooi vergelijken.
Effe off topic:
Iedereen lult altijd ik verdien dit... ik verdien dat maar wat is nou een beetje een reeel bruto maandsalaris ??
Op internet wordt je er niet veel wijzer van.
Het ligt natuurlijk wel aan de CAO maargoed...
Ben wel benieuwd wat de mensen zoal verdienen ?? |
|
|
| Creamfields23 |
Inderdaad ik heb vaak op loonwijzer gezeten en ik word en niet veel wijzer van.
Ik zit nu op 1950 BRUTTO Ik weet niet ofdat veel of weinig is :) |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by magrec
Zoiets heb ik nu ook met mijn werk. Via uitzendbureau ben ik er begonnen en na een half jaar krijg ik vast contract. Salaris onderhandeling gingen beetje stroef en ik ben uiteindelijk akkoord gegaan dat ik voor mijn vaste contract echt kon onderhandelen. Half jaar laten zien wat ik kan etc.
1,5 maand geleden nieuw meisje op het werk en wat hoor ik geen diploma (wat ik wel heb) niet veel meer werkervaring maar wel 200 euro bruto meer en ook via hetzelfde uitzendbureau. Maar goed ik zit nu in de positie dat ze niet meer zonder me kunnen en moeite hebben om nieuw personeel te krijgen. Over 1,5 maand krijg ik vast contract, reken maar dat ik in ga zetten op 600 euro bruto meer.
Maar mijn werkgever is ook niet zo dom dus ik wacht eerst hun aanbod af misschien is dat nog wel meer ;) |
Ben jij wel, net zoals dat meisje dat 200 meer kreeg, netjes onder het burotje gekropen van je baas? :haha: |
|
|
| Chicane |
| quote: | Originally posted by Creamfields23
Inderdaad ik heb vaak op loonwijzer gezeten en ik word en niet veel wijzer van.
Ik zit nu op 1950 BRUTTO Ik weet niet ofdat veel of weinig is :) |
Is nog altijd 350 euries meer dan mij, ben pas begonnen als junior :/ |
|
|
| Fkwebeman |
Gewoon altijd een voor jezelf redelijk bedrag te vragen. Het zijn immers onderhandelingen?
Kijk eens om je heen wat mensen verdienen met vergelijkbare functies. Ikzelf heb nog nooit de onderhandelingen hoeven doen, maar heb wel een mooi voorbeeld van een bekende van mij.
Hij stapte over naar een andere werkgever omdat zijn oude failliet was gegaan. Bij de oude verdiende hij 1500 bruto, nu moest hij zelf het eerste bod doen aan de werkgever. Hij kreeg een iets hogere functie dan hij had, geen idee wat hij moest vragen. Uiteindelijk na veel overleg, besloten hoog, maar redelijk in te zetten. Vroeg 2200 bruto, kreeg tegenbod van 2000 bruto met doorgroei en bonus. Viel hem alleszins mee, omdat hij eigenlijk gewoon voor zijn oude loontje ook had getekend. :D |
|
|
| Donna |
| Mannen lullen altijd over bruto,vrouwen over netto,misschien dat daar t verschil in zit ;p |
|
|
|
|