|
Club Life vs. ASOT
|
View this Thread in Original format
| TOR |
De poll der polls, een clash tussen twee Nederlandse grootheden :D
Club Life is nu al een tijdje bezig, dus we hebben een solide basis om beide shows met elkaar te vergelijken. Welke show draagt jouw hart het meeste weg?
Ik opteer zonder veel twijfel voor Club Life, omdat Tijs een veel gevarieerder programma brengt en een zeer goed oor heeft voor wat werkt op de dansvloer. Zijn overgangen zijn niet zo perfect als die van Armin, maar ik kan me tenminste vinden in 75% van de playlist in tegenstelling tot de 15% waar Armin het mee moet stellen. Armin heeft altijd gezegd dat hij geen "prisoner of his own style" wilde worden, maar dat lijkt nu toch al een tijdje aan de gang te zijn.
Ik besef dat er nog heel wat andere shows bestaan, maar voor deze poll wilde ik me beperken tot de twee voornaamste trancenamen.
Benieuwd naar de meningen. |
|
|
| BZRK |
| Ik vin ASOT beter, gewoonweg omdat ik daar meer nieuw materiaal mee leer kennen. Vind dat Tiësto nogal de neiging heeft om vaak oude of oudere platen te draaien. |
|
|
| FenixStyle |
Voor mij ook zondermeer Club Life..
Technisch zal Tiesto idd niet kunnen tippen aan Armin, maar de tracklists zijn gewoon veel gevarieerder.. Dat het niet enkel de nieuwste platen zijn die Tiesto draait, vind ik niet zo erg.. Tis nu niet dat er elke week tientallen vette releases verschijnen, dus heb er niks op tegen dat hij ook wat ouder werk in z'n show steekt.. De platenkeuze zelf is ook echt wel wat ik luister tegenwoordig: Een mix tussen trance, progressive, electro en neotrance...
Ik moet trouwens toegeven dat ik sinds Club Life geen enkele ASOT meer heb gehoord. Tegenwoordig bekijk ik zelfs nog amper de tracklist iedere week.. |
|
|
| _Jedi |
Vote: A State Of Trance
Kben meer een Armin liefhebber dan een Tiësto luisteraar.
Maar ook omdat ASOT al heel lang bestaat en niet alleen een radioshow is, maar ook een begrip in The World Of Trance.
De charts, de tracklists,...
Armin is ook zo goed geweest omdat ASOT te promoten via verscheidene CD's en parties.
Club Life is daarom niet slecht,
maar ondanks het al een tijdje bezig is (hoelang eigenlijk?)
heeft de show voor mij nog veel te bewijzen.
Maar laten we zoveel mogelijk genieten van beide,
want daar gaat het hem toch om in de eerste plaats. |
|
|
| Blue Sky 99 |
Zonder twijfelen kies ik voor Club Life. Ten eerste luister ik al een tijdje geen zuivere trance meer omdat de kwaliteit toch vaak ontbreekt. Aangezien er in ASOT in principe veel meer de nadruk op trance gelegd wordt, ligt de keuze voor de hand. ASOT luister ik dan ook eigenlijk nooit meer, tenzij het gaat om een speciale show, zoals een 300ste aflevering of een top 20 van het afgelopen jaar. Maar achteraf beklaag ik het me elke keer weer en kom ik telkens weer tot de conclusie dat de wereld waarin Armin vertoeft een ongelooflijke joke is.
Club Life brengt een veel grotere variëteit en ik heb nog bijna geen enkele show gemist denk ik :wtf: (en voor een progressive addict vind ik dat wel vrij uitzonderlijk :p ). Dat Tiësto niet altijd de meest up-to-date platen brengt vind ik niet eens zo slecht, we leven immers al in een muziekwereld waarin je platen vaak al beu gehoord bent alvorens ze gereleased zijn. Nu zeg ik niet dat elke aflevering een must is maar het luistert meestal nog wel relaxt weg op een vrijdagavond. |
|
|
| Push2005 |
Er is gewoon geen contest meer... Tiësto is altijd al heer en meester geweest in de trackselectie dusja :)
ASOT was zeker decent; maar nu gaat het veel te veel de verkeerde kant op.
Wat Club Life zo goed maakt voor mij tov ASOT:
1) Gevarieerde stijlen
2) Manueel gemixed (ja, manual verkies ik boven die soms te serene computerovergangen. Tiësto heeft een zalige timing)
3) Geen saaie continuous mix; maar een echte radioshow (dat was ASOT vroeger ook en zou het beter terug doen)
4) Niet noodzakelijk de nieuwste platen; gewoon wat lekkers van overal
5) Hij doet het in de eerste plaats voor zichzelf en kenners, en niet voor duizenden fans.
Ik hoop dat het zo kan doorgaan; 2u wekelijks kwalitatief vullen blijft op dit moment een harde opgave denk ik. Tiesto durft van nature wel eens lui zijn dus hopelijk blijft hij er gemotiveerd voor. En als hij het beu is gewoon stopzetten ipv te gaan spelen. |
|
|
| FCB_Fanatic |
Ik heb het ondertussen opgegeven om naar ASOT te luisteren. De laatste keren dat ik heb geluisterd, had ik echt de indruk dat Armin nauwelijks nog iets fatsoenlijks draaide. Ofwel waren de platen gewoon slecht, ofwel konden ze mij nauwelijks boeien (op een zeldzame uitzondering na).
Tiësto zn show vind ik dan toch aangenamer om naar te luisteren, hoewel ik er ook niet wekelijks naar luister. Het stoort mij trouwens niet dat Tiësto geregeld voor de recentere platen kiest, meestal zijn ze van grotere kwaliteit dan hetgeen Armin draait (en daar draait het voor mij om). Zijn "15 minutes of fame" vind ik wel maar onnozel :p
Als ik dan voor één van beide shows moet kiezen, verkies ik momenteel Club Life (hoewel die in nog geen lichtjaren kan tippen aan GTG :D ) |
|
|
| Real |
| Club Life, omdat ik een ongelofelijke meeloper ben. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Puur op tracklists afgaande, Club Life. |
|
|
| Gladius |
| lol van wanneer draait die Club Life; nog nooit van gehoord! =< |
|
|
| Config |
| Goh ja, Club Life zeggen zal wel meeloperig klinken maar kzeg toch Club Life, de tracklists liggen me heel zeker, alleen vind ik de trance die ie er soms nog tussen draait ni altijd te vet. Armin heeft voor mij toch ook wel zijn momenten, vooral het eerste uur, daar durft hij vaak nog wa goeie platen draaien tegenwoordig :) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Config
alleen vind ik de trance die ie er soms nog tussen draait ni altijd te vet. |
Hij blijft nochtans ver weg van Discover en aanverwanten.
In Club Life kom je nog 's een krachtige Airbase-uplifter tegen, iets wat ook al ondenkbaar is geworden bij Armin. |
|
|
|
|