|
Tiesto @ Parken, Köpenhamn 10e november (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Johan (DJ Irish) |
Håller med det du skriver där.
Utan några vetenskapliga belägg tror jag att ju större populäritet desto större chans att där är folk som inte bryr sig så fasligt mycket om detaljerna kring musiken utan snarare bara vill ha roligt, agera ut parningsritualer och spänna biceps.
Men när en musikstil är inne bland musikälskare tror jag också att den genomsnittliga kunskapen på dansgolvet ökar. Antar att det är en balans det där men jag gissar på att det är lite bättre nu än vad det var förr |
|
|
| sipowitz |
Oj, 12000 biljetter sålda än så länge. Fast det kanske är överdrivet från arrangören, men jag tror nog att det ska gå bra.. har inte sett några annonser här i Malmö än så länge, och här finns det minst 3-4 stycken till som kan tänkas gå ;-)
Det lutar åt en vipbiljett... |
|
|
| Johan (DJ Irish) |
| quote: | Originally posted by sipowitz
Oj, 12000 biljetter sålda än så länge. Fast det kanske är överdrivet från arrangören, men jag tror nog att det ska gå bra.. har inte sett några annonser här i Malmö än så länge, och här finns det minst 3-4 stycken till som kan tänkas gå ;-)
Det lutar åt en vipbiljett... |
12.000! ja jädrans trodde jag aldrig :eek:
Ni som åker dit får avlägga rapport efteråt |
|
|
| Laszlo |
| Ja dra åt fan, jag hade tippat på max 2000 pers. Det är väl bara att hoppas på att uppgifterna stämmer. Lär väl gynna alla parter i det långa loppet. Går det att dra ihop en sådan fest i Köpenhamn så lär det ju inte vara omöjligt i Sverige heller antar jag... |
|
|
| Laszlo |
| 25.000 pers? Dra åt fan. Det är bara att lyfta på hatten för arrangörerna så fall. |
|
|
| SkooB_E |
| Hörde att han drog in en ganska stor publik när han spelade här i sverige nu i helgen och om han lyckas dra folk ända till Sandviken så låter nog inte 25.000 i Köpenhamn så omöjligt. |
|
|
| Vizay |
| , om dom här siffrorna stämmer är det sjukt bra. Bra för hela EDM-scenen i norden/skandinavien! |
|
|
| drpeer_holland |
| quote: |
07-11-2007
Tiësto's Elements of Life concert in Denmark sold out
This weekend, Tiësto will continue his Elements of Life world tour with a sold out performance in the famous Parken Stadium in Copenhagen, Denmark.
More than 22,000 people will experience the first ever DJ concert in Danish history that will take place in a soccer stadium.
The fans can expect the impressive, full Elements of Life experience with state of the art special effects, unique laser sequences, fireworks, dancing water and an enormous HD screen that will showcase the four elements in all their glory.
Combined with the best new tracks, remixes and the sound of Tiësto, the sheer size of the performance will definitely rock the city of Copenhagen
|
| quote: |
Tiësto-koncert total udsolgt
Der blive tale om en brag af en fest lørdag aften i PARKEN når den hollandske super-DJ, Tiësto, lægger vejen forbi Danmarks nationalstadion. Tirsdag eftermiddag kunne Billetlugen melde totalt udsolgt til arrangementet, hvilket betyder at 23.555 mennesker vil være på plads ved lørdagens store dance event.
Koncerten vil med stor margin være den største dance event i Skandinavien nogensinde, og interessen for at opleve Tiësto er vokset i takt med koncerten nærmer sig. Den store interesse har ligeledes medført, at hele showet i PARKEN er blevet opgraderet, så der venter de næsten 24.000 tilskuere en uforglemmelig oplevelse med vildeste effekter og et fantastisk lys- og lasershow m.m.
|
Tiesto @ Parken, Copenhagen This Saturday is gonna be the biggest show this year on the european elements of life tour, with an soldout Parken with 23.500 Tickets sold, it is confirmed that Tiesto will take the biggest setup with him ever to perform with, at Parken...
The reason why is that finally he will record a DvD (Like the tiesto in concert 2003/2004) at the show, the DvD will be a live dvd with an ekstra dvd with backstage footage from the whole tour, 3 danish homepages has confirmed this. |
|
|
| benni |
23500 biljetter sålda? fan
helt slutsålt altså? |
|
|
| Desperado22 |
Its sad...... very sad :(
Overall in Europe or all over the World are these Stadium Trance Events possible,only in Germany NOT !!!!!!!!!!!!!!!!! :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: |
|
|
| drpeer_holland |
| Will this event also be broadcasted by radio? |
|
|
|
|