return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 
Dance-Depressie? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Muppy
quote:
Originally posted by magrec
Ik denk dat met name de trance zo'n mainstream gebeuren is geworden dat het vergeten is om zichzelf te vernieuwen.


hmmm trance mainstream? de avb/tiesto/ferry trance is zeker mainstream geworden...

Maar noem een paar namen van de intuition-stal en men staat je gek aan te kijken. Blijft het wel een feit dat de trance-feesten zich niet echt vernieuwd hebben. Ik heb ook vaak het gevoel van: ja dat hebben we nu allemaal al wel eens gezien:o
Unique2701
quote:
Originally posted by magrec
Ik denk dat met name de trance zo'n mainstream gebeuren is geworden dat het vergeten is om zichzelf te vernieuwen.


Daar ben ik het wel mee eens. Meeste trance dat tegenwoordig wordt released is verre van vernieuwend. Net te ASOT-achtig en te eentonig. Meeste mensen die klagen over een dance-depressie bedoelen dan volgens mij ook meer de dip van de afgelopen jaren van trance, in vergelijking tot de trance van pre 2003 zeg maar. Het is ook wel eens interessant om iets anders te proberen dan de standaard ASOT / Trance around the world - trance. Finse trance is volop in ontwikkeling, psy-trance. Of wat setjes van de DJ Promotion forum (met name die van RebeL9 heb ik erg van genoten).

Toch is het ook weer zo dat naarmate je langer naar EDM luistert, je smaakt ontwikkelt. Niet perse dat je naar een andere stijl overstapt maar dat je kritischer wordt. Wat ik 2 jaar geleden nog awesumness vond, vind ik nu weer net 'te makkelijk' geproduceerd, bijna pop-achtig zou ik zeggen.

Verder vind ik het heel moeilijk om uitgekeken te raken om EDM. Er is zoooveel dat je nog niet hebt gehoord, omdat de genre nogal ondoorzichtig is. Ik heb een hele stapel CD's gebrand gekregen van een Finse TA met pre 2001 trance met hele goeie tracks, van bekende producers maar met minder bekende tracks, maar zeker niet minder goed dan de welbekende classics.
Massive84
Idereen heeft het over vernieuwen.

Mijn vraag is , hoe kan je Trance vernieuwen? in welke opzicht?
Is het de muziek? of ook de feesten dat aan verandering toe zijn?
Ultravibe!
quote:
Originally posted by Massive84
Idereen heeft het over vernieuwen.

Mijn vraag is , hoe kan je Trance vernieuwen? in welke opzicht?
Is het de muziek? of ook de feesten dat aan verandering toe zijn?


Trance mag van mij een stukje nostalgie blijven eigenlijk. Ik vind het super vet om de gevestige namen een set te horen draaien, met het liefst zo veel mogelijk de 99/2000 sound. Voor de rest weet het mij niet meer zo te boeien.

Momenteel ben ik na een periode van techno/ minimal weer helemaal into 'progressive'. Digweed, Sasha, Nick Warren zijn weer echt zo zwaar goed bezig de laatste tijd!:eyespop:
Gonzo
quote:
Originally posted by Massive84
Idereen heeft het over vernieuwen.

Mijn vraag is , hoe kan je Trance vernieuwen? in welke opzicht?
Is het de muziek? of ook de feesten dat aan verandering toe zijn?


Denk persoonlijk dat je moeilijk de feesten in de trancescene specialer en vernieuwender kunt maken. Natuurlijk kun je wel experimenteren in de line up's, maar ervaring leert dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen. Komen we toch weer terug op het puntje 'hokjesgevoel'. Zou de gehele scene niet schaden als er meer 'outside the box' gedacht wordt.
basvh
quote:
Originally posted by magrec
Dat juist jij dit topic opent chicane....Jij gaat toch al jaren niet meer uit (die 2 tiesto feestjes in het jaar nagelaten dan)

Ik vind juist dat er heel veel leuke dingen gebeuren maar als je puur naar mainstream kant kijkt is er idd weinig leuks maar er zijn heel veel leuke nieuwe initiatieven. Mensen die ipv lopen te zeiken zelf feestjes gaan organiseren. Dit gebeurt met name in de minimal scene. GZG feesten, Putsch, Klats, swingt de pan uit, pathfinder en dan nog de vele illegale tunnelfeesten.

Ik denk dat met name de trance zo'n mainstream gebeuren is geworden dat het vergeten is om zichzelf te vernieuwen.


helemaal mee eens.
@win
Ik mis toch echt die grote feesten (eenmaal per jaar TE daargelaten).

Waar zijn die tijden dat de HMH vol stond voor Qontact met namen als Ferry, Armin, PvD, Marco V en Judge Jules op 1 avond in 1 zaal...

Nu dan ook Innercity zeer waarschijnlijk ter ziele gaat (Thunderdome zit de derde zaterdag van december in de RAI) is het wachten wat Extrema op 1 december in de Brabanthallen gaat programmeren!
Ultravibe!
TE, das ook wel echt het beste feest dat in Nederland jaarlijks gegeven wordt! :)
Little Theseus
Ik sluit me bij Magrec aan;



oftewel hetzelfde geklaag wat ik al jaren lees hier.

Er is leven na de trance,

neem nu dit filmpje bijvoorbeeld, ik heb ze op lowlands gezien maar ik ga 24 oktober in de Paradiso weer:

Justice live
basvh
Wat ik niet snap is dat veel mensen zich blind staren op Tiesto, AVB,PVD,MdJ,Ferry,BlackHole,Armada,Intuition,Vandit als het gaat om dj's , releases en parties. Bovenstaande doen al jaren hetzelfde truucje en ik snap niet dat mensen hier nog niet op zijn uitgekeken of het uberhaubt doorhebben.

De beste trance is te vinden op oa, om maar even een paar grote te noemen, Border Community, Cocoon, Traumschallpplaten, Get Physical etc. Ook als je de releases van eric prydz bekijkt zie je veel trance invloeden en dan gewoon zoals het hoort te zijn: zonder die quasi emotionele breaks, de bekende ik-spreid-me-armen-uit-zoals-god-pose climax en cheesy kicks en bass-drums.

eieregooie
quote:
Originally posted by basvh
Wat ik niet snap is dat veel mensen zich blind staren op Tiesto, AVB,PVD,MdJ,Ferry,BlackHole,Armada,Intuition,Vandit als het gaat om dj's , releases en parties. Bovenstaande doen al jaren hetzelfde truucje en ik snap niet dat mensen hier nog niet op zijn uitgekeken of het uberhaubt doorhebben.

De beste trance is te vinden op oa, om maar even een paar grote te noemen, Border Community, Cocoon, Traumschallpplaten, Get Physical etc. Ook als je de releases van eric prydz bekijkt zie je veel trance invloeden en dan gewoon zoals het hoort te zijn: zonder die quasi emotionele breaks, de bekende ik-spreid-me-armen-uit-zoals-god-pose climax en cheesy kicks en bass-drums.

lol, sukkel! Anders ga jij even bepalen hoe muziek "hoort te zijn" en wat "de beste trance" is. Over 5 jaar roep je weer precies hetzelfde over de artiesten die jij nu uber1337 vindt. Doe es ff normaal en laat mensen lekker zelf bepalen wat ze wel of niet leuk/mooi vinden. Als er iemand uit z'n hokje moet komen ben jij het wel.
Chicane
Zo dan, een topic die wat stof doet opwaaien :)

Op zich al die onbekende electro feesten, mja electro is totaal niet mijn ding gewoon, vind het nergens op slaan eerlijk gezegd; vieze geluiden, ieder z'n meuk uiteraard. Eric Prydz dan echt vernieuwend? Luister al z'n platen eens en je hoort precies dezelfde opbouw zoals Perry O'Neil ook al 100x gedaan heeft (steeds harder en heftiger, á la Prydz zijn Human Behaviour e.d.).

Dat ik niet vaak uitga is dan ook een reden dat ik mijn mond moet houden ofzo? Uitgaan is leuk, maar het moet wel leuk blijven, voor mij persoonlijk hoef en wil ik niet ieder godse weekend ergens te hangen en mezelf klem te zuipen. Bovendien heb ik nauwelijks nog echt veel trek in uitgaan na het verlies van mijn verloofde 2,5 jaar geleden. En alleen Tiesto feestjes bezoeken? Weet niet waar je het vandaan haalt, maar dance is meer dan alleen de standaard line-ups en dat heb ik zelf ook al regelmatig ervaren.

Waar het mij om gaat in deze topic, is dance in een dip of bloeit het volop op plekken waar ik nog moet kijken?





(rellen!)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 
Privacy Statement