return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 
Första Maj 18:30 Hötorget Stockholm (pg. 3)
View this Thread in Original format
Gaby
quote:
Originally posted by ScuL
vad?? är det faktiskt illegal att dansa på gata i Sverige?
det är inte klok.. har jag aldrig veta. hmm :(
Jag hoppas evenemanger som detta i Stockholm hjälper att göra Trance musik populär.. ;) musik ska bli fritt för alla just som hit i Holland :D


Man får inte dansa på en krog ifall stället inte har danstillstånd ;) Och det är sant! Jag höll på att bli utslängd från ett ställe för att jag dansade!!!

Holland rocks!!
Xplorer76
quote:
Originally posted by Gaby


Man får inte dansa på en krog ifall stället inte har danstillstånd ;) Och det är sant! Jag höll på att bli utslängd från ett ställe för att jag dansade!!!

Holland rocks!!


Tror nog inte det var därför du höll på att bli utslängd.... =)
mindshooter
quote:
Originally posted by reveal


jag ser paralleller med grafitti-diskussionen


Haha ja...fast skillnade är att Grundidén som jag förstått med Reclaim the city handlar inte om att förstöra staden utan att föra en kamp om att sluta göra allt så statligt ägt....låta oss ha vår stad för oss själva....
Gaby
quote:
Originally posted by Xplorer76


Tror nog inte det var därför du höll på att bli utslängd.... =)


Jag lovar att det va det!! Vi dansade och då sa man till oss att vi var tvugna att sluta annars förlorar stället sitt sprittillstånd ;) Det var på Vasas för många år sen (när man var ung och dum) innan stället ens hade dansgolv ;)
RagingEskimo
quote:
Originally posted by Gaby


Jag lovar att det va det!! Vi dansade och då sa man till oss att vi var tvugna att sluta annars förlorar stället sitt sprittillstånd ;) Det var på Vasas för många år sen (när man var ung och dum) innan stället ens hade dansgolv ;)



bara för att förtydliga - det där tillståndet finns, och måste has för att folk ska få dansa.

Rätta mig om jag har fel, men jag tror det stavas b-y-r-å-k-r-a-t-i..:whip:
Vizay
quote:
Originally posted by RagingEskimo
Rätta mig om jag har fel, men jag tror det stavas b-y-r-å-k-r-a-t-i..:whip:


nonononono där blev det allt fel, det skulle nog va i-d-i-o-t-i :p
King of Clubs
quote:
Originally posted by mindshooter


Haha ja...fast skillnade är att Grundidén som jag förstått med Reclaim the city handlar inte om att förstöra staden utan att föra en kamp om att sluta göra allt så statligt ägt....låta oss ha vår stad för oss själva....


Så du menar att reclaim the streets skulle vara för privatisering? Det låter inte troligt... Isåfall skulle det ju vara moderater från djursholm som demonstrerade och kastade ägg...

Dom är väl mot lite av allt som jag förstår det.. Mot bilar o skit...

quote:
Originally posted by Gaby

Jag lovar att det va det!! Vi dansade och då sa man till oss att vi var tvugna att sluta annars förlorar stället sitt sprittillstånd Det var på Vasas för många år sen (när man var ung och dum) innan stället ens hade dansgolv



Det var det sjukaste jag hört... Hehe... Vasas e ett kackigt ställe... Men billig bärs och ibland spelar dom t.o.m. trance! Men mest vedervärdig RnB och smörja...
ScuL
quote:
Originally posted by Vizay
tror iofs inte de finns nånstans de e lagligt nej :toothless
har du bara studerat på egen hand då eller har du tagit lektioner?
låter jäkligt bra i alla fall (en del gramatiska fel men va tusan :) )


Bara studerat på egen hand.. det heter autodidakt tror jag :)
Har börjat i 1999.
När jag tar lektioner går det även bättre .. kanske ska jag gör det i framtiden met det är inte billigt..

Jag vet det är omögligt för mig att skriva felfri Svensk nu.. men det funkar när ni förstår mig :)

quote:
Originally posted by mindshooter
Första jag träffat som tycker att svenska är ett lätt språk haha....En och Ett hit o dit....


lättare än Franska eller Spanska för oss iaf.. Svenska är oxo en Germansk språk och fast detsamma som Hollandska eller Tyska :)
i Hollandska finns det oxo en skillnad som 'en och ett', men vi har tre istället :eek:

quote:
Originally posted by Gaby
Man får inte dansa på en krog ifall stället inte har danstillstånd ;) Och det är sant! Jag höll på att bli utslängd från ett ställe för att jag dansade!!!

Holland rocks!!


aha..
här är det totalt annars.. vi dansar när vi behöver .. även i gata..
för exempel.. när vi går till en Tranceparty och efter party'n åker till järnvägstationen det finns ofta människor som dansar där hehe :D
i Holland säger vi: 'ik krijg die beat niet uit mijn kop' -> 'can't get that beat out of my head' :D
Aendy
quote:
Originally posted by Gaby


Man får inte dansa på en krog ifall stället inte har danstillstånd ;) Och det är sant! Jag höll på att bli utslängd från ett ställe för att jag dansade!!!


Sverige är långt ifrån ensam om den regeln. Är nästan ett undantag om den regeln inte finns i ett land.
reveal
quote:
Originally posted by King of Clubs


Så du menar att reclaim the streets skulle vara för privatisering? Det låter inte troligt... Isåfall skulle det ju vara moderater från djursholm som demonstrerade och kastade ägg...


NÅJA... är kanske inte bara moderata djursholmare som är för privatisering... jag är tex för det ;)

-=Kotten=-
Måsste hålla med...privatisering är bara bra...jag förstår mig inte på kummunisterna som bara vill höja alla skatter och förstatliga allt. Det kanske funkar i några år att ta alla rikas pengar och skänka som bidrag till resten men det dröjar ju inte länge innan företag och rika personer har dragit. Då står kommunisterna där och kliar sig i huvet och undrar var dom ska få pengar ifrån. Att folk som legat hemma och sovit och levt på bidrag i några år kommer orka göra nått åt saken är ju inte så troligt. Speciellt inte om staten tar all vinst om nån fårför sig att starta ett företag....
Ett land måsste ju producera saker för att gå runt och utan motivation hos folket så funkar det inte...

RTC har ju i varje fall en bra åsikt...ned med den jävla ravekommisionen ... :)
Vizay
scul: svenska och holländska tycker jag e ruggigt lika varandra om man lyssnar ordentligt...


Kollade på intervjun med Gielen på TE2002 dvd'n å de kändes som man förstod ganska mycket även om det kanske inte va ordagrant (du förstår säkert vad jag menar i alla fall) :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement