return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 
Gehoorbeschadigingen (pg. 3)
View this Thread in Original format
Jappio
quote:
Originally posted by DjSuez
Jo, thnx voor de info,

Ik zat er ook aan te denken om van die oordoppies te kopen, maar dat gaat wel ten koste van de beleving idd, en dat is juist waarvoor je naar die feesten gaat, toch? dus ik heb er een btje een dubbel gevoel bij...:(

Ga je toch gewoon niet meer naar feesten steeph ;)
kolkiewolkie
mja, of tussendoor rustig aandoen... ik heb tijden met een discman rondgelopen... doek ook nie meer... radio staat soms trouwes best hard, maar das meestal omdat ik dan in/onder de douche sta :D :D

en ik moet wel zeggen: in discotheken heb je er idd meer last van dan op grote feesten.... (theoretisch moet ik vanacht dus een piep oid in me oren hebben).. kan me nog herinneren dat ik voor de eerst keer in zon boerenneuktent kwam... ik kon haast niet normaal langs de boxen lopen ivm pijn aan de oren.. piep achteraf...

/note aan mezelf: testen hoe dat nu is

en ik moet zeggen dat ik me meer zorgen maak om mijn ogen (beeldscherm) en RSI-perikelen... maar goed, hoe meer je er over lult, hoe meer je je er zorgen over maakt (= bewezen, kappers bijvoorbeeld zouden meer last van rsi moeten hebben, maar denken daar nauwelijks over na, dit in tegenstelling tot (de wat meer opgeleide en dus wellicht meer nadenkende) IT-ers EN ander kantoorvolk (such as myself :( )
DjSuez
Ik ga dus absoluut niet stoppen met naar feesten gaan, en tussendoor rustig aan doen is wel een optie, al deed ik al niet echt wild, behalve af en toe me radio eens keihard zetten(klachten over geluidsoverlast van 10 verdiepingen hoger, LOL!) en 4 keer per week uitgaan, maar das t studentenleven, dus 'weinig' harde muziek.. , maar tis misschien wel btr er geen aandacht aan te besteden, dan merk je er idd minder van, alleen heb je dan kans dat je het probleem wat er wel degelijk is negeert..

Op de dance parade was t trouwens echt te erg, toen liep ik met de kar van Tiesto mee:D, en op een gegeven moment naats de speaker van een 1,5 meter hoog, en toen voelde ik echt alles trillen, wat ik zag trilde op de muziek:eyes: , ik voelde gewoon me trommelvlies klapperen, echt ernstig, toen ben ik daar maar ff weg gegaan..
T.H.C.
quote:
Originally posted by DjSuez
Jo, thnx voor de info,

Ik zat er ook aan te denken om van die oordoppies te kopen, maar dat gaat wel ten koste van de beleving idd, en dat is juist waarvoor je naar die feesten gaat, toch? dus ik heb er een btje een dubbel gevoel bij...:(

Ik heb ze wel eens in gehad, en het gaat echt niet ten koste van je beleving je hoort het zelfs beter.
rellivisit
Elke keer als ik gaap kraken m'n oren als de neten, dus ik lig daar niet meer wakker van. Misschien had ik bij Only Kick toch niet voor de speaker moeten gaan staan, maarja, achteraf praten he.
Eye-Riz
Je kunt ook oordoppen kopen die je kunt afstellen (treble, mid en bas)en die naar je oren gemaakt zijn. Kosten alleen 200-300 piek (euro's? reken zelf maar om :D)
Die ga ik dus aanschaffen. Heb het er wel voor over om later ook nog van muziek te kunnen genieten. Het lijkt me echt heel erg om compleet doof te zijn.

RV: ik snap wat je bedoelt met dat het wel enigszins kan herstellen, maar vergeet niet: daarvoor is RUST nodig. En dan niet rust met harde muziek, maar dus in de vorm van GEEN harde muziek. Dus niet draaien. :p
Smirnoff
TIP*

:):):)
Remy D
quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!
Nou, Teqnology in de HMH was het eerste feest waar ik last van me oren had. Als je dan voorlangs liep deed het gewoon pijn. En dan heb je van die gekken die de hele nacht voor zo'n box staan.

Het geluid stond daar overigens zo hard dat op het eind toen ik achterin de zaal stond me netvlies meebewoog op beat van de bass. :eyes:

En ken je nagaan, The Chemical Brothers overtroffen dat nog eens. :D
Eye-Riz
hihihi, dat blauwe plaatje met die koptelefoon: die hebben wij op de deur hangen in de vorm van een waarschuwingsbord (gejat uit Schotland door een vriend van ons :D) met de tekst: Earprotectors must be worn in this area
:D :D :D
DjSuez
quote:
Ik heb ze wel eens in gehad, en het gaat echt niet ten koste van je beleving je hoort het zelfs beter.

Beter! weet je toevallig ook waar je die dingen kan kopen en hoe duur ze zijn?

Eye-Riz
die gele dingen (of oranje of wat dan ook, volgens mij heb je ze in alle kleuren :)) kun je bij elke drogisterij kopen (dus ook winkels als Kruitvat) en bij de apotheek.
In Zwitserland krijg je ze gratis bij de entree van bepaalde clubs (jaja, zouden ze in Nederland nog wat van kunnen leren)
aphex
quote:
Originally posted by DjRV
Maar daarmee maak ik het alleen maar erger.Ach,je gehoor is redelijk flex en schijnt zichzelf goed te kunnen herstellen.
Waar je in de IT een muisarm krijgt,krijg je in de Dj/Dance Scene gehoorbeschadiging.Hoor(t) er allemaal bij :D

Heh lieverd, dit is helaas niet het geval, je gehor werkt met oor haartjes en die sterfen af, tis niet zoals als je stop met roken dat die haartjes terug groeien, eenmaal dood is dood, je kunt ook niet nadat je doof bent weer herstellen.
Mijn opa is machinist van een trein geweest en die was op zijn 35 stok doof, enkel omdat je teveel eentonige harde herrie te hroen krijg, en zijn gehoor is nu niet beter geworden ookal werkt ie al jaren niet meer bij de NS hijs nog steeds stok doof.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement